قزوین - عملیات احداث بزرگترین پارک درون شهری محمدیه به مساحت ۱۲ هکتار و با امکانات فرهنگی، ورزشی و آموزشی طی مراسمی با حضور مسئولان استانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلنگ پارک درون شهری محمدیه صبح دوشنبه با حضور مرتضی روزبه استاندار، منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی و ایوب رحیمی مفرط معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و حسین بهزادپور شهردار محمدیه و جمعی از مسئولان شهری و استانی به زمین زده شد.

در این مجموعه بزرگ ۱۲ هکتاری که در منطقه ۷ شهر محمدیه احداث می‌شود، امکانات جانبی نظیر بازارچه های فرهنگی هنری، محل بازی، ساختمان فرهنگی، فروشگاه گل و گیاه، سالن همایش روباز، جاده دوچرخه سواری و مسیر سلامت تعبیه شده است تا شهروندان در پایان مدت قرارداد ۲۴ ماهه افتتاح این پروژه که با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال به انجام خواهد رسید مجموعه ای کامل از خدمات فرهنگی، ورزشی و آموزشی را در دورن شهر خود داشته باشند.

سرانه فضای سبز محمدیه ۲ متر افزایش می‌یابد

حسین بهزاد پور، شهردار محمدیه در این مراسم با اشاره به برخی از خدمات ارائه شده در این مجموعه به شهروندان گفت: امروزه پارک معنای دیگری در اذهان عمومی پیدا کرده است و به همین منظور تلاش ما نیز بر این بوده است تا مجموعه‌ای کامل با کاربری های مورد نیاز جامعه شهری در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی بیان کرد: سالن همایش روباز، جاده دوچرخه سواری، مسیر سلامت، محوطه‌های مخصوص بازی، استراحت و آب نماهای زیبا، همچنین پارکینگ و ساختمان های فرهنگی بخشی از این مجموعه عظیم است که تلاش شده تا متناسب با نیاز مردم شهر محمدیه و با توجه به در دسترس بودن این پارک، در این پروژه در نظر گرفته شود.

شهردار محمدیه گفت: محل قرار گیری این پارک به گونه‌ای است که در صورت مدیریت درست می‌تواند به یک مجموعه میان راهی بدل شود تا عده زیادی از مسافران که روزانه از این مسیر عبور می‌کنند از این مجموعه استفاده کنند.

قزوین

بهزاد پور با تأکید بر لزوم افزایش سرانه فضای سبز در شهرها گفت: امروزه مسائل زیست محیطی نقش قابل انکاری در زندگی انسان ها دارند و علم نیز ثابت کرده است که فضای سبز در افزایش کیفیت سطح زندگی تأثیر شایانی دارد از این رو شهرداری محمدیه نیز تلاش کرده است تا بهترین ها را برای شهروندان خود رقم بزند و با اجرای این پروژه نیز سرانه فضای سبز در شهر محمدیه به ازای هر نفر ۲ متر افزایش پیدا خواهد کرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت های استاندار قزوین و معاونان وی و همچنین همراهی شورای شهر محمدیه برای اجرای این پروژه قدردانی کرد.

[کد خبر:AJ1887]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب