آینه جم - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی بیانگر وزش بادهای به نسبت شدیدی است که این وضعیت اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی را در پی خواهد داشت.

 به گزارش آینه جم ؛ " زهرا راستگو " روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه از امروز تا روز دوشنبه هفته جاری این وضعیت ادامه دارد اظهار کرد: توصیه می‌شود در مدت یاد شده ضمن اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تاثیر، تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

وی افزود: در این مدت در ارتفاعات استان بوشهر ضمن افزایش پوشش ابر، وقوع ناپایداری‌های موقت جوی دور از انتظار نیست.

راستگو تصریح کرد: از بعد از ظهر یکشنبه و روز دوشنبه با وزش بادهای جنوبی و روز سه‌شنبه با وزش باد شمالی غربی سواحل و فراساحل استان متلاطم خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: در این مدت وزش باد متوسط تا به‌نسبت شدید گاهی تا بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

راستگو ادامه داد: جهت باد را تا ظهر فردا متغیر، بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا را ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می شود.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۲۹ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۷:۳۴، جزر دوم ساعت ۱۳:۴۸ و مد دوم ساعت ۱۹:۱۴ دقیقه خواهد بود.

[کد خبر:AJ45423]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب