آینه جم: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه جدیدی بارشی به استان از فردا خبر داد و گفت: احتمال آب‌گرفتگی موقت معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب محلی وجود دارد.

به گزارش آینه جم؛فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: سامانه بارشی از دوشنبه‌شب در استان بوشهر فعال می‌شود و شاهد بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران، رعد و برق، وزش باد، وزش تندباد لحظه‌ای در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به فعالیت این سامانه تا آخر وقت سه‌شنبه بیان کرد: منطقه اثر این سامانه در سطح استان با تمرکز بر ارتفاعات شرقی و برخی نقاط شمالی و مرکزی استان بوشهر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از احتمال آب‌گرفتگی موقت معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب محلی و خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل وزش باد، خبر داد و اضافه کرد: احتمال خسارت به محصولات کشاورزی حساس به بارش باران وجود دارد.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود که تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی مد نظر ناشی از آب‌گرفتگی، رعد و برق، وزش باد، احتیاط در صعود به ارتفاعات، پرهیز از سفرهای غیر ضروری صورت گیرد.

شکوهی‌پور تاکید کرد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد، غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال با سرعت ۸ تا ۳۰، گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در فراساحل جنوبی ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰، گاهی ۱۲ سانتیمتر و در فراساحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲ سانتیمتر خواهد بود.

[کد خبر:AJ40879]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب