آینه جم: رییس و اعضای شورای اسلامی استان بوشهر در نشستی با مدیرکل شیلات استان به طرح و پیگیری مشکلات و خواسته های استانی خصوصا بندر دیر به عنوان بزرگترین بندر صیادی کشور پرداختند.

به گزارش آینه جم عبدالخالق برزگرزاده رییس شورای اسلامی استان بوشهر درباره موارد مطرح شده در این نشست ها موارد زیر را برشمرد:

نشست با مدیرکل شیلات

مواردمطرح شده درحوزه شهرستان دیر
۱_آسیب جدی صیدهای غیرمجاز همچون صیدترال که باعث تخریب بزرگترین زیستگاه آبزیان خلیج فارس درمحدوده ی شهرستان دیرشده است.                      
۲_ساماندهی وتجهیز اسکله های موجود شهرستان آنطوری که بایددرترازبزرگترین بندرصیادی کشور باشد.
۳_ضرورت احداث پایگاه امدادونجات دریایی خورخان بردخون باتوجه به حوادث دریایی که درمطاف (حادثه خیزترین نقطه ی خلیج فارس )رخ داده است باراه حل پیشنهادی تفاهم نامه ی (شیلات وهلال احمر)جهت راه اندازی این پایگاه
۴_پیشرفت فیزیکی بسیارکند قصه ی پرغصه ی اسکله ی خورخان بردخون(ایراداتی که درجانمایی وطراحی این اسکله وجوداشته است)،وتااین مرحله که قراربود فازیک آن به بهره برداری برسدتافلسفه ی وجودی یک اسکله که همان پناهگاه باشدفاصله ی زیادی دارد.
۵_اراضی ساحلی شهرستان دیرکه مناسب صنعت آبزی پروری است واهمیت این موضوع دراشتغالزایی وارزآوری دربحث صادرات.

در ادامه مدیرکل شیلات استان بوشهر و معاونین به  بررسی مشکلات مطرح شده توسط نماینده شهرستان ها دراین جلسه پرداختند.

در پایان از تعامل و همکاری علی بازدار مدیرکل شیلات استان با اهدای لوح تقدیر توسط رییس شورای اسلامی استان تقدیر شد.

[کد خبر:AJ39776]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب