آینه جم : نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به فساد در یکی از پتروشیمی‌ها گفت: از حقوق‌های چند صد میلیونی تا بذل و بخشش چند هزار میلیاردی به بیگانگان در پرونده موجود بود.

فساد در یکی از پتروشیمی‌ها/ بذل و بخشش چند هزار میلیاردی

به گزارش آینه جم  به نقل از مهر، ابراهیم رضایی در گزارشی در اینستاگرامش با اشاره به پیگیری‌های هفته گذشته خود بیان کرد: از ابتدای هفته درگیر پرونده تخلف و فساد یکی از پتروشیمی‌ها بودم، حیرت کردم از اینکه نسبت به بیت‌المال و اموال ملت ایران اینقدر کوتاهی صورت گرفته است.

وی افزود: از حقوق‌های چند صد میلیونی گرفته تا بذل و بخشش چند هزار میلیاردی به بیگانگان در پرونده موجود بود. به دوستانی که پیگیر بودند قول دادم که از همه ظرفیت‌های موجود برای مقابله با عاملان فساد و بازگرداندن وجوه از دست رفته به بیت‌المال استفاده کنم. تماس‌هایی از نقاط مختلف دشتستان در ارتباط با مشکل آب داشتم، به همه قول دادم در دیدار آینده با وزیر نیرو پیگیری کنم.

نماینده مردم دشتستان گفت: روز یکشنبه هماهنگی‌هایی با وزارتخانه‌های نیرو، بهداشت و راه که راه حل غالب مشکلات دشتستان و استان در این دستگاه‌هاست داشتم، از معاون فراجا در مورد برگزاری آزمون رانندگی در مراکز بخش‌ها پیگیری کردم، قبلاً با سردار اشتری در این باره صحبت کرده بودم، لغو برگزاری آزمون در بخش‌ها مشکلاتی را به وجود آورده که امیدواریم اصلاح شود، با تعدادی از دهیاران در ارتباط با مشکلات روستاها تماس داشتم.
در صحن مجلس طرح اصلاح قانون تشکیلات دیوان عدالت اداری بررسی و مصوب شد که حکم دیوان عدالت در مورد دانشگاه آزاد هم جاری باشد.

رضایی ادامه داد: فشار زیادی برای عدم تصویب این بند آمد اما مجلس تسلیم نشد، استدلال هم این بود که چون دانشگاه آزاد با هزینه و اموال مردم و دولت ساخته شده و شخصی هم نیست لذا باید تحت حکمیت دیوان قرار گیرد.

وی گفت: سوال از وزیر نفت در مورد اجرای ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه و بکارگیری نیروهای بومی استان در صنایع نفت و گاز را به امضای بیش از ۳۰ نماینده مجلس تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردم. فرایند استخدام‌های اخیر بر خلاف قانون و به ضرر نیروهای بومی است، از معاون وزیر اقتصاد در مورد مالیات گزاف از اصناف سوال کردم و گفتم که اصناف شاکی‌اند و توان پرداخت چنین مالیات‌های نجومی را ندارند، پاسخی نداشت!

رضایی گفت: ظهر تعدادی از کنکوری‌ها آمدند و درخواست احقاق حقوق‌شان را داشتند، از کمیسیون آموزش و رئیس آن پیگیری کردم، گفتند دارد حل می‌شود، در تماس با سازمان انتقال خون خواستار کمک به مرکز دشتستان و تجهیز آن شدم، کمبودهای بسیاری دارد، قول مساعد دادند که امسال کمک کنند؛ همچنین در گفتگو با رئیس سازمان نوسازی مدارس پیگیر عملی شدن قول کمک پارسال این سازمان به مدارس دشتستان شدم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کمیسیون امنیت ملی لایحه اصلاح حمل و بکارگیری سلاح مطرح بود و در کمیسیون اصل نود گزارش کمیسیون در مورد تعاون روستایی بررسی شد. بعد از ظهر مطلع شدم که در حادثه کارخانه سیمان دشتستان تعدادی از کارگران دچار سوختگی شدند، در تماس با رئیس دانشگاه علوم پزشکی آخرین وضعیت ایشان را جویا شدم، گفتند که به شیراز اعزام شده‌اند.

[کد خبر:AJ39176]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب