آینه جم: خبرنگاران « این رسانه » در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه شهرداری بوشهر در حالی ماهیانه 80 میلیون تومان به پیمانکار نگهداری سرویس های بهداشتی این شهر پرداخت می کند که نه مردم و مسافران از خدمات و نظافت سرویس ها رضایت دارند، نه شهرداری و اعضای شورا. گویا در این شرایط برخی اعضای شورا پیشنهاد کرده اند که 10 سرویس بهداشتی که بیشترین تردد را دارد با دریافت 500 تا هزارتومان از مراجعان خدمات دهی کنند، بلکه به بهبود این وضعیت منجر شود.
  • خبر می رسد مدتهاست دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان دیلم ارسال شده، اما همچنان این دستگاه بدون استفاده در راهرو بیمارستان مانده است. ظاهرا این دستگاه توسط یکی از خیرین خریداری شده است.
  • بزرگترين رويداد سالانه در حوزه صنعت نفت و گاز استان از يكم تا چهارم دي ماه امسال در مركز همايش و نمايشگاههاي بين المللي پارس در عسلويه برپا مي شود.
  • مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر تغییر کرد. براین اساس، سعید محوری که قبلا مدیرکل این اداره در کهگیلویه و بویراحمد بوده، عنوان مدیرکل جدید این اداره در استان بوشهر منصوب شد. همچنین اصغر پیرهادی مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک بوشهر به همین سمت در همدان منصوب شد.
  • در پی برخورد نامناسب ناظر بازی پارس جم و پرسپولیس، مسئول روابط عمومي هيات فوتبال استان بوشهر از سمتش استعفا داد.  علی احمدي پور در حاشیه کنفرانس خبری مربی پارس جم پس از پایان بازی این تیم با پرسپولیس، با گلايه از برخورد نامناسب برخی با خبرنگاران توسط ناظر بازی گفت: در اعتراض به این رفتار، از سمت خود كناره گيري کردم.
  • خبر می رسد سه کاندیدای اصلی اصولگرایان در حوزه دشتی و تنگستان برای ادامه مسیر قاطع هستند. پس از کنار رفتن غلامحسین کرمی از مدیرکلی بازرسی کهکیلویه و بویراحمد برای حضور بیشتر در فعالیت انتخاباتی، علی زینبی هم گفته: نه به نفع افراشته و نه هیچ کاندیدای دیگر کنار نخواهم رفت. زینبی در دولت احمدی نژاد و زمان تصدی استانداری افراشته، معاونت سیاسی استانداری بوشهر بود.
  • هفته گذشته جمعی از کارکنان نیروی انتظامی با تجمع مقابل دادسرای نظامی بوشهر خواستار رسیدگی به پرونده تعاونی‌ای شدند که سال 83 با دریافت مبالغی از آنها، قرار بود به خرید زمین در شیراز برای آنها اقدام کند. به گفته معترضان، شکایت مالباختگان در این پرونده هنوز به نتیجه موردنظرشان نرسیده و انتظار دارند با تغییر مدیریت در قوه قضائیه، پرونده شکایت آنها نیز تسریع شود.
  • نماینده جنوب استان در تذکری خطاب به رییس جمهور، نسبت به اظهارات برخی اعضای دولت درخصوص اتفاقات اخیر در جنوب استان بوشهر واکنش نشان داد. در تذکر سکینه الماسی آمده: سخنراني و اظهارنظرهاي وزير كشور، سخنگوي دولت و مسئول دفتر رییس جمهور در رابطه با اعتراضات مردم در شهرستان هاي جم و عسلويه اظهاراتي خلاف واقع داشتند كه موجب جريحه دار شدن احساسات مردم و زير سوال رفتن وجهه موجه منطقه شد. به راستی آیا آمار و اطلاعات مدیران محترم کشور از مسائل مختلف جامعه نیز تا این اندازه با واقعیت فاصله دارد؟ معلوم نيست مسئولين دولت براساس كدام اطلاعات، چنين اظهارات اشتباهي را بيان كرده اند اما لازم است ضمن اصلاح صحبت هاي خويش از مردم نيز عذرخواهي كنند." گفتنی است اظهارنظرهایی نظیر بستن دینامیت به لوله های گاز عسلویه یا تیراندازی به ماموران انتظامی از سوی معترضان گرانی بنزین در شهرستان جم، با آنچه مردم از این وقایع دیدند تفاوت داشته و باعث گلایه مندی شان شد.

  • مدتیست گدایان بنزینی در اطراف جایگاههای سوخت شکل گرفته و این مشکل از سوی مردم در فضای مجازی نیز بازگو می شود. براین اساس، عد‌‌‌ه‌ ای به افراد‌‌‌ی که قصد‌‌‌ بنزین زد‌‌‌ن د‌‌‌ر پمپ بنزین‌های بین جاد‌‌‌ه ای را د‌‌‌ارند‌‌‌ مراجعه می‌کنند‌‌‌ و با گفتن این جملات که «ماشینم بنزین ند‌‌‌ارد‌‌‌»، «هزینه پرد‌‌‌اخت بنزین را ند‌‌‌ارم» از شهروند‌‌‌ان د‌‌‌رخواست کمک می‌کنند‌‌‌.اگر فرد‌‌‌ی بخواهد‌‌‌ به این افراد‌‌‌ کمک کند‌‌‌ و برایشان بنزین بخرد‌‌‌، آن ها می‌گویند‌‌‌ هزینه بنزین را می‌خواهند‌‌‌، نه خود‌‌‌ بنزین را! مسأله‌ ای که پیش می‌آید‌‌‌ این است که این افراد‌‌‌ اگر واقعاً نیازمند‌‌‌ بنزین هستند‌‌‌ چرا به جای گرفتن بنزین، پول آن را می خواهند‌‌‌؟ اگر این افراد‌‌‌ که د‌‌‌ر نزد‌‌‌یکی جایگاه‌ های سوخت منتظر ایستاد‌‌‌ه اند‌‌‌ را برای مد‌‌‌ت کوتاهی د‌‌‌ر نظر بگیرید‌‌‌ متوجه می‌شوید‌‌‌ که آنان به طور تقریبی از تمامی ماشین‌ها د‌‌‌رخواست کمک می‌کنند‌‌‌ و به آن‌ها شماره کارت می‌د‌‌‌هند‌‌‌ تا مبلغ بنزین را برای آنان واریز کنند‌‌‌. جالب است بد‌‌‌انید‌‌‌ عد‌‌‌ه زیاد‌‌‌ی از این افراد‌‌‌ واقعاً نیازمند‌‌‌ نیستند‌‌‌، بنابراین تولد‌‌‌ این سبک جد‌‌‌ید‌‌‌ از نیازمند‌‌‌ی تنها سوءاستفاد‌‌‌ه از حس انسان د‌‌‌وستانه و ترحم افراد‌‌‌ی است که سایر افراد‌‌‌ به آنان اعتماد‌‌‌ می‌کنند‌‌‌.
  • در شرایطی که بیمه سلامت برای صدور دفترچه درمانی رایگان برای افراد مشمول سه دهک پایین جامعه را داده بود، اما متقاضیان می گویند هنوز خبری از صدور دفترچه نشده است. پیگیری ها نشان می دهد قرار بوده وزارت رفاه براساس سامانه هایی که در اختیار دارد نسبت به تعیین وسع و توانمندی مالی مشمولان دفترچه رایگان اقدام کند، ولی حدود دو ماه از این تعهد گذشته و پاسخی به استعلام های بیمه سلامت نداده است.
  • وعده های مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر درباره ساخت سریالی برای شبکه های سراسری درخصوص شهید شاخص استان (شهید نادر مهدوی) با گذشت سه سال بی نتیجه بوده و درمرحله فیلمنامه متوقف شده است. سیدحسن ناظر درباره عملی نشدن این وعده گفته: قرار بود 2.5 میلیاردتومان از سوی سازمان صداوسیما و معادل این مبلغ هم توسط استان جهت ساخت سریال "مردان نادر" تامین شود، ولی استان هنوز نتوانسته به تعهد خود بپردازد.
  • ناکامی شاهین شهرداری بوشهر در لیگ برتر که در برخی مسابقات نیز با شکست های پرگل همراه شده، ضمن اینکه هواداران را شدیدا شاکی کرده، شهروندان را نیز بابت بودجه 22.5 میلیاردتومانی که شهرداری برای آن پیش بینی نموده حساس نموده است. البته شهرداری تنها برای یکسال مجوز حمایت از این تیم در لیگ برتر را گرفته، ولی با عملکردی که شاهین در نیم فصل نشان داده، بقای آنها در سطح اول فوتبال کشور با اما و اگر مواجه شده است.
  • جهانگیری، معاون اول رییس جمهور ۲ دیماه به بوشهر سفر خواهد کرد. افتتاح نمایشگاه کشوری صنایع دستی و بازدید از چند پروژه مثل راه آهن در تنگستان و حضور در ستاد اقتصاد مقاومتی بوشهر از جمله برنامه های این سفر یک روزه عنوان شده است.
  • خبر می رسد اعضای کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر احتمالا طی هفته آتی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند داشت. درصورت برگزاری این دیدار، پیام تصویری آن در افتتاحیه این کنگره که 25 دیماه خواهد بود، پخش خواهد شد.
  • برخی از طیف های اصولگرا تاییدصلاحیت 98 درصدی داوطلبان مجلس از سوی هیات های اجرایی را برنتابیده و آن را "تایید صلاحیت فله ای" نامیده اند. از سوی هیات های اجرایی نیز ملاک عمل خود را دریافت استعلام از نهادهای 4 گانه مندرج در قانون عنوان می کنند و می گویند: براساس مر قانون نسبت به تاییدصلاحیت ها اقدام کرده اند. باید دید واکنش در مرحله بعد هیات نظارت استان (دفتر شورای نگهبان) درخصوص این تاییدصلاحیت ها چه عکس العملی خواهد داشت؟
  • مهرزاد آسایش عضو شورای شهر بوشهر طرحی درخصوص حذف ماده 101 (بابت تفکیک زمین) از لایحه بودجه سال آینده شهرداری ارائه کرده است. اخیرا کمیته انطباق فرمانداری بوشهر، مصوبه شورا درباره کاهش دریافتی از این ماده از 7 به 3 درصد را رد کرده است.
  • با خبر شدیم اعضای شورای شهر درخصوص هفته نکوداشت بوشهر که در 18 اسفند برگزار می شود، دچار اختلاف نظر شده اند. برخی اعضا خواستار کاهش آن به 1 تا 3 روز با هدف کاهش هزینه ها هستند و برخی نیز بر شیوه همه ساله که جشنواره روز بوشهر هفتگی است اصرار دارند.
  • هفته گذشته بجای رضا آذین رئیس پیشین بنیاد نخبگان استان بوشهر، الله کرم اخلاقی به عنوان رئیس بنیاد معرفی شد.
  • براساس آمار رسمی، افراد بیکار دارای درآمد کشور افزایش یافته است. گویا رواج دلالی از دلایل مهم افزایش این طبقه جدید جامعه است. طبق گزارش مرکز آمار، تعداد بیکاران دارای درآمد به بیش از 5 میلیون نفر رسیده‌ است.
  • دوپینگ تبلیغاتی نمایندگان ادامه دارد. گویا نمایندگان که معمولا سفر مسئولان به شهرستان را به‌عنوان عملکرد خود تبلیغ می کنند، در ایام انتخابات نیز با این سفرها دوپینگ تبلیغاتی دارند. برخی معتقدند بهتر است وزرا و مسئولان سفرهای خود را تعطیل یا در صورت سفر بر دعوت نشدن از نمایندگان در جلسات عمومی به منظور پیشگیری از مباحث حمایتی و... پیشگیری کنند.
  • خرما در راه بورس قرار گرفته است. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از عرضه گواهی سپرده خرما در بورس کالا خبر داد. به موازات آن، رئیس انجمن ملی خرمای ایران نیز اعلام کرد: درصورت ثبات سیاست‌های اقتصادی، نه‌فقط خرما بلکه فرآورده‌های خرما مانند خمیر صنعتی خرما، سرکه خرما، شیره خرما و... هم قابلیت عرضه در بورس کالا را دارند.
  • با خبر شدیم شورای شهر آبپخش باز هم با رای هیات استانی حل اختلاف شوراها منحل اعلام شد. این هیات شامل استاندار، دو نماینده مجلس، رییس دادگستری و نماینده شورای استان است. براین اساس اختیارات شورا به معاونت عمرانی استانداری سپرده شده است.
  • لیست‌های منتشر شده تشکل اصلی اصولگرایان (ائتلاف نیروهای انقلاب) برای چهار حوزه انتخابیه استان در فضای مجازی دست به دست شده است. این درحالیست که برخی طیف های اصولگرا نسبت به 4 کاندیدای منتخب برای حوزه های انتخابیه استان در فضای مجازی به انتقاد و اعتراض پرداخته اند. این درحالیست که هنوز مرحله اصلی تاییدصلاحیت ها که از سوی شورای نگهبان انجام می شود، باقی مانده است.
  • تبلیغات محیطی غیر‌مستقیم داوطلبان در استان، در حال افزایش است. گویا در این نوع تبلیغات شغل یا دستاورد داوطلب به صورت محیطی تبلیغ می‌شود یا مقالات و یادداشت های آنها در رسانه ها افزایش چشمگیری یافته است.
  • برخی کارشناسان بهداشتی معتقدند موج د‌‌‌‌‌‌‌وم و سوم آنفلوآنزا در فصل زمستان خصوصا اواخر دی ماه در راه است. براساس آخرین آمارها، این بیماری قریب 100 نفر قربانی در سطح کشور گرفته و پیش بینی می شود با سردتر شدن هوا در جنوب کشور (با توجه به سرما دوست بودن ویروس) منجر به فراگیری بیماری شود. به گفته متولیان سلامت استان، مرد‌‌‌‌‌م باید‌‌‌‌‌ مراقب باشند‌‌‌‌‌ و مسائل بهد‌‌‌‌‌اشتی را رعایت کنند‌‌‌‌‌ تا د‌‌‌‌‌ر موج های بعد‌‌‌‌‌ی که د‌‌‌‌‌ر راه هست گرفتار این به ظاهر سرماخورد‌‌‌‌‌گی مرگ آور نشوند‌‌‌‌‌. نکته قابل تأمل د‌‌‌‌‌‌‌ر این باره عد‌‌‌‌‌‌‌م تامین واکسن آنفلوآنزا د‌‌‌‌‌‌‌ر شرایط فعلی است که البته این قضیه منحصر به بوشهر نبود‌‌‌‌‌‌‌ه و همه استان های کشور را د‌‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌‌رگیر کرد‌‌‌‌‌‌‌ه است؛ به همین د‌‌‌‌‌‌‌لیل گروه های د‌‌‌‌‌‌‌ر معرض خطر از جمله بیماران زمینه ای که به گفته مسئولان امر بیشترین فوت های ناشی ازموج اول آنفلوآنزا را تشکیل د‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌ه اند‌‌‌‌‌‌‌ از تهیه واکسن آنفلوآنزا برای پیشگیری از افتاد‌‌‌‌‌‌‌ن د‌‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌‌ام موج د‌‌‌‌‌‌‌وم و سوم این بیماری، عاجز ماند‌‌‌‌‌‌‌ه اند‌‌‌‌‌‌‌.
  • دست آخر اینکه بازگشایی دفاتر احزاب در استان رونق می‌گیرد. گویا به‌زودی چند حزب، دفاتر فرعی خود را در شهرستان‌های استان راه‌اندازی خواهند کرد. گفتنی است فعالیت احزاب فقط در فصل انتخابات از انتقادات وارده به تشکل‌های سیاسی است.
  • خلیج فارس
[کد خبر:AJ30724]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب