آینه جم: فرماندار تنگستان گفت: در هفته دولت سال جاری ۵۹ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر دوهزار و 61 میلیارد ریال افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش آینه جم، عبدالحسن رفیعی‌پور ظهر امروز در نشست با هیأت‌های مذهبی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت : شهدا  و خانواده معزز آنان نماد صلابت و استواری هستند و وظیفه همه ماست در راستای اهداف و آرمان‌های والای امام (ره) و شهدا گام برداریم .

فرماندار تنگستان با اشاره  به اینکه هفته دولت باید دستاوردهای دولت و نظام  به مردم انعکاس داده شود،  خاطرنشان کرد: در هفته دولت سال جاری ۵۹ پروژه عمرانی با اعتباری  بالغ بر دوهزار و 61 میلیارد ریال افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مردم شهرستان ساماندهی سه‌راه گادوی است که با تلاش‌هایی که صورت گرفت  عملیات اجرایی با حضور استاندار  بوشهر با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

150 میلیارد ریال هزینه‌کرد آسفالت کوچه و معابر روستاها

رفیعی‌پور بیان کرد: در سال جاری  بالغ بر 150 میلیارد ریال در بحث آسفالت کوچه  و معابر در روستاهای شهرستان هزینه شده است.

این مسؤول اضافه کرد: در هفته دولت سال جاری در زمینه افتتاحی و کلنگ‌زنی اقدامات خوبی در شهرستان از جمله برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی، ساماندهی اسکله‌های تجاری و صیادی، شیلات، راه مواصلاتی خائیز، بهداشت و آموزش و مرکز جامع سلامت پهلوان‌کشی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در بحث سد خائیز که یکی از دغدغه‌های چندین ساله مردم است، پروژه با پیشرفت فیزیکی خوبی که دارد امسال نیز قول آب‌گیری آن دادند اما انتظار می‌رود سال آینده به طور کامل آب‌گیری شود.

فرماندار تنگستان  با بیان اینکه فلسفه قیام عاشورا، مبارزه با بدی‌ها و امر به معروف و نهی از منکر و احیاء دین مقدس اسلام است، یادآور شد: برگزاری برنامه‌های ایام محرم، تبیین فلسفه قیام عاشورا است.

تبیین فلسفه قیام عاشورا

وی تصریح کرد: باید روحانیون، سخنرانان و مداحان و کسانی که دست‌اندرکار برنامه‌های محرم هستند، بخصوص سخنرانان، در برنامه‌هایشان دلیل حج ناتمام امام حسین (ع)  و حرکت از مکه به سوی کربلا به همراه خانواده‌اش تا قیام عاشورا و اسارت خاندانش را تبیین کنند.

 مقام عالی دولت در تنگستان  با تأکید بر اینکه امروز  تمام هم و غم دشمنان اسلام  بخصوص دشمنان شیعه به انحراف کشیدن بحث قیام و فلسفه عاشوراست، بیان کرد: از زمانی که فضای مجازی آمده خیلی از افراد آلت دست دشمن بدنبال منحرف کردن نسل جوان و ایجاد فرقه‌ها  و آئین‌های انحرافی  هستند.

وی با اشاره به اینکه باید بروز برخی از مشکلات و انحراف در برگزاری مراسم محرم آسیب‌شناسی شود و برای حضور نسل جوان جذابیت ایجاد کرد، ادامه داد: یکی از راه‌های حل این مشکل ایجاد جذابیت با حضور روحانیون جوان است که می‌توانند با زبان خودشان، جوانان را به سمت مساجد و حسینیه بکشاند.

رفیعی‌پوربا اشاره به اینکه نیاز است در برگزاری ایام سوگواری دهه محرم برنامه‌ریزی لازم توسط تبلیغات اسلامی و هیأت‌های مذهبی صورت گیرد، بیان داشت: در بحث حوزه ترافیک شهری نیاز است حسینیه‌ها و تکایا راس ساعت 12 شب برنامه عزاداری را تعطیل کنند که موجب سلب آسایش همسایه‌ها نشود.

وی با اشاره به لزوم همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران در بحث کمک به هیأت‌های مذهبی و مساجد، بیان کرد: برای کمک به حسینیه‌ها و مساجد باید از ظرفیت مردمی استفاده شود و سعی کنیم برنامه‌های هیأت‌ها مردمی باشد و ما هم بر اساس اعتبارات تعیین شده برای کمک به حوزه مساجد و حسینیه‌ها و بر اساس درخواست کمک متولیان و نیازسنجی مساعدت انجام خواهیم داد.

فرماندار تنگستان بیان کرد: درخصوص اقلام ضروری از جمله گوشت و مرغ برای هیأت‌های مذهبی در ماه محرم تاکید خواهیم کرد که اداره صنعت معدن و تجارت همکاری کند.

وی درباره حضورهیأت‌های مذهبی در خیابان‌های شهر جهت مراسم سوگواری محرم از هیأت‌های مذهبی شهرستان برای برگزاری مراسم در خیابان‌های شهر قبل از هرگونه اقدامی، جهت برقراری نظم و امنیت بیشتر با سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان هماهنگی کنند.

[کد خبر:AJ29270]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب