آینه جم: خبرنگاران خلیج فارس در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • درباره اظهارات اخیر نماینده جنوب استان فارس مبنی بر دریافت عوارض آلایندگی پارس جنوبی برای حوزه انتخابیه اش، سکینه الماسی همتای وی در جنوب استان بوشهر سیاست سکوت در پیش گرفته است. پیگیری رسانه ها برای کسب نظر الماسی نیز بی نتیجه بوده و روابط عمومی وی اعلام کرده: «ایشان تمایلی به اظهارنظر در این خصوص ندارد.»
  • از شما چه پنهان، اخیرا چند نفر که فعالیت خود را فالگیری دانسته اند، با مراجعه به ساختمان شورای شهر خواستار مجوز کیوسک برای فعالیت خود شدند! اگرچه از دوره های قبل شورا به دلیل تثبیت فعالیت واحدهای صنفی و همچنین عدم بروز مشکلات ترافیکی، مصوب شد که مجوز کیوسک جدید صادر نشود، ولی همچنان کیوسک هایی با کاربری غذایی یا گل فروشی در پیاده روها سبز شده و متقاضیان را برای پیگیری دریافت مجوز راهی شورای شهر می کند، اما درخواست فالگیرها از نکات قابل تامل در این خصوص است.
  • برخی شنیده ها از احتمال بازگشت فرید محبی مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر حکایت دارد. وی ماه گذشته از همین مسئولیت در کهگیلویه و بویراحمد تودیع شده است. ظاهرا "احمد لطفی" رییس کنونی این نهاد که دوره مسئولیتش رو به پایان است، به دلیل عملکرد مناسبی که در افزایش مشارکت های استان و شروع پروژه خودکفایی مسکن نیازمندان داشته، قرار است به مدیریت کمیته امداد در یکی از استان های بزرگ منصوب شود.
  • عدم توزیع و کمیاب شدن گوشت گوسفند با نرخ دولتی در استان، نرخ آن در بازار را به 90 هزارتومان رسانده است. بررسی ها نشان می دهد توزیع گوشت گوساله با نررخ دولتی نیز بصورت نامنظم و در مراکز محدودی صورت می گیرد.
  • محمد دادفر نماینده بوشهر در مجلس ششم نسبت به احتمال برگزاری انتخابات مجلس به صورت استانی واکنش منفی نشان داده و در صفحه اینستاگرامش نوشت: انتخابات استانی مجلس، میخی دیگر بر تابوت مردمسالاری در ایران است.

  • رئیس گمرک ایران خبر داد: منتظر ابلاغ صمت برای ترخیص خودرو هستیم. پیش از این اعلام شده بود با توجه به مصوبه هیات وزیران، ترخیص خودروها در گمرکات از نیمه دوم بهمن آغاز می شود.
  • نماینده بوشهر در مجلس از حضور در ورزشگاههای کشور به مدت سه ماه محروم شده است. در پی حواشی بازی خانگی پرسپولیس گناوه در لیگ دو کشور، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حکم محرومیت عبدالحمید خدری (که از وی به عنوان هوادار پرسپولیس یاد شده) صادر کرده است.

  • 2 شهر استان در لیست تبعیدگاهها قرار گرفته اند. شنیده شده شهرهای خورموج و برازجان برای سپری شدن دوره محکومیت مجرمین(تبعیدگاه) در استان بوشهر توسط وزارت کشور به قوه قضاییه اعلام شده اند. البته مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور در گزارشی، دخالت این وزارتخانه در تعیین محل اقامت اجباری محکومین را تکذیب کرده است.
  • این هم چالش عکس ۱۰ سال حسین ماهینی بازیکن بوشهری پررسپولیس

  •  اخیرا شخصی قصد تملک و تصرف بالغ بر 450 هکتار از اراضی شهر اهرم که متعلق به منابع ملی می باشد کرده که طبق آن، از دانشگاه آزاد و نصف شهرک آزادگان تا جاده و خیابانها ابگرم متعلق به وی است. با توجه به اینکه زمین های مورد نظر تنها اراضی ملی در محدوده شهر اهرم می باشد که امکان ساخت و ساز دارند، تا کنون چندین شرکت و کارخانه که قصد احداث تجهیزات خود در این محدوده را داشته اند بعد از اطلاع از چنین پرونده ای، از سرمایه گذاری خود عقب نشینی کرده یا در گرفتن زمین با مشکل برخورد کرده اند. به نوشته سایت خبری بیرمی، دستگاه قضایی درباره حدود 330 هکتار از اراضی مورد ادعا رد دعوی صادر کرده، اما برای 120 هکتار دیگر پرونده در جریان می باشد.
  • خبر می رسد با گذشت مدتی از پایان سنوات خدمتی حاجیانی بخشدار کاکی، هنوز برای جایگزین وی تردیدهایی در مجموعه استانداری رخ داده است.
  • از شما چه پنهان با گذشت حدود 4 سال از انتخاب شهيد نادر مهدوي به عنوان شهيد شاخص سال و اعلام صداوسیمای استان مبنی بر ساخت سریال یا فیلمی درخصوص این شهید، هرچند دوبار نیز مراسم هایی با عنوان شروع ساخت این مجموعه تلویزیونی برگزار گردیده، ولی تا امروز خبري از عوامل، بازيگران، كارگردان يا محل تصوير برداري این مجموعه منتشر نشده است. به نظر می رسد این وعده صداوسیمای استان بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته است.
  • طوماری در شهر گناوه درحال امضا می باشد که در یکی از بندهای آن، به برگزاری کنسرت های موسیقی در گناوه اعتراض شده است.
  • براساس گزارشی که توسط کافه‌بازار منتشر شده، در فصل پاییز بوشهری ها بیشتر به دانلود اپلیکیشن های مربوط به "خبرها و نشریات" و "سیر و سفر" علاقه نشان داده اند.

  • فرمانده انتظامی عسلویه گفته: لیدرهای تجمع کنندگان درب منطقه ویژه پارس دستگیر شدند. سرهنگ فتاحی افزود: اینها افرادی هستند که چند روز پیاپی از شهرستان های اطراف به بهانه اشتغال درب منطقه ویژه را مسدود کردند و اجازه ورود و خروج به هیچ کس و هیچ خودرویی ندادند که این اقدام غیر قانونی بوده و در پی بی توجهی به تذکران پلیس، مجبور شدیم لیدرها و محرکین اصلی را دستگیر کنیم.
  • گروهی از نمایندگان مجلس طی نامه ای به رییس دیوان محاسبات کشور خواستار رسیدگی به برخی پرونده های قاچاق سازمان یافته در کشور شدند که بلاتکلیف رها گردیده است. در این نامه که امضای 40 نماینده دارد، دو پرونده از استان بوشهر نام برده شده که شامل: پرونده قاچاق لوازم یدکی قلابی در گمرک بوالخیر بوشهر که لوازم یدکی قلابی را به جعل مجوز استاندارد از گمرک ترخیص کرده‌اند و  پرونده تخفیفات سود بازرگانی گمرکات بوشهر که حدود ۱۲۶ میلیارد تومان حقوق دولت را ضایع کرده‌اند.
  • نماینده شیراز به اظهارات پژوهش جهرمی معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار در عدم پیگیری طرح الحاق فارس به دریا از سوی نمایندگان مجلس را رد کرد و گفت: اشتباه جناب پژوهش در زمان معاونت سیاسی استانداری دلیل وقفه الحاق فارس به دریا است که بدون آمادگی محلی، با اطلاع‌رساني زودهنگام و اقداماتی که ایشان را تا پای عزل برد مانع موضوع شدند.فرج‌الله رجبي گفت: برخی افراد به دنبال نامزد شدن در انتخابات سال آینده هستند و با متهم كردن نمايندگان استان، سعي در بسترسازي براي حضور خود مي‌كنند. رجبي خاطرنشان كرد: اینکه ايشان تا پای عزل رفتند نیز درست است چون اشتباه کردند و بدون توجه به فرآیندی که بايد طی می‌شد و بدون آمادگی محلی و زودتر از موعد موضوع را مطرح کردند و باعث ایجاد تنش در استان همجوار شد .وي ادامه داد: طي نامه‌اي به وزير كشور و قائم مقام وي در دو سال گذشته اعتراض خود را نسبت به عملکرد اقای پژوهش درخصوص ابلاغ اجرای الحاق به فرمانداری لامرد باتوجه به عدم هماهنگی با مسئولان کشوری و استانی، اعلام كردم كه اگر رفتاري از مجموعه مديريت ارشد در اين باره بر خلاف اصول اجرايي سر بزند، واكنش نشان خواهيم داد. عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: اخيرا نیز بيانيه‌اي از سوی مجمع نمایندگان استان فارس خطاب به رئيس جمهور به امضا رسید و خواستار پاسخ چرايي عدم اجراي مصوبه تقسيمات كشوري شدیم. رجبي ادامه داد: تلاش شد برخلاف فضاي ايجاد شده با آرامش و جديت اجراي مصوبه الحاق فارس به دریا را دنبال كنيم كه در اين باره نماينده شهرستان‌هاي لامرد و مهر و شيراز تلاش زيادي كردند. رجبي با تاکید براینکه الحاق فارس به دريا داراي مصوبه است و امروز بايد اجراي آن را از مجموعه دولت تقاضا كرد، گفت: طي رايزني‌هاي انجام شده با نمايندگان هرمزگان به زودي در جلسه‌اي كليات اجراي اين مصوبه به بحث گذاشته خواهد شد.
  • نمایشگاه کتاب استانی بوشهر 11 تا 15 بهمن در محل دائمی نمایشگاههای استان برگزار خواهد شد.
  • دست آخر اینکه برخي از بيمه شدگان تامين اجتماعي سبد حمايتي نگرفته اند. عليرغم اعلام تامين اجتماعي مبني بر پرداخت بسته‌هاي حمايتي 200 هزار توماني به بيمه شدگان برخي از مشاغل آزاد و خويش‌فرما که زیر 3 میلیون تومان دریافتی ماهیانه داشته اند، اين بسته به گروهی از مشمولان نرسیده و تلفن اعلامی برای پیگیری موضوع (1420) هم اشغال است.
[کد خبر:AJ27242]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب