آینه جم - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به عبور امواج ناپایدار از جو استان بوشهر طی روزهای آینده گفت: کاهش دما، مواج شدن دریا و بارش باران از پدیده‌های احتمالی است.

نادر شفیع‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه های هواشناسی، طی روزهای جمعه تا دوشنبه آینده با عبور امواج کم دامنه و ناپایدار از جو استان، ناپایداری‌های جوی در استان افزایش می‌یابد که طی این مدت شاهد افزایش ابر و تغییرات جوی قابل ملاحظه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: روز جمعه به سبب وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی، نیمه شمالی خلیج فارس و روزهای شنبه تا دوشنبه آینده به سبب  وزش باد شدید شمال غربی سراسر خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

هشدار برای ترددهای دریایی

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه وزش باد و تلاطم دریا در سواحل مرکزی و جنوبی استان از شدت بیشتری برخوردار است و بنابراین طی این مدت شرایط برای ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی کاملا نامساعد است.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت، وزش باد در منطقه و همچنین کشور همجوار (عراق)، باعث ایجاد گرد و خاک در مناطق مستعد خواهد شد و بر همین اساس غبارآلود بودن هوا و کاهش دید افقی بویژه در روزهای شنبه و یکشنبه دور از انتظار نیست.

افت شدید دما

شفیع‌خدایی افزود: در روزهای شنبه تا دوشنبه با نفوذ توده هوای پرفشار به جو استان و وزش باد شدید شمال غربی، دمای هوا به طور محسوسی در حدود ۴ تا ۹ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود بیشترین افت دما در روز یکشنبه رخ دهد، گفت: در روز شنبه احتمال بارش خفیف و پراکنده باران در برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود.

وزش باد شمالی

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: از اواخر وقت امروز، تحت تاثیر زبانه های امواج ناپایدار قرار می گیرد که در نتیجه آن از امشب تا روز جمعه سرعت وزش باد جنوبی در قسمت‌های شمالی استان، و بعد از آن اواخر روز جمعه تا اواخر روز یکشنبه بادهای شمالی در تمام مناطق استان افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعات همراه با غبار محلی و افزایش ابر، از اواخر وقت همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شفیع‌خدایی تصریح کرد: در این مدت جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و از اوخر وقت امشب برای قسمت های شمالی استان ۱۲ تا ۳۴ گاهی تا ۴۰کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

وی گفت: همچنین ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۶۰ گاهی تا ۹۰ سانتیمتر و از اوخر وقت امشب برای قسمت های شمالی استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

[کد خبر:AJ24348]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب