آينه جم: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: تا پایان سال 98 باید تمام اسناد مالکیت دفترچه‌ای در کشور به اسناد تک برگ تبدیل شود.

به گزارش آينه جم، اصغر پیرهادی امروز در نشستی خبری اظهار داشت: از سال 95 تاکنون 212 هزار و 231 سند تک برگ در استان صادر شده و حدود 300 تا 350 هزار سند دفترچه ای داریم که باید به تک برگ تبدیل شوند.

پیرهادی اضافه کرد: در حال حاضر اداره کل ثبت اسناد و املاک با 10 واحد ثبتی خدمت رسانی می کند که 9 شعبه در شهرستان ها و یک شعبه در شبانکاره است ضمن اینکه یک نمایندگی هم در شهر سعدآباد داریم.

وی با اشاره به الکترونیکی شده خدمات ثبت اسناد و املاک خاطرنشان کرد: در سال 95 ، 120 میلیارد ریال درآمد برای دولت کسب کردیم که این رقم در 8 ماهه امسال به بیش از 72 میلیارد ریال رسیده است.

*فعالیت 99 دفترخانه ثبت اسناد و املاک

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر بیان داشت: در حال حاضر 99 دفتر خانه در حوزه استان بوشهر داریم که از این تعداد 89 مورد سردفتر اصیل و 10 مورد هم کفیل است.

پیرهادی ادامه داد: همچنین 51 سردفتر ازدواج و طلاق داریم که 46 مورد سردفتر اصیل و 5 مورد کفیل است ضمن اینکه از 51 مورد سردفتر 20 مورد مجوز صدور طلاق هم دارند.

وی گفت: در سال 95، 511 میلیارد ریال مطالبات معوق بانک ها توسط این اداره کل محقق شد و این رقم در هشت ماهه امسال به 220 میلیارد ریال رسید.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با اشاره به وجود444 هزار و 213 فقره پرونده ثبتی در استان بوشهر تصریح کرد: از این تعداد 206 هزار پرونده را آرشیو کردیم.

پیرهادی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون پیش فروش ساختمان ها، با همکاری اداره کل دادگستری استان بوشهر از این به بعد افرادی که قصد خرید و فروش ساختمان های پیش ساخته را دارند باید از طریق دفاتر اسناد رسمی اقدام به تنظیم سند کنند.

*شرط رسمیت فعالیت بنگاه های خرید و فروش املاک

وی با اشاره به فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک در استان بوشهر اضافه کرد: این بنگاه ها از نظر تاسیس و پروانه کسب، از طریق صنف خود در سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدام می کنند اما بر اساس قانون رسمیت فعالیت آن‌ها زمانی است که پروانه تخصصی را از اداره کل ثبت اسناد و املاک دریافت کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر یادآور شد: برای دریافت پروانه تخصصی هم مشاوران املاک باید در دوره‌های آموزشی مرتبط که توسط این اداره کل برگزار می شود شرکت کنند.

*نکته مهم در مورد خرید و فروش ملک در تنگک ها

پیرهادی در مورد خرید و فروش ملک در تنگک ها هم گفت: از همشهریان می خواهیم برای خرید و فروش ملک در تنگک ها به هیچ عنوان با مبایعه نامه اقدام به خرید و فروش نکنند و اگر این کار را کردند حتما از فروشنده سند را مطالبه کنند.

*افزایش آمار طلاق

وی در مورد آمار ازدواج و طلاق هم گفت: در سال 95، 8 هزار و 328 مورد ازدواج و یک هزار و 935 طلاق ثبت شد و در سال 96 هم تاکنون 4 هزار و 712 مورد ازدواج و یک هزار و268 مورد طلاق ثبت شده که آمار طلاق هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 مورد افزایش را نشان می دهد.

[کد خبر:AJ23627]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب