به گزارش آینه جم به نقل از آوای جم؛ مدیر کل ارشاد استان بوشهر امروز از نمایشگاه مطبوعات بازدید کرد در حاشیه این بازدید خبرنکاران جمی علت عدم موافقت وی با ثبت خانه خبرنگاران شهرستان جم که روند قانونی آن تمام شده بود جویا شدند که وی ثبت خانه را علی‌رغم طی کردن تمام مراحل قانونی از دستگاه‌های ذی‌ربط غیرقانونی اعلام کرد.

 وی همچنین در پاسخ به نقد عملکرد رئیس ارشاد شهرستان جم گفت: طبق گزارش‌های مکتوبی که رئیس اداره ارشاد جم برای ما ارسال کرده است عملکرد وی مورد تایید می‌باشد. (جای گفتن دارد در تصویر پیوستی شماره ۵۱ گزارش عملکرد اداره ارشاد شهرستان جم ضیافت افطار در ۳۱ خرداد ماه سال ۹۶ با اصحاب رسانه هم یک گزارش عملکرد است که مورد تایید اداره کل ارشاد استان بوشهر در آمده است)

 این در حالی است که پیش شرط رئیس ارشاد شهرستان جم برای ثبت خانه خبرنگاران عزل عباس اعتمادی‌پور از ریاست خانه خبرنگاران شهرستان جم می‌باشد که با مخالفت شدید هیئت مدیره و خبرنگاران شهرستان جم روبه‌رو است.

جم تنها شهرستانی است که هنرمند ممنوع الفعالیت دارد.
عباس کمالی سردبیر سایت خبری تحلیلی اوای جم که در همایش نقش رسانه های محلی در توسعه محیط پیرامونی سخنرانی می کرد گفت شهرستان جم تنها جایی است که در دولت تدبیر و امید هنرمندان آن از فعالیت کردن محروم کردند .
وی خاطرنشان کرد در دولت قبلی هرگز هنرمندی در شهرستان جم از فعالیت محروم نشد اما این واقعیت تلخ در این دولت اتفاق افتاد .
این فعال رسانه ای درباره مشکلات ایجاد شده از سوی ارشاد استان برای خانه خبرنگاران شهرستان گفت ؛ در حالی که روند ثبت این مجمع صنفی کاملا قانونی طی شده است ، اما اداره ارشاد شهرستان و اداره کل استان بدون هیچ دلیل خاصی با صدور مجوز آن کاملا مخالفت کرد .
عضو هیات مدیر خانه خبرنگاران شهرستان جم ادامه داد ، قرار دادن پیش شرط تغیر مدیر این تشکل صنفی مضحک و دور از شان یک اداره در دولت تدبیر و امید دانست .
وی در ادامه با اشاره به وضعیت فرهنگی شهرستان جم گفت ؛ امروز حوزه فرهنگ شهرستان جم در خواب عمیقی است . کمالی افزود عدم همراهی رئیس ارشاد اسلامی شهرستان با انجمن ها ادبی و هنری باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای حوزه هنر شهرستان شده است .

[کد خبر:AJ23321]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب