آینه جم؛رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با برنامه ​ریزی صورت گرفته صنعت هسته‌ای در کشور توسعه می​یابد.

به گزارش آینه جم؛ فریدون حسنوند صبح سه شنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات گودبرداری واحد دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر اظهار داشت: انرژی هسته ​ای از انرژی​ های پاک است که باید توجه خاصی به استفاده از این انرژی صورت گیرد.

وی به حمایت مجلس از توسعه انرژی هسته ای در کشور اشاره کرد و ادامه داد: انرژی هسته ای همواره مورد حمایت مجلس شورای اسلامی بوده است و این حمایت ها همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به الزامات قانون به دولت برای توسعه انرژی هسته ای در کشور، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی مناسب و توسعه زیرساخت ها هزار مگاوات برق هسته‌ای تولید شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون هزار مگاوات برق در واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر تولید می شود که با تکمیل دو واحد دیگر این نیروگاه، دو هزار و ۱۰۰ مگاوات به تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر اضافه خواهد شد.

حسنوند یکی از اولویت های مجلس شورای اسلامی را حمایت از توسعه صنعت هسته ای و تولید برق هسته ای عنوان کرد و افزود: در قانون بودجه سال آینده نیز به این موضوع توجه جدی صورت گرفته است.

عملیات گودبرداری محل ساخت راکتور واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر امروز با حضور علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان، آلکسی لیخاچوف رئیس شرکت روس اتم و اعضای کمیسیون انرژی مجلس، آغاز شد.

[کد خبر:AJ23319]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب