آینه جم: پس از رفع ایرادات کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی بر جانمایی منطقه ویژه آزاد تجاری بوشهر، تا پایان پاییز امسال لایحه بندر آزاد تجاری بوشهر در صحن علنی مجلس به انتخاب نمایندگان گذاشته می‌شود.

به گزارش آینه جم، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری امروز اظهار داشت: پس از رفع ایرادات کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی بر جانمایی منطقه ویژه آزاد تجاری بوشهر، تا پایان پاییز امسال لایحه بندر آزاد تجاری بوشهر در صحن علنی مجلس به انتخاب نمایندگان گذاشته می‌شود.

وی افزود: هرچند زود است درباره فضای مجلس برای دادن رای به این لایحه سخنی گفته شود اما نظر به تاثیرگذاری بوشهر در اقتصاد ملی با داشتن پس کرانه مناسب برای عینیت‌بخشیدن به اهداف ایجاد مناطق آزاد تجاری، بسیار خوشبین هستیم که این لایحه با درصد موافقت بالای نمایندگان مجلس حائز کسب اکثریت آرا شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری برای بوشهر در مجلس شورای اسلامی، فصل جدید از تولید و اشتغال و کسب و کار در بوشهر به عنوان یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور گشوده می‌شود که در رشد اقتصاد ملی و منطقه‌ای نیز تاثیرگذار است.

عضو کمیسون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: داشتن فضای امن استان بوشهر برای سرمایه‌گذاری در کنار داشتن پتانسیل‌های گوناگون از جمله حمل و نقل دریایی ارزان و فضای پس‌کرانه‌ای مناسب، می‌تواند استان بوشهر را به یک استان شاخص در عرصه تولید و صادرات کالا با استفاده از سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی و مشوق‌هایی که برای این نوع مناطق دولت در نظر گرفته شده، تبدیل کند.

[کد خبر:AJ23269]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب