آینه جم: آمار تعداد تایید صلاحیت شدگان و واجدان رای در استان بوشهر / بیشترین و کمترین واجدین شرایط رای استان

به گزارش «آینه جم» آمار ثبت احوال شمار واجدان شرایط رای در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی 803هزارو 997 نفر است.

از مجموع 10شهرستان استان بوشهر بیشترین شهرستان دارای جمعیت واجد شرایط رای بوشهر با 199هزارو 656 نفر و کمترین نیز شهرستان دیلم با 24هزارو 168 نفر است.

مشارکت مردم این استان در آخرین انتخابات مربوط به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 68درصد است .

در استان بوشهر سه هزار و ۶۱۸ نفر تائید صلاحیت شده اند و از مجموع افراد تایید شده یک هزار و ۵۹ نفر در شهرها و ۲ هزار و ۵۵۹ نفر در روستاها نامزد انتخابات پنجمین دوره شوراها هستند.


تبلیغات نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا پایان روز ۲۷ اردیبهشت ادامه دارد. در ۲۹ اردیبهشت پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی همزمان با سراسر کشور و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در ۳۷ شهر و بیش از ۴۰۷ روستای استان بوشهر برگزار می شود.


در دوره پنجم ۵۱ روستای استان بوشهر دارای شورای پنج نفره و مابقی روستاها شورای سه نفره دارند. شورای شهر بوشهر ۹عضو، برازجان، گناوه و کنگان هر یک ۷عضو و دیگر شهرهای استان نیز پنج عضو خواهند داشت.

با این محاسبات امسال در مجموع هزار و ۵۱۸ نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستای استان بوشهر پذیرفته خواهند شد.

در دشتی نیز برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۵۱۳ نفر ثبت نام کردند که با انصراف ۸ نفر تعداد کاندیداها به۵۰۵نفر رسید که از این تعداد ۱۰۶نفر برای چهار شهر خورموج، کاکی، شنبه و بادوله نام نویسی کرده اند و ۳۹۹ نفر نیز برای تصدی کرسی های شصت روستا با هم به رقابت خواهند پرداخت.

[کد خبر:AJ21618]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب