آینه جم: افزايش 18 درصدي تعداد ثبت‌ نام‌كنندگان در انتخابات شوراها نسبت به دوره قبل در استان نويدبخش انتخاباتي پرشور و رقابتي است و حضور داوطلباني از طيف‌هاي اجتماعي و سياسي گوناگون و زنان و جوانان و دانشگاهيان مردم را براي انتخاب بهترين ها ترغيب مي‌ كند و دست تشكل‌هاي سياسي و اجتماعي را براي ارائه ليستي مناسب باز مي‌گذارد.

آینه جم: با آنكه زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراي شهر و روستا در تعطيلات عيد نوروز تعيين شده بود و برخي صاحبنظران به وزارت كشور پيشنهاد رايزني براي تغيير زمان ثبت‌نام را داده بودند، اما ثبت نام طبق برنامه اعلامی انجام شد. بنابراین داوطلبان انتخابات شوراها با عزمي جزم از 30 اسفندماه سال گذشته تا 6 فروردين‌ماه 96 با حضور در فرمانداري‌ها و بخشداري‌ ها فضاي وزارت كشور را از تعطيلي نوروزي خارج كردند و نويد انتخاباتي پرشور و رقابتي را دادند.

به گزارش «آینه جم»؛ برهمین اساس 3 هزار و 930 نفر برای انتخابات شوراها در استان داوطلب شدند که نسبت به دوره قبل 18 درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس تقويم انتخابات پس از مرحله ثبت‌نام، بررسي و احراز صلاحيت‌ها قرار دارد كه اميد بسيار مي‌ رود اين مرحله نيز توسط هيأت‌ هاي اجرايي و نظارت بر اساس قانون و دوري از اعمال سليقه‌ ها انجام شود.

افزايش 18 درصدي تعداد ثبت‌ نام‌كنندگان در انتخابات شوراها نسبت به دوره قبل در استان نويدبخش انتخاباتي پرشور و رقابتي است و حضور داوطلباني از طيف‌هاي اجتماعي و سياسي گوناگون و زنان و جوانان و دانشگاهيان مردم را براي انتخاب بهترين ها ترغيب مي‌ كند و دست تشكل‌هاي سياسي و اجتماعي را براي ارائه ليستي مناسب باز مي‌گذارد.

مجموع اين شرايط حكايت از آن دارد كه اگر در مرحله بررسي صلاحيت‌ ها اتفاق پيش‌ بيني‌ نشده‌ اي رخ ندهد، انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

پایان بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای روستا

شنیده شده رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی روستاهای استان بوشهر به پایان رسیده و نتایج آن از سوی هیات اجرایی به هیات نظارت بخش ها اعلام شده است.

شوراهای روستایی نیازمند استعلام مراجع 4گانه نیست و عدم سوءپیشینه کفایت می کند.

آغاز بررسی صلاحیت شوراهای شهر

درباره صلاحیت داوطلبان حوزه شهری نیز امروز (16 فروردین) آخرین مهلت اعلام نظر مراجع چهارگانه (اطلاعات، دادگستری، ناجا و ثبت و احوال) بود و از فردا هیات‌های اجرایی مراکز شهرستان به بررسی پاسخ ها می پردازند.
پایان روز 23 فرودین ماه هم نتیجه رسیدگی صلاحیت داوطلبان صورتجلسه و به هیات های نظارت اعلام می شود.
همچنین هیات های نظارت (زیرنظر نمایندگان مجلس) نیز از 24 فروردین ماه به مدت هفت روز فرصت اظهارنظر در این زمینه دارند.
نهایتا روز دوم اردیبهشت ماه فرمانداران و بخشداران مراتب تایید یا رد صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی را به داوطلبان ابلاغ می کنند.

داوطلبانی که رد صلاحیت شده اند هم می توانند به مدت چهار روز به هیات نظارت شکایت کنند و دست آخر 20 اردیبهشت اسامی نهایی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا منتشر می شود.

تبلیغات نامزدها نیز از 21 اردیبهشت به مدت یک هفته ادامه دارد و انتخابات نیز 29 اردیبهشت همزمان با ریاست جمهوری برگزار می شود.

برگزاری انتخابات الکترونیکی در بوشهر و برازجان

خبر می رسد براساس تصمیم مشترک وزارت کشور و مجلس به عنوان هیات اجرایی و نظارت انتخابات شوراها، قرار است این دوره در استان های کشور برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی باشد.

خبر می رسد در استان بوشهر نیز شهرهای بوشهر و برازجان گزینه نهایی برای این موضوع هستند که برهمین اساس اخذ رای و شمارش آراء به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

خلیج فارس

[کد خبر:AJ21041]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب