آینه جم: مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: با توجه به وزش تندباد و بارش ۸۰ میلیمتری باران در بوشهر و شهرهای شمالی این استان خوشبختانه مسافران به نقاط امن هدایت و اسکان یافتند.

به گزارش «آینه جم»؛؛ قاسم قائدی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه بارندگی‌های مطلوبی در استان بوشهر به وقوع پیوست اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌‌های اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر مبنی بر استقرار سامانه بارش‌زا در این استان، بارش‌های باران از بامداد امروز در استان بوشهر به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش باران در شهر بوشهر با 80 میلیمتر ثبت شده افزود: میزان بارش‌های شهرهای شمالی و دیگر نقاط استان بوشهر کمتر از شهر بوشهر ثبت شده و این در حالی است که تمهیدات لازم برای جلوگیری از مشکلات گردشگران نوروزی اندیشیده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه سرعت وزش باد در بوشهر به بیش از 94 کیلومتر در ساعت گزارش شده است گفت: طوفان همراه با رعد و برق و بارش باران سبب بروز مشکلاتی برای مسافران شد که 2 ساعت قبل از بروز  این حوادث گردشگران به مکان‌های امن شامل دانشگاه خلیج فارس، دانشگاه آزاد، سالن‌های ورزشی، مدارس و مساجد و حسینیه‌ها هدایت و اسکان اضطراری یافتند.

قائدی با قدردانی از مشارکت دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و امدادی در رسیدگی به مشکلات مسافران نوروزی گفت: تاکنون گزارش مبنی بر  وارد شدن خسارت به گردشگران و  سایر قشرهای مختلف مردم بر اثر  وقوع طوفان و یا بارش باران ارائه نشده است.

وی  از آبگرفتگی معابر شهرها از جمله بوشهر خبرداد و گفت: با تلاش کارکنان شهرداری‌ شهرهای مختلف مشکلات معابر شهری  در آبگرفتگی برطرف شد و  بخشی از جاده دیلم به بهبهان که به مسدود شده بود بازگشایی و تردد در این محور در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر از شکسته شدن دکل برق فشار متوسط شیف و روستاهای هم‌جوار خبرداد و افزود: به سبب وقوع طوفان تعدادی از دکل‌های برق فشار متوسط در منطقه شیف بوشهر شکسته شد که با تلاش کارکنان شرکت توزیع نیروی برق بوشهر در کوتاه‌ترین زمان بازسازی و مشکل برق مناطق یاد شده برطرف شد.

قائدی با بیان اینکه سامانه بارشی تا فردا در استان بوشهر مستقر است تاکید کرد: مسافران نوروزی در وضعیت ناپایدار جوی  از اقامت و اسکان در کنار سواحل و رودخانه‌های استان بوشهر و دیگر نقاط پرخطر پرهیز کنند.

وی با اشاره به حادثه طوفان دریایی و بروز خسارت به مردم بندر دیر خاطرنشان کرد: در پی این بحران که منجر به جان باختن دو تن از هم‌وطنان دیری  و بروز خسارت به مردم و  زیرساخت‌های شهری شد اقدامات لازم برای جبران خسارت با پیگیری‌های مستمر استاندار بوشهر  انجام گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به اینکه خسارت وارد در طوفان دریایی در دیر و برخی شهرهای بندری استان بوشهر جبران می‌شود افزود: براساس برآوردهای اولیه بیش از 450 میلیارد ریال به بندر دیر خسارت وارد شده که با تامین آن، خسارات وارده  جبران می‌شود.

[کد خبر:AJ20939]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب