آینه جم:: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از راه‌اندازی سامانه پاسخگوی ۱۴۹۰ برای اطلاع‌رسانی داروها و سموم خبر داد.

به گزارش آینه جم:؛ یحیی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص راه‌اندازی سامانه پاسخگوی مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم  بوشهر گفت: هدف از راه‌اندازی این سامانه تکریم ارباب رجوع است.

وی اظهار داشت: با توجه به نیاز گسترده شهروندان به آگاهی از نحوه صحیح و منطقی مصرف دارو و لزوم تکریم ارباب رجوع و بر اساس تصمیم معاونت غذا و دارو مقرر شد تا سامانه‌ای به منظور پیگیری سئوالات مراجعین و شهروندان راه‌اندازی شود.

رضایی با اشاره به اینکه مرکز پاسخگویی در دو بخش فعالیت می کند، افزود: پاسخگویی تلفنی از طریق شماره تلفن ۱۴۹۰ و شماره ۰۷۷۳۳۳۲۰۹۷۶ به سوالات دارویی و مسمومیت‌ها و ارائه راهنمایی‌های لازم به مصرف کنندگان دارو و همچنین اطلاع‌رسانی درخصوص کمبودهای دارویی و تهیه داروهای کمیاب انجام می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در مرحله اول این برنامه، سامانه‌ای با همکاری مرکز ملی اطلاع‌رسانی داروها و سموم مستقر در سازمان غذا و دارو به‌منظور پیگیری سوالات دارویی راه‌اندازی و در سایت قرار گرفت.

وی به نحوه پیگیری سئوالات در این سامانه اشاره کرد و گفت: مراجعین می‌توانند با برقراری تماس مستقیم تلفنی با شماره تلفن ۰۷۷۳۳۳۲۰۹۷۶ و نیز شماره ۱۴۹۰، روند پاسخ مربوطه را در زمینه داروها و سموم پیگیری کنند.

رضایی با اشاره به اهداف راه‌اندازی سامانه پاسخگو، گفت: از اهداف راه‌اندازی این سامانه می‌توان به تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از رفت و آمدهای غیر ضروری مراجعین، پاسخگویی به روز، کارآمد و ۲۴ ساعته اشاره کرد.

[کد خبر:AJ20673]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب