آینه جم؛ دبیر شورای عالی منطقه آزاد کشور گفت: لایحه منطقه آزاد تجاری – صنعتی بوشهر پس از تصویب لایحه بودجه، در مجلس بررسی خواهد شد.

به گزارش « آینه جم »؛ اکبر ترکان که چهارشنبه سفری یک روزه به بوشهر داشت و از دانشگاه خلیج فارس و منطقه ویژه اقتصادی بازدید کرد، در گفتگو با خبرنگاران افزود: بوشهر همیشه امتیاز خوبی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری داشته و 22 سال پیش هم که نخستین ارزیابی برای این کار صورت گرفت، بوشهر رتبه اول را داشت.

وی با بیان اینکه بوشهر ظرفیت و استعداد منطقه آزاد را دارد، ادامه داد: لایحه منطقه آزاد بوشهر مدتها پیش در دولت به تصویب رسیده و منتظر تصویب مجلس هستیم که بررسی آن به روزهای پس از تصویب لایحه بودجه 96 موکول شده است.

وی مناطق آزاد را داری پنج مزیت قانونی عنوان کرد که شامل معافیت از مالیات، معافیت از حقوق گمرکی، معافیت از قوانین پول و بانک، معافیت قانون کار و معافیت از روادید است و زمینه کسب و کار آسان‌تر را در حوزه های مختلف برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.

اخیرا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته بود: چون دولت پیوست های درخواستی درباره مناطق آزاد جدید که محدوده آنهاست را به مجلس نداده، بررسی لایحه مناطق آزاد به سال آینده موکول می شود.

گفتنی است لایحه منطقه آزاد بوشهر پس از کش و قوس هایی که در دولت داشت، سال 93 به مجلس ارسال شد، اما مجلس نهمی ها به آن رای ندادند و در مجلس دهم نیز به دلیل انتقاداتی که نسبت به عملکرد اغلب مناطق آزاد فعلی وجود داشت، این لایحه بایگانی شد.

[کد خبر:AJ20548]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب