IMG_20170208_113918.jpg


به گزارش آینه جم:  با توجه به آماده شدن شرایط جهت انتقال رطوبت از روی دریای سرخ، خلیج فارس، دریای عمان و مدیترانه و کشیده شدن بسمت مناطق جنوبی فلات ایران طی ابتدای هفته آتی شاهد بارشهای بسیار شدید و سیل آسا در استانهای خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، جنوب یزد، جنوب اصفهان، جنوب کرمان و بخشهایی از سیستان و بلوچستان خواهیم بود.


وقوع سیل در برخی مناطق این استانها قطعی خواهد بود.در روزهای آتی به تفصیل این مناطق اعلام خواهند شد.

بارش 100 الی 150 میلی متر بارش در بیشتر نقاط این استان ها دور از انتظار نیست و طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر حتمی است.

اعضاء ستاد بحران شهرستان ها باید حتما با آماده باش کامل در محل خدمت خود حضور داشته باشند گرچه حتما شنبه نامه ستاد بحران استانداری ها ارسال می شود.
کشاورزان و دامداران نیز تدابیر لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی بیندیشند.
شما کاربران عزیز نیز با اطلاع رسانی از این موضوع جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تا حد امکان اطلاع رسانی بفرمایید
ممکن است تغییراتی در این سامانه بارشی به وجود آید که آخرین خبرها و تغییرات از این سامانه بارشی در کانال خبری آینه جنوب منتشر می شود
http://tlgrm.me/ayenejonoub

اطلاعیه هواشناسی بوشهر- 95/11/20

بررسی نقشه های هواشناسی استان نشان می دهد که   از اواخر وقت امروز با عبور امواج کوتاه و کم دامنه از تراز میانی جو، ناپایداری های جوی به طور نسبی افزایش می یابد. بر این اساس در روزهای پنج شنبه و جمعه آسمانی ابری در برخی نقاط همراه با بارش های خفیف و پراکنده باران پیش بینی می شود.
از اواخر روز جمعه سامانه بارشی جدیدی با پتانسیل بارشی بسیار خوب وارد استان می شود که از شنبه تا پنج شنبه آینده در سطح استان فعال خواهد بود.
 پیش بینی می شود تحت تآثیر این سامانه، بارش باران از روز شنبه ابتدا به صورت ملایم و پراکنده آغاز شود و بتدریج از عصرروز یکشنبه و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه بر شدت آن افزوده شود .
با توجه به بارش مداوم و شدید باران همراه با وزش باد و رعد و برق در روزهای دوشنبه و سه شنبه آینده، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها طی این مدت دور از انتظار نیست.
روزهای یکشنبه تا چهارشنبه آینده به سبب وزش باد شدید غالبا جنوب شرقی بر روی دریا ، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.
 اطلاعات تکمیلی تر در مورد فعالیت این سامانه ، در کانال خبری http://tlgrm.me/ayenejonoub  اعلام خواهد شد.

[کد خبر:AJ20420]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب