آینه جم: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه برخی تریبون‌داران می‌خواهند افتخار برجام را منفی جلوه دهند، گفت: تداوم تحریم‌ها بسیاری از مشکلات کشور را دو چندان می‌کرد.

به گزارش آینه جم: آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی پیش از ظهر پنجشنبه در جمع فعالان اقتصادی استان بوشهر اظهار داشت: از حضور در استان بوشهر بسیار خوشحال هستم؛ استان بوشهر در مقاطع مختلف دارای مردمانی بزرگ بوده است و این استان دارای مردمی پرتلاش، نجیب و وفادار است.

وی با اشاره به مردم ایران در جریان انقلاب اسلامی با کمترین هزینه مراکز قدرت جهانی را به زانو درآوردند، اضافه کرد: رژیم گذشته به شرق و غرب باج می‌داد ولی انقلاب اسلامی دست شرق و غرب را بیرون کشید و با اقتدار در سطح جهان حرکت می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: قدرت‌های شرق و غرب در دوران جنگ تحمیلی با ایران مقابله کردند ولی با تلاش نیروهای مختلف از جمله ارتش، سپاه و نیروهای مردمی، پیروز شدیم.

بوشهر

موفقیت نظام با مشارکت مردم رقم خورده است

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی به عنوان یک قدرت بزرگ در جهان شناخته می‌شود، ادامه داد: مردم در صحنه‌های مختلف نقش بسیار مهمی داشته‌اند و موفقیت‌های به دست‌امده در این نظام، با حضور و مشارکت مردم رقم خورده است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه پس از دوران جنگ تحمیلی قطع‌نامه به نفع ایران صادر و عراق ملزم به پرداخت غرامت شد، افزود: کشور عراق هم‌اکنون دارای وضعیت بحرانی است و ما برای استقلال این کشور تلاش می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس پنج استان ما درگیر جنگ بودند و زمانی که جنگ به پایان رسید کسری بودجه دولت بیش از ۵۱ درصد بود و بسیاری از مناطق کشور برق و آب و گاز نداشتند.

تورم نیرو در دستگاه‌های اجرایی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت بیان کرد: با تلاشی که صورت گرفت زیرساخت‌ها توسعه یافت و هم‌اکنون ایران اسلامی به وضعیتی مطلوب رسیده است و زیرساخت‌های فرسوده نیز در حال بازسازی است.

وی با اشاره به اینکه وجود ۵۰۰ هزار نیروی ناآشنا در سیستم اداری کشور باعث تورم نیرو در دستگاه‌های اجرایی شده است، گفت: اشتغال و بیکاری از آسیب‌های مهم در جامعه است.

هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: برخی افراد تحریم‌ها را کاغذپاره می‌دانستند در حالی که وجود تحریم‌ها مشکلات کشور را دو چندان کرده بود و با رفع تحریم‌ها و اجرای برجام برخی مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور برطرف شد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای اجرای سیاست نفت در برابر غذا، خاطرنشان کرد: برخی تریبون‌داران می‌خواهند افتخار برجام را منفی جلوه دهند در حالی که موفقیت بسیار زیادی برای کشور داشته است.

تورم به یک درصد برسد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رفع مشکلات تردد کشتی‌ها، خرید هواپیما، بیمه، سیاست‌های بانکی جهانی و . . . اضافه کرد: بسیاری از مشکلات را می‌توان با عقلانیت رفع کرد و به موفقیت دست یافت و دولت نیز در تلاش برای تنش‌زدایی در سیاست است.

وی با اشاره به کاهش تورم از ۴۰ درصد به حدود ۸ درصد در دولت یازدهم، افزود: هنوز هم شاهد گرانی درکشور هستیم؛ در صورتی که اقتصاد سالم باشد، تورم به یک تا دو درصد می‌رسد و مردم احساس گرانی نمی‌کنند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به وضعیت مطلوب امنیتی در سطح کشور، افزود: در حالی که شاهد جنگ در کشورهای مختلف هستیم، با تلاش نیروهای مسلح، انتظامی و امنیتی، کشور ما دارای امنیت پایدار است.

[کد خبر:AJ19746]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب