آینه جم ؛ وزیر توسعه منابع نفتی سریلانکا از تقویت روابط این کشور با ایران خبر داد و بیان کرد: ایران و سریلانکا همواره ارتباط خوبی در زمینه روابط تجاری داشته‌اند و این روابط تقویت خواهد شد.

به گزارش آینه جم ؛ چاندیما ویراگوری وزیر توسعه منابع نفتی سریلانکا صبح سه‌شنبه در این بازدید به ظرفیت‌های بالای ایران در عرصه نفت و گاز و پتروشیمی اشاره کرد و اظهار داشت: پارس جنوبی به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم صنعت نفت ایران محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: ایران در شرایط تحریم نیز به توسعه خوبی در پارس جنوبی دست یافته است و شاهد توسعه فازهای پارس جنوبی و افزایش میزان برداشت گاز هستیم که بیانگر توانمندی این کشور است.

وزیر توسعه منابع نفتی سریلانکا از تقویت روابط این کشور با ایران خبر داد و بیان کرد: ایران و سریلانکا همواره ارتباط خوبی در زمینه روابط تجاری داشته‌اند و این روابط تقویت خواهد شد.

مدیر طرح‌های مهندسی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در این نشست اظهار داشت: گام‌های بسیار مهمی در راستای توسعه پارس جنوبی برداشته شده است و شاهد سرعت‌بخشی به تکمیل طرح‌های توسعه‌ای هستیم.

محی الدین جعفری با تشریح وضعیت میدان گازی پارس جنوبی، خاطرنشان کرد: پارس جنوبی بزرگترین میدان گازی جهان است که بین ایران و قطر مشترک است و هشت درصد از ذخایر گازی جهان در این میدان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در این منطقه ۲۴ فاز پالایشگاهی در حال احداث یا بهره‌برداری است، اضافه کرد: ۲۵ واحد پتروشیمی نیز در این منطقه ساخته شده و یا ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر توسعه منابع نفتی سریلانکا پس از بازدید از طرح‌های بهره برداری شده و در دست ساخت منطقه ویژه پارس، آمادگی کشورش را برای انتقال تجربه‌های ایران در این زمینه اعلام کرد.

 

بازدید وزیر نفت سریلانکا 4
بازدید وزیر نفت سریلانکا 1

بازدید وزیر نفت سریلانکا 5

بازدید وزیر نفت سریلانکا 6

بازدید وزیر نفت سریلانکا 8
بازدید وزیر نفت سریلانکا 7

بازدید وزیر نفت سریلانکا 10
بازدید وزیر نفت سریلانکا 9

بازدید وزیر نفت سریلانکا 12
بازدید وزیر نفت سریلانکا 11

بازدید وزیر نفت سریلانکا 14
بازدید وزیر نفت سریلانکا 13

بازدید وزیر نفت سریلانکا 19
بازدید وزیر نفت سریلانکا 18

[کد خبر:AJ17171]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب