آینه جم: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیر گفت: با همت مسئولان شهرستان و استان، چاه‌های غیر مجاز شهرستان دیر تخریب و پر شد.

به گزارش آینه جم: مرتضی درویشی در گفتگو با خبرنگار آینه جم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و تبریک هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: عدالت و استقرار عدل و اقامه قسط از مهمترین اهداف و تکالیف دستگاه قضایی است.

وی در خصوص مسدودكردن چاه‌های غیرمجاز در بخش بردخون گفت: در راستای کاهش آسیب‌های وارده بر سفره‌های زیر رمینی و صیانت از انفال با همکاری همه مسئولان شهرستان، ریاست کل دادسرای استان و سایر دستگاهای مرتبط طی دو روز کاری از مجموع ۳۱۱ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان دیر، تعداد ۳۴ حلقه چاه تخریب و پر شد.

مرتضی درویشی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیر

درویشی با بیان اینکه در دستگاه قضایی اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است که اگر چه کافی نیست اما شایسته تحسین است، تصریح کرد: با تلاش مضاعف و به 
کارگیری ماموران مجرب تعداد قابل توجهی از توزیع کنندگان مواد مخدر که به صورت عمده نسبت به این امر اقدام می‌کردند بازداشت و روانه زندان کرده است.

کاهش ۵۰ درصدی سرقت مسلحانه

وی اضافه کرد: در خصوص سرقت مسلحانه و سرقت های خشن به همت همکاران قضایی و ماموران محترم انتظامی نسبت به سال گذشته شاهد کاهشی ۵۰ درصدی در سطح شهرستان دیر بوده‌ایم.

درویشی خاطرنشان کرد: در سه ماهه سال گذشته ۱۳۲ مورد تصادف جاده‌ای در سطح شهرستان حادث شده است که نسبت به سال مشابه ۴۵ درصد کاهش داشته است.

مبارزه با صید غیرقانونی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیر از عزم جدی دستگاه قضا برای مبارزه با صید غیر قانونی ترال در آبهای خلیج فارس خبر داد و افزود: با همکاری شورای تامین، مصوبات و تمهیدات لازم برای جلوگیری از این صید غیر قانونی، حدود هفت شناور ضبط و بالای ۲۰ مورد توقیف کردیم و مجازات‌هایی که در قانون آمده را اعمال کرده‌ایم.

وی از افزایش طلاق در شهرستان دیر خبر داد و بیان کرد: با توجه به رشد طلاق در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سال قبل، این امر زنگ خطری است که باید همه مسئولان شهرستان نسبت به آن حساس بوده و اقدامات لازم را در خصوص کاهش آمار طلاق و پیشگیری از مفاسد اجتماعی پس از آن انجام دهند.

کاهش ۴۵ درصدی تصادفات

درویشی ضمن تقدیر از پلیس راهور و پلیس راه در کاهش تصادفات، گفت: با همکاری ماموران پلیس راهور و پلیس راه و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان شاهد کاهش ۴۵ درصدی تصادفات در سطح شهرستان دیر بوده ایم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیر اظهار داشت: یکی از دلایل اساسی افزایش مراجعات مردم به دستگاه قضا، کاهش نقش بزرگان و اعاظم قومیت‌ها و اقشار مختلف مردم در حل و فصل اختلافات، بی‌تفاوتی و عدم توجه اقشار مردم به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و عدم توجه والدین به فضای مجازی و جرایم این حوزه است.

تشریح تعداد پرونده‌های قضایی

وی اظهار کرد: در سال گذشته در مجموع تعداد سه هزار و ۹۱۵ پرونده در دادسرای عمومی شهرستان و تعداد سه هزار و ۵۶۸ پرونده در دادگاه عمومی و کیفری شهرستان دیر مورد رسیدگی قرار گرفت.

درویشی افزود: تعداد ۶۷۱ پرونده در سه ماهه اول سال ۹۴ در شورای حل اختلاف ثبت و ۷۴۴ پرونده نیز مختومه شده است که تعداد پروندهای ثبت شده سال جاری ۵۸۲ پرونده و تعداد پرونده های مختومه شده امسال نیز ۶۰۰ پرونده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیر با بیان اینکه با توجه به امکانات و پتانسیل‌های موجود، وجود نقایص در عملکرد ما امری طبیعی است اظهار داشت: به هیچ عنوان منکر کاستی‌ها نمی‌شویم و اگر موردی باشد به نیابت از کل مجموعه از طریق ملاقات‌های مردمی و تریبون‌های عمومی آماده پاسخگویی هستیم.

[کد خبر:AJ16621]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب