آینه جم: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: شش ایستگاه جدید آتش‌نشانی تاپایان سال آینده در منطقه ویژه پارس راه‌اندازی می‌شود.  

به گزارش «آینه جم»؛ مهدی یوسفی ظهر یکشنبه در نشست با مدیران منطقه ویژه پارس اظهار داشت: به منظور توسعه شاخص‌های ایمنی، بهداشت و سلامت و محیط زیست در منطقه ویژه پارس تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و شاهد اجرای طرح‌های متنوعی در این منطقه هستیم.

http://pgnews.ir/uploader/5149371959879.jpg

وی خاطرنشان کرد: مشکلات و چالش‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در کمیته‌های تخصصی بهداشت، ایمنی، محیط زیست، مدیریت بحران، آتش نشانی و مدیریت ارشد اچ‌اس‌ای بررسی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به تعریف و تدوین ١١ پروژه پژوهشی در حوزه بهداشت، اضافه کرد: برای نخستین بار پروژه بررسی و منابع انتشار در منطقه را به صورت یکپارچه انجام می‌دهیم و برای بهبود آن اقدام می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به موضوعات بهداشت، محیط زیست و ایمنی برای توسعه آینده این منطقه، اضافه کرد: در این راستا برنامه جامعی را در حال بررسی داریم.

یوسفی با تاکید بر لزوم توجه شرکت‌های مستقر در منطقه به رعایت دستورالعمل‌های ایمنی، بیان کرد: پایش، تطابق، اجرای قوانین و مقررات و الزام‌های بهداشت، محیط زیست و ایمنی بر عهده این سازمان است.

وی از راه‌اندازی سه ایستگاه جدید آتش‌نشانی در منطقه پارس یک خبر داد و افزود: تا پایان سال آینده دو ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه پارس ۲ و یک ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه پارس ۳ راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: سرور مرکزی پایش آنلاین با هدف  تطابق فعالیت‌های زیست محیطی و کنترل آلایندگی هوا در منطقه نصب خواهد شد و برنامه‌های تجزیه و تحلیل و پایش به مرکز پایش محیط زیست ارسال می‌شود.

وی با اشاره به ورود سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به موضوع آلاینده‌ها، بیان کرد: الزامات قانونی مختص پارس جنوبی تدوین و به تصویب وزارت نفت و سازمان حفاظت از محیط زیست رسیده است و به شرکت‌ها ابلاغ شده است.

[کد خبر:AJ16546]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب