آینه جم: رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفتت: بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان صاحب استعداد برتر دانشگاه ها و پژوهشگاه های استان بوشهر جایزه تحصیلی اعطا می کند.

به گزارش آینه جم:  به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان بوشهر، رضا آذین اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان براساس آیین نامه «اعطای جایزه تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر» تسهیلات ویژه ای را در قالب چهار جایزه آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ شامل موارد متعددی از قبیل رتبه دانشجویی، اعتبار پژوهش یاری، اعتبار فن یاری، اعتبار توانمندی آموزشی، اعتبار ارتباطات علمی، اعتبار توانمندی کارآفرینی و ... به دانشجویان صاحب استعداد برتر دانشگاه ها و پژوهشگاه های استان بوشهر اعطا می کند.

وی تعداد دانشجویانی که از مقطع کارشناسی مورد حمایت قرار خواهند گرفت را ۵ نفر اعلام کرد و افزود: در مقطع کارشناسی ارشد ۶ نفر از دانشجویان دانشگاه های استان مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

رضا آذین

وی اضافه کرد: به دانشجویان برگزیده این مقطع علاوه بر جوایز دوره کارشناسی، اعتبار آموزش یاری، اعتبار پژوهش یاری، کمک هزینه شرکت در همایش های علمی و اعتبار توانمندی کارآفرینی شامل دوره های آموزشی راه اندازی کسب و کار، تجاری سازی و حقوق مالکیت فکری تعلق می گیرد.

آذین با اشاره به حمایت از ۶ دانشجوی دوره دکتری تخصصی در قالب جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان گفت: به این دانشجویان علاوه بر جوایز دوره کارشناسی، اعتبار آموزش یاری، اعتبار پژوهش یاری، اعتبار اجرای رساله دکتری، اعتبار فرصت مطالعاتی داخلی، اعتبار فرصت مطالعاتی خارجی، کمک هزینه شرکت در همایش های علمی و اعتبار فن‌یاری شامل دستیار فناوری، اعتبار توانمندی کارآفرینی، دوره های آموزشی راه اندازی کسب و کار، تجاری سازی و حقوق مالکیت فکری اعطا می شود.

وی مهلت نام نویسی دانشجویان صاحب استعداد برتر فعلی دانشگاه ها برای استفاده از مزایای جوایز تحصیلی را تا ۳۰ تیرماه سال جاری و دانشجویان نوورود را تا ۲۰ مهرماه عنوان کرد و افزود: امتیازات لازم برای کسب این جایزه شامل امتیازات آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگ است.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر ادامه داد: از جمله شرایط دانشجویان می توان به معدل بالای ۱۷، ارائه مقالات در ژورنال های معتبر ISI، ISC، نشریات علمی پژوهشی و علمی ترویجی، ارائه مقاله در همایش های معتبر ملی و بین المللی، استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان، دارا بودن اختراع مورد تأیید بنیاد ملی نخبگان و کسب رتبه های برتر در آزمون های مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد.

آذین گفت: برگزیدگان حائز مدال طلا، نقره یا برنز کشوری در المپیادهای ملی دانشجویی، برگزیدگان حائیز رتبه اول تا سوم در المپیادهای ملی دانشجویی، رتبه های یک تا ۱۵۰ کنکور سراسری در گروه ریاضی و فنی، رتبه های یک تا ۱۰۰ کنکور سراسری در گروه علوم تجربی، رتبه های یک تا ۱۰۰ کنکور سراسری در گروه علوم انسانی و رتبه های یک تا ۴۰ کنکور سراسری در گروه هنر با اولویت ویژه از مزایای جوایز تحصیلی برخوردار خواهند بود.

وی خاطرنشان ساخت: دانشجویانی که شرایط لازم برای استفاده از این جوایز را دارند می توانند به پایگاه اطلاع رسانی بنیاد نخبگان استان بوشهر به آدرس http://boushehr.bmn.ir مراجعه کنند و یا با شماره ۳۳۵۵۹۷۸۹ تماس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سال گذشته نیز به تعدادی از دانشجویان مستعد دانشگاه های استان بوشهر جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان اعطا شد.

[کد خبر:AJ16381]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب