آینه جم: اتفاقات تاسف بار در مسابقات فوتبال زیرگروه لیگ برتر نوجوانان کشور به میزبانی گناوه را باید ناشی از عدم مدیریت هیات فوتبال استان دانست که برای تمهیدات اولیه ای نظیر حضور نیروی انتظامی در مسابقات را پیش بینی نکرده بود.

به گزارش «آینه جم»؛ وقتی چهره چهار تیم صعود کننده به مرحله پایانی این رقابت ها مشخص شد همه تماشاگران و علاقه مندان به دنبال دیدن فوتبال زیبا بودند اما در این بین همه چیز به چشم آمد به جز فوتبال زیبا.

در روز نخست رقابت ها، تیم های مس رفسنجان و شاهین بروجرد همراهانی را با خود به گناوه آورده بودند تا تیم های خود را حمایت کنند اما با شروع مسابقه، کوچکترین برخورد بازیکنان رفسنجان با بروجردی ها صدای فحاشی و الفاظ رکیک تماشاگران بروجرد را در پی داشت. این موضوع با تذکر ناظر هم رو به رو شد ولی آنها به ناظر هم توجه ای نکردند و تماشاگران دو تیم با فحاشی و الفاظ رکیک پاسخ یکدیگر را تا پایان بازی دادند که در رده سنی نوجوانان جای تاسف داشت.

در روز دوم، در بازی اول ایرانجوان بوشهر و مس رفسنجان اتفاقات زیادی رخ داد، طوری که جدل لفظی یوسف چوبینه مدافع ایرانجوان با مهاجم مس به درگیری فیزیکی منجر شد که ضربه او به بازیکن مس از دید کمک داور پنهان نماند و با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شد. این اخراج اعتراض کادر فنی ایرانجوان را به همراه داشت.

البته قضاوت نه چندان خوب تیم داوری، بارها باعث اعتراض کادر فنی ایرانجوان شده بود

در بین دو نیمه، فحاشی تماشاگران مس به بازیکنان ایرانجوان باعث درگیری لفظی بین تماشاگران و همراهان ایرانجوان با رفسنجانی ها شد که با دخالت افراد حاضر بر روی سکو غائله ختم بخیر شد.

یک پرچم به نشانه آفساید برای انفجار ورزشگاه کافی بود، طوری که مهاجم ایرانجوان بعد از فرار از تله آفساید مس، با پرجم کمک اول متوقف شد. این پرچم اعتراض شریفی سرمربی ایرانجوان و کادر فنی را به همراه داشت و یکی از هوادارن هم از سکو به درون زمین آمد تا با داور درگیر شود.

از این لحظه به بعد زمین بازی به رینگ تبدیل شد و زد و خورد بازیکنان منجر به مصدومیت چند بازیکن هم شد که یکی از بازیکنان با دنده های شکسته به بیمارستان منتقل شد. این درگیری و ضد و خورد باعث توقف چند دقیقه ای بازی شد. زمین بازی از مسئول و غیر مسئول، تماشاگر و تماشاگرنما پر شد تا علامت سوالی بزرگ برای فوتبالی به وجود آید که آن را رده نوجوانان می نامند و باید در آن اخلاق درس داده شود.

بازیکنان نوجوان ایرانجوان که با چشمانی اشکبار زمین را ترک می کردند، معتقد بودند تیم داوری و تماشاگران رفسنجانی عامل تشنج در این دیدار بودند.

در بازی دوم که بین دو تیم امید گناوه و شاهین بروجرد انجام شد، همه چیز خوب پیش رفت تا در لحظات پایانی خطای پنالتی به سود بروجرد باعث اعتراض کادرفنی تیم حریف شد.

بعد از گل شدن توپ، یک هل دادن ساده استارت درگیری ها را زد. تماشاگران بروجردی، بازیکنان و نیمکت نشیان به زمین ریختند و از آن سو هم تماشاگران گناوه ای وارد زمین شدند تا صحنه های فراموش نشدنی از ضد فوتبال شکل گیرد. در گیری در زمین به حدی شدید بود که کمتر کسی را بدون چوب و یا دیگر وسیله می شد در زمین دید.

وسایل پرش و مانع های دومیدانی هم در کنار پیست تغییر کاربری داده شد و به اسلحه سرد بروجردی ها تبدیل گشت و فوتبال جای خود به سنگ داد!.

 در این میان یوسف عبدالهی از مسئولان هیات فوتبال گناوه گر چه ابتدا به منظور میانجیگری به زمین آمد ولی وقتی شدت درگیری را دید و با توجه به اینکه کادر فنی امیدگناوه اعتقاد داشت داور در اعلام پنالتی اشتباه کرده، با داور وسط درگیر شد.

در این میان عده ای آمده بودند تا از این فوتبال لذت ببرد، تعدادی  هم شاید سالی یکبار گذرشان به استادیوم نمی خورد و این عامل باعث شد به درون زمین بروند و در این هیایو حضور داشته باشند که همین امر درگیری را شدیدتر و از کنترل خارج ساخت.

بازیکنان و کادرفنی بروجرد که آرام کردن آنها آسان نبود با سنگ ها، تماشاگران و افراد حاضر در زمین را  فراری دادند به نوعی که هیچکس نمی توانست به آنها نزدیک شود، سنگ های  آنها سر و صورت چند نفر از تماشاگران را خونین کرد و میز و شیشه های هیات فوتبال گناوه هم از حمله در امان نماند و شکسته شد. خونین شدن سر منوچهر امیری رئیس هیات فوتبال گناوه هم حاصل حوادث تلخ این دیدار بود .

تماشاگران گناوه ای که از این حرکات بروجردی ها برافروخته بودند حاضر به ترک ورزشگاه نبودند تا با آمدن ماموران نیرو انتظامی بازیکنان و کادرفنی تیم بروجرد را از ورزشگاه خارج کردند.

بنظر می رسد باید شرایط مسئولین تیمهای پایه بیشتر مورد توجه هیات های فوتبال و فدراسیون ها قرار گیرد.

به نظر می رسد ضعف هیات فوتبال در پیش بینی تمهیدات موردنیاز این مسابقات، زمینه ساز افزایش درگیری ها و شرمساری در مسابقات زیرگروه نوجوانان کشور شد، رفتاری که با روح ورزش در تضاد است.

توضیحات یک مسئول در هیات فوتبال

رييس كميته مسابقات هيات فوتبال استان گفت: در بازي اول ايرانجوان و رفسنجان نيروي انتظامي نبوده اما در بازي دوم نيروي انتظامي حضور داشته است.وقتي بازيكن تيم استان خودمان درگيري را آغاز مي كند و با مشت به صورت بازيكن حريف مي كوبد و مربيان خودمان شلوغ كاري مي كنند و اخراج مي شونداين مسائل را هم بايد واكاوي كرد.

پرويز عبدي پور ادامه داد: اين همه ميزباني در فصل اخير را برگزار كرده ايم بدون هيچ مشكلي، حالا در يك بازي ناخواسته مشكلات اينچنيني پيش آمده كه البته در فوتبال اجتناب ناپذير است! ما هم مي دانيم اتفاقات بدي رخ داده اما مطمئن باشيد برخورد خواهد شد.

وی افزود: معلوم نيست اين همه سنگ را هواداران اندك يكي از تيمهاي مهمان از كجا آورده بودند كه  هواداران گناوه اي را مورد هدف قرار دادند و حتي وساطت بنده خدا عبدالهي از عوامل اميد گناوه هم كارساز نبود! هواداران تيم مهمان و كادر فني يكي ديگر از تيمهاي مهمان در اين ميان خيلي شيطنت كردند كه حتما رسيدگي خواهد شد.

درگیری-در-فوتبالدرگیری-در-فوتبال..درگیری-در-فوتبال...درگیری-در-.-فوتبالدرگیری-در-زیرگروه-لیگ-برتر-نوجوانان

منبع: فوتبال بوشهر

[کد خبر:AJ15399]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب