جناب استاندار پروژه چندساله خط انتقال آب از سیراف به جم نیازمند توجه ویژه شخص شما دارد تاجای که باید درمرکز کشور پیگیری شود.

nvnm2.jpg

آینه جم- علی اکبر قیصری: اخیرا محمدی زاده، استاندار بوشهر در‌ نشست با مسؤولان پارس جنوبی گفته "تکمیل طرح آب رسانی سیراف- جم سرلوحه برنامه های سال ۱۴۰۱ قرار دارد و افزایش همکاری وزارت نفت در تکمیل این پروژه به عنوان مطالبه به حق مردم جم یک ضرورت است."

بهتر است بدانیم شبکه خط انتقال آب شیرین کن های سیراف به جم مدت‌هاست از مهمترین پروژه های استان بوده و حتی از مصوبات سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق بوده اما همچنان بعداز گذشت یک دهه خبری از اتمام پروژه نیست.

در‌واقع پروژه خط انتقال آب شیرین کن های سیراف اسیر وعده های پوچ مسؤولان شده و پیشرفت این پروژه مهم به صورت لاک‌پشتی ادامه دارد.

در کنار این خلف وعده ها؛ برداشت بی رویه آب توسط فضای سبز شهرک‌های مستقر در جم، پالایشگاه فجر و... وضعیت ذخیره آب سفره های زیرزمینی جم را با بحران جدی روبه رو کرده است.

جناب استاندار عدم پیشرفت جدی در پروژه انتقال آب جم از سیراف گویای این است که افرادی موافق این تکمیل پروژه نیستند چراکه شبکه انتقال آب از دریا به شهر لامرد با پیشرفت قابل توجهی، از محل عوارض میلیاردی آلايندگي ها در حال تکمیل و بهره بردای است!

همانطور که رئیس سابق شورای شهر جم به دفعات مکرر گفت "مافیای تانکریسم مهم‌ترین عاملی تعطیلی پروژه خط انتقال آب سیراف به جم است؛ از شواهد پیداست که پشت پرده این داستان افرادی هستند که از تکمیل خط انتقال آب جم متضرر شده و در این زمینه سنگ اندازی می‌کنند تا صاحب درآمد چندین میلیاردی شوند."

جناب استاندار مردم جم ۱۰ سال فقط شاهد شعار تبلیغاتی و وعده های نمایندگان مجلس و مسؤولان آبفا استان و استانداری برای تکمیل پروژه مهم انتقال آب دریا به جم هستند اما تاکنون اجرایی نشده تا نشان دهد عزمی برای تکمیل این پروژه وجود ندارد.

جناب استاندار خط انتقال آب به جم نیازمند توجه ویژه شخص شما دارد تا جای که باید در مرکز کشور پیگیری شود وگرنه همان اندک تجهیزات و کارهای انجام شده برای این پروژه با گذشت زمان فرسوده خواهند شد.

شهرستان جم میزبان پرسنل نفت و گاز و پتروشیمی های مستقر در منطقه است اگر در کنار برداشت بی‌رویه آب، افزایش جمعیت غیربومی ها ادامه پیدا کند از جم فقط یک شهر بی آب و خشک باقی می ماند و حتی موضوع امنیتی شده و چالشی برای شورای تأمین استان بوشهر خواهد شد.

پروژه حیاتی و مهم انتقال آب به جم  باید در دستور کار ویژه قرار گیرد و در سال ۱۴۰۱ به پایان رسد وگرنه تبعات آن تا مدت‌ها گریبان‌گیر استان بوشهر خواهد شد و بعداز آن هیچ عذر و بهانه ای پذیرفتنی نيست.

[کد خبر:AJ38508]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب