Un5555led-1.jpg

 

به گزارش آینه جم:«حسین حسین‌زاده»  گفت یکی از محورهای برگزاری نشست مشترک با وزیر نفت در کمیسیون انرژی مجلس را ساماندهی و تبدیل وضعیت کارکنان پیمانکار و قرارداد مدت موقت وزارت نفت عنوان کرد و گفت: هم اکنون مجموعه وزارت نفت با بازنشستگی نیروهای باتجربه روبرو شده و بخش قابل توجهی از کارکنان رسمی به صورت طبیعی یا زودتر از موعد در حال بازنشستگی هستند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعلام اینکه وزارت نفت با توجه به اینکه در دهه 90 آزمون استخدامی تاکنون نداشته است، تصریح کرد: باید بخشی از این کسری نیرو توسط کارکنان قرارداد مدت موقت و پیمانکاری با تجربه و متخصص جبران شود.

 وی با اشاره به برنامه وزارت نفت برای تبدیل وضعیت کارکنان قرارداد موقت و پیمانکاری از طریق ثبت‌نام در سامانه جذب، بیان کرد: برای کارکنان قرارداد موقت امتیازهایی همچون کاهش معدل و افزایش سن در نظر گرفته شده که کارکنان پیمانکار متخصص و عملیاتی هم باید مشمول این امتیازها هم بشوند.

 حسین‌زاده همچنین خواستار تسریع در تبدیل وضعیت کارکنان قرارداد موقت از طریق فراخوان و ملاک ارزیابی که پارسال از سوی وزارت نفت تعیین شده بود، شد و افزود: بخشی از سمت‌های بلاتصدی باید توسط کارکنان قرارداد موقت و پیمانکار پس از تبدیل وضعیت تکمیل شود و کمیسیون انرژی مجلس برای تسریع طرح تبدیل وضعیت با مجموعه وزارت نفت رایزنی خواهد کرد.

 گام اول تبدیل وضعیت کارکنان پیمانکار صنعت نفت، ثبت نام در سامانه جذب وزارت نفت بوده که «فرزین مینو» معاون منابع انسانی و «حسین فهیمی‌تبار» سرپرست اداره کل منابع انسانی وزارت نفت هم در گفتگوهای جداگانه‌ای رسما تائید کردند که کارکنان پیمانکار با شرایط سنی، معدل و رشته‌های تحصیلی تعریف شده در سامانه جذب می‌توانند با ثبت نام در سامانه مشمول ارزیابی، مصاحبه تخصصی و فنی برای تبدیل وضعیت بشوند.

 در این راستا، بخش قابل توجهی از کارکنان پیمانکار خواستار تخفیف‌های حداقلی برای ثبت نام در سامانه وزارت نفت هستند و به استناد تبصره یک، بند دوم، فصل دوم قانون مقررات اداری و استخدامی نفت کاهش یک نمره‌ای معدل برای کارکنان پیمانکار (با 5 سال سابقه کار و بیشتر) قابل کاهش بوده به طوری‌که به استناد این بند، کارکنان پیمانکار به ازای هر یک‌سال خدمت می‌توانند مشمول دو دهم کاهش معدل شوند.

[کد خبر:AJ33248]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب