1071982_150.jpg

 

 

آینه جم :  در حالی که چند روزی است آمار روزانه مبتلایان به کرونا در استان بوشهر اعلام نمی‌شود، امروز دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان در وضعیت خود عدد مبتلایان را چهار هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش آینه جم ؛ چند روزی است آمار روزانه مبتلایان به کرونا در استان بوشهر اعلام نمی‌شود و فقط آمار بیماران بستری گفته می‌شود.

اما امروز، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر در وضعیت خود در واتساپ نوشت: امروز تست کرونای مثبت استان به چهار هزار نفر رسید؛ نکته‌ای که به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.

این عدد یعنی اینکه از  ٢١ خرداد که برای آخرین بار كل مبتلايان ٢١٨١ نفر اعلام شد، طی این ٨ روز، ١٨١٩ نفر به آمار مبتلايان استان افزوده شده‌است.

یعنی ميانگين روزانه ٢٢٧ نفر در استان بوشهر...

تعداد فوتی‌ها نیز در آن تاریخ ۲۴ نفر بود که حالا با افزایش ۶۶ درصدی به ۴۰ نفر رسیده و تعداد بستری شدگان هم از ۳۳ نفر با افزایش ۲.۷ برابری به ۹۰ نفر رسیده است.

سعید کشمیری گفته: در این مدت میزان نمونه‌گیری را بالا برده ایم به این علت که می خواستیم تمام افرادی که در تماس با موارد مثبت قبلی بوده اند را مورد آزمایش قرار دهیم و این طبیعی است که وقتی یک اپیدمی در مراحل صعودی قرار می‌گیرد نمی‌توان روزانه در مورد آن صحبت کرد و بهتر است که وضعیت هفتگی تحلیل شود و چون اعلام آمار روزانه ممنوع شده است به همین دلیل به نظرم رسید که سیر صعودی و هفتگی را به اطلاع مردم برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: از زمانی که آمار مبتلایان در استان بوشهر روند صعودی پیدا کرده است ما نامه‌نگاری کرده و موضوع را به اطلاع وزیر بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا رساندیم و این موضوع در ستاد ملی مطرح شد که رئیس جمهوری آن را در چارچوب خاص برای شهرهای مختلف موکول کرد که در جلسه امروز تصمیماتی اخذ شده و شنبه ابلاغ خواهد شد.

در همین حال آمارهای دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر نشان می‌دهد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ مورد مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

به گفته کشمیری، در همین مدت، ۱۷ مورد از موارد بستری مبتلا به کرونا با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با تأکید دوباره بر ضرورت استفاده هم استانی‌ها از ماسک، بیان کرد: مؤثرترین روش محافظت در برابر کرونا ماسک است ‏و اگر فرد سالم و شخص بیمار هر دو ماسک نزنند خطر انتقال ویروس بیش از ۷۰ درصد است. ‏

کشمیری تاکید کرد: اگر فرد سالم ماسک بزند، ولی فرد بیمار ماسک نزند خطر به کمتر از ۵۰ ‏درصد کاهش می‌یابد و این در حالی است که اگر فرد بیمار و سالم هر دو از ماسک استفاده کنند خطر انتقال بیماری تا ۹۵ درصد ‏کاهش پیدا می‌کند.

وزارت بهداشت: بوشهر قرمز است

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز امروز بوشهر را در کنار خوزستان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و هرمزگان استان‌های در وضعیت قرمز اعلام کرد.

[کد خبر:AJ32918]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب