00000000000000000000000000000000000000000000003268030-72945272.jpg

 

 

آینه جم: آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: فقط در یک اپراتور تلفن همراه در هر روز به طور متوسط از حساب 4.5 میلیون مشترک برای ارزش افزوده مبالغی کسر می ‌شد که عدد اکنون به هزار نفر کاهش پیدا کرده است. اگر دیدید شارژهایتان مثل سابق زود تمام نمی ‌شود، بدانید احتمالاً قربانی بودید.

به گزارش آینه جم؛ تخلف اپراتورها در کم فروشی یا سوء استفاده از مشترکان به بهانه استفاده از سرویس ارزش افزوده از بحث های داغی بود که افشای آن توسط وزیر ارتباطات کلید خورد.

طی هفته های گذشته نیز با اعلام اخباری درباره کم فروشی و تخلف اپراتورها در ارائه بسته های اینترنتی و دستور وزیر ارتباطات بر پیگیری این شکایات، رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات رادیویی) اعلام کرد مردم تخلف اپراتورها را از طریق سامانه ۱۹۵ پیگیری کنند.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف ‌کننده رگولاتوری اعلام کرد: شکایت ‌های اخیر مربوط به تخلف اپراتورها درباره ارائه نشدن کامل خدمات خریداری شده که در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ درج شده‌‌ اند با دقت بررسی و در کمترین زمان پاسخ داده می ‌شود.

پیمان قره‌ داغی با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر حفظ حقوق مشترکین به عنوان مهم ترین اولویت رگولاتوری افزود: با توجه به شکایت های دریافتی، یک تیم ویژه برای بررسی موضوع در رگولاتوری تشکیل شده است و از مشترکین درخواست می ‌کنیم در صورت مشاهده عدم تطبیق سرعت فروخته شده و سرعت دریافتی، حجم خریداری شده و حجم دریافتی و همچنین رعایت نکردن تعرفه‌های ترجیحی برای سایتهای داخلی و پیام ‌رسان های بومی از سوی اپراتورها، موضوع را به طور سریع در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات با آدرس https://195.cra.ir ثبت کنند.

وی افزود: همچنین مشترکان علاوه بر مراجعه به این سامانه می ‌توانند برای اعلام شکایت خود با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند.

گفتنی است، براساس اعلام رگولاتوری، شکایات ثبت‌ شده سامانه ۱۹۵ در بخش‌ های ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱۳۳ درصد افزایش یافت.

بر اساس آمار منتشر شده، در اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸، حدود ۹ هزار و ۷۰۰ تماس و ۱۲ هزار و ۱۶۳ درخواست و شکایت در سامانه ۱۹۵ ثبت شده بود که این آمار در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به ۱۳۵ هزار و ۳۱ تماس و ۲۸ هزار و ۳۲۶ درخواست رسیده است.

[کد خبر:AJ32891]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب