00000000000000000000000000000000000000001650264335images.jpg

 

 

آینه جم:  جدیدترین خبرها و شنیده های انتخاباتی استان بوشهر به روایت رسانه خبری تحلیلی آینه جم 
معاون رئیس قوه قضاییه:برخی نامزدهای مجلس با توزیع پول و شام و ناهار به شعور مردم توهین می‌کنند
معاون رئیس قوه قضاییه: بعضی نامزدها واقعا به شعور مردم توهین می کنند و با توزیع پول و شام و ناهار زمینه جلب آرای مردم را فراهم می کنند./کسی که قبل از ورود به مجلس مرتکب کارهای غیرقانونی و غیر انسانی می‌شود چطور می‌تواند نماد تفکرات عمومی باشد؟/ بسیاری از این افراد هنوز وقت تبلیغات قانونی نرسیده مشغول جمع‌آوری رای هستند که باید با این تخلفات برخورد شود
 
رسانه‌ها نباید در راستای چرایی رد صلاحیت‌ها گام بردارند
➖حسن پور، دادستان عمومی و انقلاب بوشهر:درباره تایید صلاحیت‌ها مراجع قانونی کار خود را انجام می‌دهند و ممکن است در مواردی هیات نظارت تنها به خود فرد اعلام کند و از انتشار آن خودداری می‌کند پس رسانه‌ها نباید در راستای چرایی رد صلاحیت‌ها گام بردارند.
 
تکذیب شایعات در مورد تأیید و یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس
خلیل رضایی،سخنگوی هیأت نظارت استان بوشهر:مطالب منتشر شده در فضای مجازی در این خصوص خلاف واقع بوده و بر اساس قانون مراتب تأیید، رد و یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان از طریق فرمانداران به صورت محرمانه به اشخاص اعلام می‌شود/مراتب تأیید یا رد صلاحیت کلیه داوطلبان تا 21 دی ماه به فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه ارسال می شود. 
 
۸.۳۳ درصد نامزد‌های انتخابات مجلس رد صلاحیت شدند
رحمانی فضلی وزیر کشور:با استناد به مدارک نهاد‌های چهارگانه حدود ۸.۳۳ درصد نامزد‌های انتخابات مجلس رد صلاحیت شدند که این اشخاص می‌توانند نسبت به عدم صلاحیت خود به هیات‌های نظارت شهرستان‌ها شکایت کنند./از ۲۲ دی ماه تا ۱۱ بهمن به شکایت داوطلبان احراز صلاحیت نشده رسیدگی و نتیجه‌ بررسی‌ها بعلاوه نظر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام و به داوطلبان ابلاغ می‌شود.
 
تمام فعالیت‌های انتخاباتی در استان بوشهر برای جلوگیری از تخلفات رصد می‌شود
➖معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر:تمام فعالیت‌های انتخاباتی برای جلوگیری از تخلف و جرایم رصد می‌شود تا فضای سالم انتخاباتی در استان بوشهر فراهم شود.
 
 
پلیس فتا بوشهر: نظرسنجی انتخاباتی در سایت ها و کانال ها ممنوع است
سرهنگ قاسمی رییس پلیس فتا استان بوشهر:درج و بارگذاری نظرسنجی در خصوص انتخابات در سایت ها، کانال و اینستاگرام رسانه ها ممنوع است چراکه ممکن است این نظر سنجی به نظرسازی تبدیل شده و بر دیدگاه افراد، برای انتخاب، موثر واقع شود
 
 
 
شورای نگهبان کف و مردم سقف صلاحیت کاندید‌اها را تائید می‌کنند
➖حسین حیدری، عضو هیئت نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان بوشهر: شورای نگهبان کف صلاحیت‌ها را تائید می‌کند و این مردم هستند که با انتخابات آگاهانه خود باید سقف صلاحیت افراد را تائید کنند
 
 
تشکیل شبکه های مجازی کاندیدای مجلس 
شنیده می شود افراد نزدیک به نامزدهای انتخاباتی مجلس در تلاش هستند گروه های واتس آپ تلگرامی تشکیل دهند و در ایام تبلیغات  انتخابات از این گروه ها استفاده کنند
 
۱۰نفر از داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان انصراف دادند
خورشیدی   رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه از ۱۹۶ نفر داوطلبان ثبت نامی در ۴ حوزه انتخابیه استان بوشهر ۱۰ نفر انصراف دادند گفت:  صلاحیت ۴ نفر در هیئت اجرایی تایید نشد.
 
 
شنیده ها و شایعات محافل سیاسی و فضای مجازی استان بوشهر حکایت از آن دارد که تعداد زیادی از کاندیداهای مطرح و گمنام حوزه های ۴ گانه استان بوشهر رد صلاحیت شده اند، این در حالی است که هیات نظارت کماکان در حال بررسی کاندیداها بوده و هیچ اخباری بصورت رسمی و غیر رسمی از سوی آنان مبنی بر رد صلاحیت ها عنوان نشده است و این شایعات هم اکنون موجبات یاس و نامیدی کاندیداها و هواداران آنان را فراهم آورده است که باعث عدم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خواهد شد.
 
 
شنیده ها حاکی از آن است که سید ابوالحسن جعفری رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اعلام کرده است که در روزهای آینده پیرامون انتخابات مجلس و انسجام بیشتر بین اصلاح طلبان احمد مدرس زاده از یاران نزدیک امام خمینی(ره) و استاندار اسبق بوشهر، هرمزگان و فارس با حکم امام خمینی(ره) قرار است در بین اصلاح طلبان بوشهر به ایراد سخنرانی بپردازد.
 
 
در برخی محافل از زدوبند انتخاباتی چند مدیر استانی با داوطلبان دارای شانس پیروزی سخن به میان می آید. گویا این زدوبندها برای ارتقا بعد از انتخابات به شرط یاری داوطلب در زمان انتخابات است. شیوه ای که مدیران را از تمرکز بر وظایف خود باز می دارد و از آسیب های برخی انتصابات بی ضابطه است.
 
 
روستاگردی داوطلبان انتخابات شدت یافته است. گویا بیشتر داوطلبان دیدار رو در رو با مردم را از روستاها آغاز کرده ‌اند. به عقیده آنها، در زمان تبلیغات تمرکز بر شهرها است و فرصت حضور در روستاها فراهم نمی باشد.
 
 
در حالی زمزمه ردصلاحیت چهره های مطرح انتخابات مجلس یازدهم در استان به گوش می رسد که هیات نظارت استان (دفتر شورای نگهبان) باید شنبه آینده 21 دیماه نظر خود درباره داوطلبان را به فرمانداری های مرکز حوزه انتخابیه اعلام تا به چهره های ردصلاحیت شده اعلام شود. گفتنی است بررسی صلاحیت در شورای نگهبان با نظارت استصوابی انجام می‌شود.
 
 
خدری نماینده بوشهر در مجلس در سخنرانی هفته پیش در روستای تل تل دیلم در سخنانی تند گفته: "اگر برخی کاندیداها که از طرق مختلف همچون حمایت کردن از یک پناهنده فراری به ایالت متحده آمریکا که با شارژ مالی برخی ها روزی ۳ پست بر علیه بنده انتشار می دهد بخواهند مسائل اخلاقی را در این رقابت انتخاباتی زیر پا بگذارند مجبور می شوم که با مردم صریح در ارتباط با مسائلی سخن به میان آورم."
 
 
 
 
** آینه جم،  چغادک نیوز ، خلیج فارس 
[کد خبر:AJ30887]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب