00000000000000000000000000000000000000000091396062418233456711933134.jpg

 

 

آینه جم: محمد جوهری:
هياهوي توپ گرد گويي تمام شدني نيست و جادويش همچنان پير و جوان و خرد وكلان را محو جادوگري خويش نموده است. فرقي نمي كند اتفاقاتي كه در مستطيل سبز رخ مي دهد از قاب تلوزيون پخش شود يا از صداي گوينده راديو شنيده شود. سراسر گيتي درگير اين ورزش مهيج و زيباست از كوچه هاي فقير نشين بوئنوس آيرس با مارادوناي افسانه اي يا جوزپه مئاتزاي ميلان، ويمبلي لندن يا آزادي تهران، تختي آبادان يا تختي جم. فوتبال است و اوج هيجان و شور و دلدادگي و حتي خشم هاي فروخورده سياسي و اجتماعي تا جايي كه همه مردم آرژانتين پس از شكست خوردن در جنگي نابرابر با استعمار پير انگليس همه آرزوي خود را در ساقهاي ديه گو مارادونا ديدند و او نيز با گلي كه به قول خودش با دست خدا بر تور دروازه انگليس نشاند انتقام همه آن شكستها را گرفت و خشم ملتش را از ته دل و اعماق قلب و حنجره فرياد زد و اسباب شادي آنها را فراهم نمود. در مملكت زيباي خودمان نيز فوتبال بخش مهمي از زندگي به ويژه در جنوب كشور است. از كودكان و نوجوانان كم سن و سالي كه در كوچه هاي خاكي و آسفالت سوزان مشتاقانه با دويدن به دنبال توپ گرد در جستجوي رسيدن به آرزوها خود هستند تا مادربزرگاني كه بر سر سجاده نماز دست به دعا بر مي دارند و براي آنها در كسب پيروزي از خداي خويش طلب استعانت مي كنند. موضوعي كه در كشور ما عيان است و تنها برخي از مسئولان چشم بر اين حقايق و واقعيات بسته اند.

00000001346868.jpg

چندسالي است كه تيم پارس جنوبي جم محبوب قلوب هواداران نه تنها در شهرستان جم كه در بخش عظيمي از جنوب استان و برخي استانهاي همسايه شده است. الحق كه حسابي آبروداري كرده و علي رغم همه كاستيها و ناملايمات شور و نشاط به اين خطه فداكار و محروم تزريق نموده است.اما شوربختانه در منطقه اي كه سرشار از درآمدهاي كلان نفت و گاز و پتروشيمي است هر روز به بهانه هاي مختلف و انواع لطايف الحيل و تمسك به برخي موارد قانوني و دست آويز قرار دادن آنها با تفسيرهاي به راي راس وزارتخانه نفت، تشويش و نگراني و اضطراب بر پيكره تيم وارد مي شود، هرچند نبايد از تلاشها و فداكاري هاي بسياري از مسئولان و مقامات محلي گذشت اما مشكل اساسي نبود زيرساختها، تشكيلات منسجم و قوي مديرتي، مديريت علمي و برنامه ريزي صحيح ورزشي، كار را براي اين تيم محبوب در فصل جاري بسيار سخت و دشوار كرده است.رفتن جناب تارتار و آمدن آقاي كمالوند و سپس رفتنش، فسخ قراردادهاي يكطرفه برخي از بازيكنان، بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و دهها موارد ديگر كه ذكرش از حوصله اين نوشتار خارج است بر كوه مشكلات افزوده است.


شرح اين هجران و اين خون جگر/ اين زمان بگذار تا وقت دگر
حال خبر مي رسد كه جناب آقاي افاضلي به عنوان سرمربي جديد انتخاب شده است ، صرف نطر از صحت و سقم خبر موارد زير در انتخاب سرمربي بينهايت اساسي و مهم است:


١- قرارداد بايد بر اساس اصول حرفه اي و كاملا شفاف و در چارچوب قوانين فيفا و داخلي باشد و به هيچ عنوان امكان فسخ يكطرفه وجود نداشته باشد و سرمربي جديد مسؤليت پذير باشد.
٢- لازم است مربي انتخابي، هم خودش از تيم و شرايط فني و مالي كاملا آگاه باشد و هم مقامات باشگاه تمام موارد را به وي گوشزد نمايند و كل شرايط را برايش روشن كنند و زمينه بهانه جويي در صورت شكستهاي وناكاميهاي احتمالي را به هيچ عنوان به وي ندهند. اين موضوع پذيرفتني نيست كه سرمربي جديد بعد از مدتي به بهانه مشكلات مالي از زير بار مسئوليت شانه خالي كند.
٣- بر تمامي مسئولان مربوطه نيز لازم و واجب است كه صداقت را سرلوحه كار خود قرار داده و هم با سرمربي و هم بازيكنان و مخصوصا هواداران دل نگران، صادق باشند و به تعهدات خود عمل كنند.
بيم آن مي رود كه خداي ناكرده وقتي تيم در شرايطي بدتر از اين قرار گرفت همه به دنبال مقصر بگردند و هيچكس قبول مسئوليت نكند و تنها هواداران خون دل بخورند و مغموم و مايوس شوند.
٤- يكي از موارد بسيار مهم در شرايط كنوني بايد قول سرمربي ماندگار كردن تيم در ليگ برتر باشد و در اين زمينه تضمين لازم گرفته شود.(البته با رعايت موارد قرارداد و در اختيار گذاشتن تمامي امكاناتي كه مورد تقاضاي سرمربي است و به توافق طرفين رسيده است)
٤- مي توان اميدوار بود كه اگر همت شود و هدف كار صادقانه باشد و بازي با احساسات هواداران پرشور نباشد، هواداران ازجان مايه مي گذارند و همچون كوهي استوار پشت تيم محبوب خود مي مانند.20809_orig.JPG
٥- واما باز هم بيم آن ميرود كه در بر همان پاشنه سابق بچرخد وجز سرخوردگي و ياس مردم يك شهرستان و تعدادي ازديگرشهرستانهاي استان سودي حاصل نشود كه بسيار اميد دارم و از خداوند متعال طلب مي كنم كه اينگونه نشود.
٦- حياتي و اساسي است كه چارت مديريتي باشگاه، هيات مديره و مدير عامل دائمي با حق امضاء، سرپرست وساير اعضاء كادر فني و دفتر باشگاه مشخص گردد ودر انعقاد قراردادها از وكيل و حقوق داني خبره و مسلط كمك گرفته شود.
٧- ودر نهايت مسؤلان ارشد نفت بدانند وآگاه باشند كه پارس جنوبي جم جزيي از هويت آنهاست و همچنان جزءلاينفك زندگي و گوشت و پوست و استخوان آنها و با معجوني از عشق و علاقه با شيره جان و روح و روانشان امتزاج يافته است و چه تلخ وگزنده و جانكاه است غمي كه در نبود پول در گنج عظيم كشور در جنوب بوشهر شاهد اشكهاي كودكان و نوجواناني باشيم كه تاب هجران اين يار عزيز را ندارند و مفارقت از اين تيم تنها دردي است كه به هيچ وجه تاب تحملش ندارند. اين مسئولان عزيز بايد ٢٤ ساعته به آن نوجواني بينديشند كه همه دارايي خودرا كه گوشي تلفن همراهش بود براي كمك به تيم محبوبش به حراج گذاشت.


اصلا كار دشوار و غير ممكني نيست اگر نفت به بخش بسيار كوچك و ناچيزي از مسئوليتهاي اجتماعي خود در قبال مردم عمل كند، مشكل حل مي شود.
به اميد درخشش و ماندگاري و افتخار آفريني پارس جنوبي جم در سپهرفوتبالي ايران و خطه فوتبال خيزجنوب و هنرنمايي فرزندان محبوبش در ادامه ليگ برتر.

[کد خبر:AJ30805]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب