1929038972001.jpg

آینه جم: مدیرعامل منطقه ویژه پارس می گوید: اتفاق و محدودیت جدیدی در سهمیه اشتغال 50 درصد بومی های استان بوشهر رخ نداده و صورتجلسه ای که میان نماینده جنوب استان، فرماندار عسلویه و یکی از پتروشیمی ها امضا شده، صرفا برای نیروی پشتیبانی یک پتروشیمی بوده و شامل همه فرصت های شعلی نبوده است.

به گزارش « آینه جم»؛ مهدی یوسفی در نشستی خبری به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار افزود: از مطالبی که در فضای مجازی علیه خانم الماسی نماینده جنوب استان و پیگیری ایشان برای محدود کردن استخدام استان در پارس جنوبی تنها برای حوزه انتخابیه ایشان تعجب می کنم و اصلا چنین موضوعی در میان نبوده است، ضمن اینکه ایشان یکی از مدافعان ماده 47 قانون برنامه ششم توسعه بودند که اولویت جذب نیرو و پیمانکار را به نقاط پیرامونی صنایع داده است، ضمن اینکه با پیگیری ایشان کلمه استانی هم در این قانون قید شد تا مانع تفسیرهای دیگر شود.

وی ادامه داد: تعریف بومی در اشتغال پارس جنوبی مربوط به استان بوشهر است، ضمن اینکه در دوره وزارت مهندس قاسمی، دولت ابلاغیه ای داشت که سه شهرستان همجوار پارس جنوبی شامل مهر، لامرد و پارسیان هم مشمول قانون بومی شوند، ولی تصمیم جدیدی برای محدود کردن آن وجود ندارد.

یوسفی با بیان اینکه در فاز 12 پارس جنوبی سهم نیروی بومی 70 درصد، پتروشیمی های بوشهر و مرجان بالای 60 درصد بوده، ادامه داد: در مجموع سهم نیروی بومی در پارس جنوبی به بالای 30 ذرصذ رسیده است.

مشکلات نفت تهران برای پارس جنوبی جم تکرار نمی شود

وی در پاسخ به سوالی درباره تمهیدات جهت عدم بروز مشکل مالی نفت تهران برای تیم پرطرفدار پارس جنوبی جم در لیگ برتر گفت: تیم نفت تهران واگذار شده و وضعیت آن با پارس جم فرق می کند، ضمن اینکه هزینه در ورزش مناطق عملیاتی جنوب برای وزارت نفت اولویت دارد، درحالی که نفت تهران در مناطق عملیاتی نبود و هزینه برای آن در اولویت وزارت نفت نبود.

یوسفی با بیان اینکه مجموع اعتبارات پارس جنوبی در زمینه مسئولیت اجتماعی طی سه سال اخیر بالای 600 میلیاردتومان بوده، گفت: طی این مدت کمتر از 10 میلیارد تومان برای تیم فوتبال پارس جنوبی جم هزینه شده، ولی بیشتر از موارد دیگر شور و نشاط اجتماعی ایجاد کرده است.

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه پارس، تمهیداتی برای حمایت موثر از تیم پارس جنوبی جم در لیگ برتر فراهم شده است.

یوسفی در ارتباط با دیگر فعالیت های حوزه مسئولیت های اجتماعی وزرات نفت گفت: برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان برای موفقیت در کنکور سراسری نیز حمایت های خوبی شده که نتیجه آن کمک به افزایش قبولی های شهرستانی های میزبان صنایع نفت و گاز در استان بوشهر است.

آمادگی پارس جنوبی برای حمایت از ورزش بانوان

وی همچنین در پاسخ به درخواستی درباره ضرورت سرمایه گذاری پارس جنوبی بر روی ورزش بانوان استان اظهار داشت: اکنون در زمینه ووشو که سابقه چندین قهرمانی در لیگ برتر دارد، فوتبال ساحلی دریانوردان به عنوان پرافتخارترین تیم لیگ برتر و پارس جنوبی جم در بالاترین سطح فوتبال ایران فعالیت داشته و آمادگی داریم اگر در ورزش بانوان تیمی که به مرحله ای رسیده که قابلیت حمایت دارد، برای مسابقات کشوری زیرپوشش ببریم.

پارس شمالی فعلا در اولویت نیست

مدیرعامل منطقه ویژه پارس در پاسخ به سوالی درباره زمان اجرایی شدن پارس شمالی که در محدوده سه شهرستان استان قرار دارد، بیان کرد: اولویت وزارت نفت تکمیل و بهره برداری میادین مشترک است که قرارداد فاز 11 پارس جنوبی اخیرا با توتال منعتقد شد، لایه نفتی پارس جنوبی، میدان فروزان و کارون خوزستان از دیگر میادین مشترک در دستور کار است که تا آنها به نتیجه نرسد، وزارت نفت برای شروع پارس شمالی که مشترک نیست، عجله ای ندارد.

پیوست سلامت در انتظار طرح دانشگاه علوم پزشکی

یوسفی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اخیرا رییس دانشگاه علوم پزشکی گفته غیر از نیروگاه اتمی که برای تدوین پیوست سلامت ابراز تمایل کرده، سایر صنایع استان به این قانون برنامه پنجم و ششم توسعه توجهی نداشته اند، اظهار داشت: باید گفت این موضوع نیاز به تعامل دو طرفه دارد. به هرحال سازمان ما نفتی است و سررشته ای در سلامت، ورزش، فرهنگ و آسیب های اجتماعی ندارد، از این رو دستگاههای متولی باید طرح و برنامه خود را به پارس جنوبی ارائه کنند و در این خصوص هم آماده ایم طرح دانشگاه علوم پزشکی را پیگیری و اجرایی کنیم.

آمادگی ایجاد المانی از پارس جنوبی در مرکز استان

این مقام مسئول همچنین درباره گلایه خبرنگاری مبنی بر اینکه نمادی از پارس جنوبی در مرکز استان نیست، گفت: ما آمادگی داریم با همکاری و مشارکت شورای جدید بوشهر، میدان، خیابان و المانی که یادآور پارس جنوبی و پیوستگی آن با استان بوشهر باشد، ایجاد کنیم.

با نماینده جنوب استان نشست های مستمری داریم

یوسفی همچنین درخصوص سوالی مبنی بر هماهنگی بیشتر پارس جنوبی، استانداری و نماینده جنوب استان اظهار داشت: دغدغه شما درست است، اما واقعا بسیاری از تحلیل های که در گروههای مجازی درباره اختلافات جدی  میان این سه بخش مطرح می شود واقعیت ندارد.

وی افزود: مثلا امروز در خصوص موضوعی مرتبط با حوزه جنوب استان خانم الماسی با ما تماس داشت، هفته قبل هم در دفتر تهران نشست مشترکی بین ما دو نفر برگزار شد و اینطور نیست که ما و نماینده جنوب استان در جزیره جداگانه ای سیر کنیم، همین ارتباط هم با استاندار داریم و برای موارد لازم هماهنگی صورت می گیرد.

صادرات پارس جنوبی در دولت یازدهم 2 برابر شد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در بخش ابتدایی این نشست گزارشی از توفیقات پارس جنوبی طی 4 سال گذشته، گفت: در چهار سال فعالیت دولت یازدهم صادرات میعانات گازی و محصولات پتروشیمی در این منطقه با افزایش 2 برابری به 34.2 میلیون تن رسید.

مهدی یوسفی افزود: همچنین با تکمیل و افتتاح فازهای اولویت دار پارس جنوبی در سه سال گذشته برداشت و تولید گاز از میدان گازی پارس جنوبی با افزایش 2 برابری به 600 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته به‌گونه‌ای که امروز برداشت گاز میدان مشترک پارس جنوبی با کشور قطر برابر شده است.

وی اضافه کرد: علاوه براین تا فروردین سالجاری میزان تولید نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صفر بود که درسال جاری تولید و صادرات نفت از این میدان مشترک آغاز شد.

یوسفی ادامه داد: در پایان سال 92، پتروشیمی منطقه ویژه انرژی پارس 12 واحد بود که امروز به 16 واحد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه 14 واحد پتروشیمی در منطقه ویژه انرژی پارس در دست ساخت است گفت: تا پایان سال جاری 2 واحد پتروشیمی مرجان و بوشهر به بهره برداری خواهد رسید.

در ابتدای این نشست مازیار هوشمند رییس خانه مطبوعات و رسانه های استان طی سخنانی با اشاره به پیگیری برای ساماندهی آگهی های نفتی در نشریات استان اظهار داشت: ایوب بنوی مدیر روابط عمومی منطقه ویژه پارس و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی شرکت های نفتی انصافا در این خصوص پای کار بودند که امیدواریم با جلسه هفته آینده این شورا نتیجه داده و کمکی به اقتصاد مطبوعات نماید./ خلیج فارس

 

[کد خبر:AJ22583]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب