2460913.jpg

آینه جم: سه هزار و ۶۱۸نفر کاندیدای استان بوشهر در حال رقابتی نفس گیر با یکدیگر برای نشستن روی کرسی شورای اسلامی شهر و روستا هستند.

 به گزارش آینه جم: شهرهای استان بوشهر این روزها پر از شور انتخاباتی طرفداران کاندیداهای شوراهای شهر و روستا هستند، هرکدام به‌نوعی می‌خواهند سهمی برای حضورداشته باشند و کاندیدای موردنظر خود را بیشتر به بقیه معرفی کنند.

2005945.jpg

تبلیغات پرشور انتخاباتی کاندیداهای استان بوشهر از سوی طرفداران

تبلیغات آزاد برای انتخابات شورای اسلامی هم‌زمان با سراسر کشور در تاریخ ۹۶/۰۲/۲۱لغایت ۹۶/۰۲/۲۷ به مدت یک هفته آغازشده و در تاریخ ۲۸اردیبهشت‌ماه تبلیغات ممنوع می‌شود، از همان ساعت اولیه طرفداران کاندیداهای شورای اسلامی در شهرهای مختلف استان بوشهر تبلیغات خود را به گونه‌های مختلف آغاز کردند.

طرفداران نامزدهای انتخاباتی تبلیغات را با توزیع پوسترهای تبلیغاتی کاندیداهای خود تا نصب بنر و تبلیغات در فضای مجازی و گروه‌های تلگرامی و ... در دستور کار قراردادند، گویی اینکه مشابه رقابت بین کاندیدا برای حضور در شورای اسلامی، بین طرفداران آن‌ها نیز برای تبلیغات نیز وجود دارد و هرکدام سعی دارند از سایرین پیشی بگیرند.

در این حال و هوا کاندیداهای انتخاباتی شهرهای  استان بوشهر نیز با حضور در برنامه‌های مختلف، سخنرانی‌ها، منازل، ستادهای انتخاباتی و ... سعی می‌کنند که خود را برای کسب حداکثری آرا به مردم معرفی کنند و برخی با وعده‌های انتخاباتی، برخی با ارائه برنامه‌های خود برای رفع آن، برخی با انتقاد از عملکرد شوراهای گذشته، برخی با ارائه برنامه‌های خود در حوزه‌های مختلف و ... می‌خواهند آرا مردم را به‌نوعی به خود اختصاص دهند.

نصب ۱۳۱صندوق الکترونیکی رای‌گیری در بوشهر و برازجان

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: ۸۲۸شعبه اخذ رای جمع آوری آراء مردم استان بوشهر را به عهده دارند که در راستای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک شوراهای شهر بوشهر و برازجان ۱۳۱صندوق الکترونیکی رای‌گیری در این دو شهر نصب شد.

بر اساس گزارش آینه جم؛ سید اسماعیل موسوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه تمهیدات برای انتخاباتی پرشور و قانونمند با حضور حداکثری مردم در استان بوشهر فراهم شده است اظهار داشت: تعامل و همکاری همه دست‌اندرکاران انتخابات در استان بوشهر سبب شده فضای انتخاباتی، قانونمند و سالم باشد که این مهم زمینه برگزاری انتخاباتی باشکوه با حضور گسترده مردم را فراهم کرده است.

وی از تعیین 828 شعبه اخذ رای در استان بوشهر برای جمع‌آوری آراء در 29 اردیبهشت خبرداد و خاطر نشان کرد: 828 شعبه اخذ رای جمع آوری آراء مردم استان بوشهر را به عهده دارند که 159 شعبه سیارو 669 شعبه ثابت است.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر در بوشهر و برازجان تمام الکترونیکی برگزار می‌شود گفت: در راستای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک شوراهای شهر بوشهر و برازجان 131 صندوق الکترونیکی رای‌گیری در این دو شهر نصب شد.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان اینکه در بوشهر 9 نفر و در برازجان 7 نفر انتخاب می‌شوند خاطر نشان کرد: انتظار این است که حداکثر 2 ساعت بعداز پایان انتخابات نتیجه انتخابات در شعبه‌ها جمع‌آوری و نتیجه کل آراء مشخص شود.

آمار تعداد تایید صلاحیت شدگان و واجدان رای در استان بوشهر

آمار ثبت احوال شمار واجدان شرایط رای در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی 803هزارو 997 نفر است.

از مجموع 10شهرستان استان بوشهر بیشترین شهرستان دارای جمعیت واجد شرایط رای بوشهر با 199هزارو 656 نفر و کمترین نیز شهرستان دیلم با 24هزارو 168 نفر است.

مشارکت مردم این استان در آخرین انتخابات مربوط به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 68درصد است .

در استان بوشهر سه هزار و ۶۱۸نفر تائید صلاحیت شده اند و از مجموع افراد تایید شده یک هزار و ۵۹نفر در شهرها و ۲هزار و ۵۵۹نفر در روستاها نامزد انتخابات پنجمین دوره شوراها هستند.

طبق گزارش آینه جم؛ تبلیغات نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا پایان روز ۲۷اردیبهشت ادامه دارد. در ۲۹اردیبهشت پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی همزمان با سراسر کشور و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در ۳۷شهر و بیش از ۴۰۷روستای استان بوشهر برگزار می شود.

در دوره پنجم ۵۱روستای استان بوشهر دارای شورای پنج نفره و مابقی روستاها شورای سه نفره دارند. شورای شهر بوشهر ۹عضو، برازجان، گناوه و کنگان هر یک ۷عضو و دیگر شهرهای استان نیز پنج عضو خواهند داشت.

با این محاسبات امسال در مجموع هزار و ۵۱۸نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستای استان بوشهر پذیرفته خواهند شد.

در شهر بوشهر 174 و در شهر گناوه 65 نفر کاندیدا از سوی هیات نظارت تایید صلاحیت شده اند که در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با هم رقابت می کنند.

مجموعا 76 نامزد در شهرها و روستاهای شهرستان دیر برای نمایندگی مردم در شورا با یکدیگر رقابت می کنند که از این تعداد 29 نفر در شهر دیر، 19 نفر در شهر بردخون،19نفرد در شهر آبدان 1513، نفر در شهر بردستاننفر در شهر دوراهک خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده اند.

در دشتی نیز برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۵۱۳نفر ثبت نام کردند که با انصراف ۸نفر تعداد کاندیداها به۵۰۵نفر رسید که از این تعداد ۱۰۶نفر برای چهار شهر خورموج، کاکی، شنبه و بادوله نام نویسی کرده اند و ۳۹۹نفر نیز برای تصدی کرسی های شصت روستا با هم به رقابت خواهند پرداخت

مجموعا ۳۰۸ نامزد در شهرها و روستاهای شهرستان جم برای نمایندگی مردم در شورا با یکدیگر رقابت می کنند که از این تعداد 35 نفر در شهر جم، 13 نفر در شهر ریز، 17 نفر در شهر انارستان و مابقی نیز در روستاهی بخش مرکزی و ریز خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده اند.


[کد خبر:AJ21676]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب