photo_2016-12-21_18-01-11.jpg

آينه جم؛ سیف الله حسنی پور:انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بدلیل همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری در سایه و بعضا" کم اهمیت واقع شده است، به طوری که معمولا"تمام توان دستگاه های اجرایی و حتی رسانه های جمعی صرف انتخابات ریاست جمهوری می شود. با توجه به اصل هفتم قانون اساسی به نظر می رسد جایگاه و اهمیت این رکن اصلی حاکمیت فراموش شده و لازم است دولت و ملت به همان اندازه که به انتخابات ریاست جمهوری بها می دهند، برای انتخابات شوراهای اسلامی نیز ارزش قائل شوند و برای رساندن آن به جایگاه واقعی آن تلاش کرده تا کسانی که پا به خانه تصمیم گیری های مهم شهری و روستایی می گذارند بهتر فیلتر شده و خود را در رقابتی شفاف تر ببینند.


حال بواسطه نزدیک شدن به پایان عمر شورای چهارم به نظر می رسد این رکن اساسی در تصمیم گیری های مهم شهری و روستایی در سطح استان و بالاخص شهرستان شاهد تغییر جدی از نظر تفکر و رویکرد در بین انتخاب کنندگان خواهد بود. با نگاهی سطحی و گذرا به دوره فعلی شورا از مرکز استان گرفته تا در برخی روستاها شاهد تزلزل در عملکرد آنها بوده و هستیم تا جایی که فرجام برخی شوراها حتی به انحلال نیز انجامید.
از این رو به نظر می رسد در انتخابات آتی سایه انتخابات ریاست جمهوری تا حدی از سر انتخابات شوراهای اسلامی برداشته شده و با امعان نظر، درایت و اشراف آحاد مردم بر همین عملکرد متزلزل برخی شوراها، انتخابات این رکن مهم و تاثیر گذار تصمیم گیر جامعه با حرارت بیشتری صورت پذیرد.
انتخابات سال آینده بیست و نه اردیبهشت ماه برگزار می شود و داوطلبان انتخاباتی می بایست از تاریخ سی ام اسفندماه سال جاری تا ششم فروردین‌ماه سال نود وشش نسبت به ثبت‌نام و شرکت در انتخابات شوراها اقدام کنند. این انتخابات بیش از هر انتخابات دیگری تحت تاثیر شبکه های اجتماعی خواهد بود و پیش بینی می شود بیش از 95 درصد از اعضاء فعلی شوراهای اسلامی، تمایل به حضور مجدد در رقابت انتخاباتی داشته باشند.
با این مقدمه در حالی که به اعتقاد نگارنده بخش اعظمی از افکار سرگرم اظهار نظر در خصوص یک دوره ای بودن دولت فعلی یا گمانه زنی هایی در مورد گزینه های احتمالی برای کاندیداتوری این انتخابات هستند، در این بین برخی از چهره های فعال اجتماعی نیزچند صباحی پیش تر در حال یارگیری و بستن تیم برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی بعنوان کاندیدا هستند.
در پایان با الهام از اندیشه های شهید مطهری که مرتبه انسان را خیلی بالا و والا می دانست و معتقد بود این ارزش ها و مرتبه در سایه اندیشه و انتخاب درست شکوفا و متبلور می شود، شایسته است با توجه به همان اشرافیت کامل به عملکرد فعلی، نیم نگاهی نیز به انتخابات شوراهای اسلامی داشته و از اصل شایسته سالاری غافل نبوده و از هم اکنون این یارگیری ها و محافل شبانه چانه زنی مرسوم را به جد رصد کرده و با الگو از معلم شهید استاد مطهری بر تغییر باورها و اندیشه ها متمرکز شده و با درس از آن معلم انقلاب با انتخابی اصلح، آینده درخشان تری را تقدیم نسل آینده نموده و موضوع را به دقیقه نود نسپاریم که در آن لحظه باد و سونامی فرهنگ ناصحیح قوم گرایی از راه رسد و فضای انتخابات را غبار آلود نماید.

[کد خبر:AJ20149]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب