00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000698360.jpg

آینه جم- ابراهیم قیصری: وضعیت نامطلوب تلفن و اینترنت در شهرستان جم سبب کلافگی مردم شده است و وعده‌های مسئولان در زمینه زیرساخت‌های مخابرات نیز اجرایی نشده است.

به گزارش آینه جم؛ هر صبحی که بیدار می‌شویم، تکنولوژی جدیدی وارد بازار شده و تلاش‌های ویژه‌ای برای ایجاد فناوری‌های نوین در راه است که اغلب این فناوری‌ها با استفاده از سیستم‌های ارتباطی کار می‌کنند.

یکی از نیازهای استفاده از تکنولوژی نوین، برخورداری از سیستم‌های ارتباطی از جمله تلفن، اینترنت، تلفن همراه و اینترنت تلفن همراه و ... است که توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به‌عنوان یکی از مهمترین نیازهای هر جامعه محسوب می‌شود.

در سال‌های اخیر گام‌های بسیار مهمی در راستای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در نقاط مختلف کشور برداشته شده و طرح‌های مختلفی اجرا شده است که شهرستان جم متاسفانه همگام با کشور رشد نکرده است.

عدم توسعه زیرساخت‌های مخابراتی شهرستان جم باعث ایجاد نارضایتی‌هایی بسیاری در بین مردم شهرها و روستاهای این شهرستان شده و مردم خواستار رسیدگی جدی به این وضعیت و بهبود شرایط موجود هستند.

روستاهایی که تلفن ثابت ندارد/ عدم پوشش تلفن همراه

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نیازهای مردم به خدمات تلفن و اینترنت، نبود زیرساخت های مخابراتی در یک شهرستان در عصر کنونی، اصلا قابل قبول نیست.

علی پریشان با بیان اینکه حدود ۱۲ روستای شهرستان جم تلفن ثابت ندارند، بیان کرد: روستاهایی چون کوری حیاتی، آبگرمک، باریکان، چم دره، بندانو، چم چشمه، دره چاه و کوهچر از هیچ‌گونه سیستم ارتباطی برخوردار نیستند و جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه پوشش تلفن همراه در برخی نقاط شهرستان ضعیف است خاطرنشان کرد: سرعت اینترنت در جم و بهارستان نیز پایین است و بارها گلایه شهروندان در این زمینه شنیده شده است.

پریشان گفت: برخی راه‌های مواصلاتی نیز هیچ پوشش تلفن همراهی ندارند و نیاز است دراین زمینه اقدامات موثری انجام شود.

۴ سال نوبت برای دریافت تلفن ثابت

وی با بیان اینکه کمترین توسعه مخابرات در استان بوشهر، در شهرستان جم رخ داده است، ادامه داد: از مسئولان مخابرات استان درخواست داریم که توجه ویژه‌ای به شهرستان جم داشته باشد.

پریشان اظهار داشت: در شهر جم، افرادی هستند برای اتصال به تلفن ثابت، حدود چهار سال است که در نوبت قرار دارند و متاسفانه هنوز برای آنان کاری نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم تصریح کرد: برخی افرادی که تلفن ثابت دارند به دلیل نبود پورت خالی نمی توانند از اینترنت استفاده کنند.

پریشان در پایان تاکید کرد: ایجاد زیرساخت‌های مخابرات نقش بسزایی در توسعه و انجام امورات مردم دارد باید به این مقوله توجه ویژه شود.

وعده های مسئولان اجرایی نشد

یکی از فعالان اجتماعی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ماجرای مخابرات جم، قصه امروز و دیروز و فردا نیست، ماجرایی است که ریشه در عمر جوانان این دیار دارد مخابراتی که جان همه را به لب رسانده اما به سامان نمی‌رسد.

علی دانشمند افزود: مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر در نیمه ابتدایی سال با حضور در شهرستان جم وعده هایی داد که هرگز عملیاتی نشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ روستای بخش مرکزی جم تاکنون مزه تلفن ثابت را نچشیده‌اند و تلفن‌های همراهشان هم خیلی همراهی نمی‌کند، افزود: در بسیاری از روستاهای شهرستان، آنتن‌دهی همراه اول به صفر یا نزدیک به صفر است که بر اساس وعده‌های مدیر عامل مخابرات، قرار بود مشکل آنتن‌دهی‌ها هم حل شود که باز هم حل نشد.

دانشمند ادامه داد: بخش قابل توجهی از مردم شهرستان جم یا تلفن ندارند یا از اینترنت محروم هستند.

این فعال اجتماعی بیان داشت: مردم جم از مخابرات و سامان یافتنش، ناامیدتر از آن هستند که دیگر به وعده‌ای شیرین شوند، هر چند از شرکت متمولی که حقوق کارکنان خود را چندین ماه نمی‌دهد انتظار بهتر شدن بیهوده است.

دانشمند در پایان اظهار داشت: اگر مسئولی در شهرستان، استان و یا کشور توانی برای تغییر اساسی وضعیت نابهنجار مخابرات شهرستان جم به عنوان قطب انرژی کشور دارد، همتی به خرج دهد و یک بار برای همیشه مشکل مخابرات را حل کند.

توضیح مخابرات در مورد وضعیت نامطلوب اینترنت و تلفن

براساس گزارش خبرنگار مهر، سایت های خبری شهرستان جم در هفته های اخیر انتقاداتی در این زمینه منتشر کرده اند.

اداره مخابرات شهرستان جم در واکنش به مطالب انتقادی سایت‌های خبری شهرستان جم جوابیه‌ای داد و نوشت: بخشی از اقدامات انجام شده در سال جاری را می‌توان به توسعه کابل برای واگذاری تلفن ثابت به طول هست کیلومتر، نصب چهار عدد کافوی نوری، نصب شش عدد کافوی مسی در شهرستان، اتصال شهر جم به فیبر نوری، اجرای بی‌تی‌اس موبایل بهارستان و کوری حیاتی، توسعه پورت‌های واگذاری اینترنت و افزایش پهنای باند اینترنت جم، انارستان، ریز و بهارستان، پیشرفت ۶۰ درصدی ساختمان مخابرات، بازسازی و نوسازی همه مراکز مخابرات روستایی شهرستان جم، به‌‌روز کردن حقوق کارکنان و تبدیل وضعیت چهار نفر از کارکنان است.

در ادامه این جوابیه آمده است: در موضوع اختلالات تلفن همراه و مشکل در برقراری ارتباط در هفته‌های اخیر نیز، مشکل استانی است و مختص شهرستان جم نیست که همکاران ما در سطح استان در حال برطرف کردن مشکل هستند، در حال حاضر خدمات بسیار مطلوب تری به نسبت گذشته در این اداره برای رضایتمندی مردم ارائه می شود و طبق آخرین نظرسنجی که از مشترکین به عمل آمده است میزان رضایت‌مندی مردم افزایش یافته است.

۲۰۰۰ خط تلفن واگذار می شود

فرماندار جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دو هزار خط تلفن ثبت نامی سال ۸۹ در دهه فجر سال جاری واگذار می‌شود.

فتح الله نوروزی بیان داشت: موضوع مخابرات جم و ارتقای زیرساخت‌های مخابراتی از موضوعاتی است که از بدو ورود به شهرستان، آن را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: اینکه وضعیت مخابرات شهرستان خوب نیست واقفیم اما واقعیت‌های مالی موجود کشور و مخابرات، شرایط را برای حل و فصل سریع دغدغه های مردم شریف شهرستان را سخت کرده است.

نوروزی به موضوع زیرساخت‌های ده روستای بخش مرکزی و چند روستای بخش ریز اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم مردم موضوع تلفن ثابت، آنتن دهی تلفن همراه و دسترسی به اینترنت پرسرعت بود که در این راستا پیگیری‌های زیادی انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهبود وضعیت ارتباطی این روستاها باشیم.

بهبود آنتن دهی تلفن همراه

فرماندار جم افزود: پیگیری های بسیار زیادی با مدیر عامل شرکت مخابرات استان انجام شده است و رئیس مخابرات شهرستان نیز پرتلاش و با تمام توان در حال پیگیری است که نتایج مثبتی را نیز به همراه داشته است.

نوروزی از واگذاری دو هزار خط تلفن دهه فجر خبر داد و گفت: از تیرماه جاری موضوع واگذاری سه‌هزار خط ثبت نامی سال ۸۹ در دستور کار جدی مخابرات قرار گرفت و با وجود مشکلات مالی و اعتباری، امیدواریم بخشی از خطوط ثبت نامی در دهه فجر به مردم واگذار شود.

وی تصریح کرد: در بهبود آنتن‌دهی تلفن همراه نیز در برخی روستاها اقداماتی انجام شده که امیدواریم با تداوم روند کنونی، شاهد حل گام‌به‌گام مشکلات مخابرات در جم باشیم.

امروزه دیگر تلفن و مخابرات و اینترنت به عنوان نیاز اساسی همه خانواده‌ها و تقریبا اغلب افراد محسوب می‌شود و نیاز است که نیازیبا این ضرورت به خوبی برای مردم تامین شود.

گزارش:ابراهیم قیصری

[کد خبر:AJ11716]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

-1 # جم 1394-10-19 11:50
سلام در بقیه موارد مدعایی شرکت مخابرات اطلاعی ندارم ولی درمورد ساختمان پیشرفت فیزیکی حدود 30 درصد میباشد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # شورا 1394-10-19 12:33
خطوط همراه اول ،ایرانسل انتن دهی خوب ندارند .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # جم 1394-10-19 14:42
مخابرات کلن تعطیله
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # کارمند 1394-10-19 21:32
دوستان اتفاقا تو این مدت کوتاه کارها ی بسیار خوبی صورت گرفته اوضاع امیدوارکننده هست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # محمد 1394-10-20 11:12
ی سوال! هزینه ی شرکت های اینترنتی رو کی تعیین میکنه؟ چرا اون حجم اینترنت و پهنای باندی که توی شیراز 12 تومن قیمتش هست توی جم باید 23 تومن باشه!!!!!!!اون هم نتی که هر روز بخاطر مشکل خط تلفن های ثابت قطع میشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # احمد 1394-10-23 11:47
ساختمان جدید مرکز مخابرات قرار بود دیماه 93 به بهره برداری برسه ولی متاسفانه با گذشت بیش از یک سال از آن موعود هنوز می گن پیشرفت 30 و 69 %
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # احمد 1394-10-23 11:50
در مورد پرووایدرهای اینترنت شهرستان، هم قیمت ها از همه جای کشور بالاتره و کیفیت خیلی بده
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب