134086.jpg

 

 

 

 
 
آینه جم- ابراهیم قیصری ؛
پتروشیمی جم یکی از مجتمع های بزرگ پتروشیمی در منطقه ویژه پارس جنوبی است که در سالهای گذشته در زمینه تولید، ارز آوری و مسئولیت های اجتماعی از شرکت های پیش روی کشور بوده است. 
پتروشیمی جم در دو سال گذشته فصل جدید از تعامل و ارتباط با رسانه های منطقه گشوده است تا جائی که می توان گفت نگاهی نو به رسانه های محلی باز تعریف کرده است .
در حالیکه برخی شرکت های متمول منطقه از خبرنگاران دوری می کنند  اما چرا می توان پتروشیمی جم را الگویی در زمینه تعامل با رسانه های استان بوشهر نام برد: 
۱- پتروشیمی جم در دو سال گذشته در چندین نشست میزبان خبرنگاران بوده است و مسوولان شرکت با آغوش باز، پذیرایی نقدهای اهالی رسانه بوده اند این در حالیست برخی شرکت های نفتی از ترس نقدهای اهالی  رسانه، هیچ نشست خبری برگزار نمی کنند که در یادداشت های بعدی این رسانه بیشتر به آن شرکت ها پرداخته می شود شرکت هایی که در زمینه مسئولیتهای اجتماعی نیز کارنامه قابل نقدی دارند .
۲- روابط عمومی این شرکت در سال گذشته فرصت بازدید از این پتروشیمی برای خبرنگاران مهیا کرد و سعی کرده تعاملی سازنده با رسانه ها داشته باشد .
۳-پتروشیمی جم چند ماه گذشته برای اولین بار ، دوره آموزش خبرنگاری برای ۴۰ خبرنگار جنوب استان بوشهر با اساتید مطرح کشوری برگزاری کرد، فرصت ارزشمندی  که قطعادر افزایش دانش خبرنگاران موثر بوده و شایسته تقدیر است .
۴- روابط عمومی این شرکت تلاش کرده با تعامل و ارتباط با رسانه های منطقه؛  فرصت نقد و انتقاد و همچنین درج اخبار شرکت در رسانه های مطرح محلی استان ایجاد شود ، یادآور می شود پتروشیمی جم سال گذشته در نظرسنجی  این رسانه در زمینه مسئولیت های اجتماعی نیز  پیشروی شرکت های منطقه بود. 
۵- انتشار اخبار شرکت در رسانه های منطقه سبب شده هر از گاهی نقدهایی نیز به این شرکت پتروشیمی در رسانه ها منتشر شود موضوعی که از نگاه این شرکت،  فرصتی برای توسعه قلمداد شده است، ناگفته نماند در چند قدمی پتروشیمی جم، پتروشیمی دیگر تمام قد شاکی خبرنگار منطقه عسلویه  شده است! 
۶- حضور استاد برجسته رسانه در راس روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی جم  که با الفبای رسانه و روابط عمومی آشنا است سبب شده رسانه ها؛ این روابط عمومی را از مجموعه خود بدانند و سعی در همکاری داشته باشند ، در کنار ارزش گذاری پتروشیمی جم به روابط عمومی، برخی شرکت های پتروشیمی عسلویه افرادی بی سواد در حوزه روابط عمومی و رسانه در راس روابط عمومی بکارگرفته گرفته اند که دود این انتصابات به چشم مدیران آن شرکت ها خواهد رفت! 
همه موارد فوق سبب شده پتروشیمی جم امروز  الگوی دیگر شر کت ها  در ارتباط با رسانه های استان مطرح شود 
رسانه های منطقه نیز می توانند در کنار نقدها و انتقادات به شرکت پتروشیمی جم ، موفقیت های آن در زمینه های گوناگون منتشر کنند تا  فضایی رقابت گونه  ایجاد شود دیگر شرکت ها نیز نگاهی جدید به رسانه های محلی استان داشته باشند
[کد خبر:AJ36220]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم

کانال تلگرامی پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم