آینه جم،تیم ملی فوتبال ایران با برتری مقابل قطر در خاک این کشور به صعود به جام جهانی امیدوار شد

.

به گزارش خبرنگار آینه جم، ملی‌پوشان ایران در پنجمین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل با تک گل قوچان‌نژاد (66) به یک پیروزی ارزشمند دست یافت.

در دقایق ابتدایی، بازی بیشتر در میانه میدان دنبال شد. حساسیت بازی ایجاب می کرد که دو تیم احتیاط را بیشتر در دستور کار قرار دهند

در دقیقه 23 حرکت بازیکنان از جناح راست که کاملا از سمت چپ فعالتر بود، نکونام را در موقعیت شوتزنی قرار داد، اما ضربه آرام او را سنگربان قطر به آسانی مهار کرد.

دو دقیقه بعد قوچان نژاد در موقعیت تک به تک قرار گرفت، اما چندین متر در آفساید بود و نتوانست به حرکتش ادامه دهد.

بازی در حالی به دقیقه سی می‌رسید که آمار برتری قطر را در مالکیت توپ نشان می‌داد (64-36) و این مساله کاملا نگران کننده بود. چرا که توپ کمتر در میانه میدان در اختیار ایران بود، و بیشتر حمله‌های ایران با ارسال بلند از جناحین صورت می‌گرفت. کاری که حیدری بارها و بارها انجام داد.

دن گاسپار دستورهای کی‌روش را که به دلیل محرومیت روی نیمکت نبود، به نمازی می‌داد. سرمربی قطر نیز چندباری از محدوده فنی خارج شد که داور چهارم به او تذکر داد.

قوچان‌نژاد سرانجام در دقیقه 66 شادی را به اردوی ایران آورد. در حالی که به نظر می‌رسید با کم‌تعداد بودن بازیکنان ایران حمله به جایی نرسد، اما پاس عمقی نکونام به جباری رسید و اشتباه مدافع قطری در دفع توپ قوچان‌نژاد را در موقعیت تک به تک قرار داد و او نیز به زیبایی با ضربه دقیق گوشه دروازه قاسم برهان را نشانه رفت.

گل ایران ورزشگاه را کاملا ساکت کرد.

پس از این گل ایران چند فرصت دیگر نیز به دست آمد، اما هربار قوچان نژاد در آفساید بود که یک بار نیز به دلیل ضربه به توپ پس از سوت کارت زرد دریافت کرد.

ایران با این پیروزی 10 امتیازی شد و شانس صعودش را افزایش داد. قطر نیز با توجه به این که تنها یک بازی دیگر دارد، تا حد بسیار زیادی شانس صعودش را از دست داد.

 

[کد خبر:AJ3561]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب