• اینه جم-  خبرنگاران این رسانه در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

???? نخست اینکه روستاهای گورکات با وجود توسعه روزافزون و افزایش جمعیت آن، از نظر دریافت خدمات شرایط مطلوبی ندارد و پرونده ارتقای آن به شهر نیز بلاتکلیف است. در شرایط فعلی اهالی این روستاها درباره خدمات آب زیرنظر شهر چغادک، طرح هادی در حوزه استحفاظی شهرستان بوشهر و درباره خدمات برق و استعلامات منابع طبیعی زیر نظر تنگستان می باشند که این دوگانگی ها باعث نارضایتی اهالی شده است.

???? شهریه‌ های درخواستی برخی مدارس غیرانتفاعی بوشهر برای سال تحصیلی جدید با افزایش قابل توجهی همراه بوده که باعث شگفتی و البته سردرگمی خانواده‌ ها شده است. در اطلاعیه منتشر شده در گروههای فضای مجازی برخی مدارس غیرانتفاعی، شهریه ها بین 45 تا حتی 60 درصد رشد داشته است.

???? امتیاز تیم قدیمی دریانوردان بوشهر در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به گناوه واگذار شد. این باشگاه جزو پیشگامان رشته فوتبال ساحلی در کشور محسوب می شد که طی سال های اخیر با کم مهری مواجه بود.

???? با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش شنا در دریا، شهرداری ها برنامه ای برای ایجاد دوش آب در شناگاههای غیرآلوده اجرا نکرده اند.

???? مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور در بوشهر گفته: سقط جنین یا ختم بارداری رو به افزایش است و آمارها نشان می‌دهد سالانه بیش از ۵۰۰ هزار سقط جنین در کشور رخ می‌دهد. به گفته وی ۹۳ درصد این اتفاقات در بستر خانواده و با رضایت اتفاق می‌افتد.

???? گزارش های مکرری مبنی بر دریافت سکه از سوی چند پزشک زنان و زایمان مطرح شده است. گویا پیش شرط عمل سزارین برای مادران باردار از سوی این پزشکان دریافت سکه است که برای متقاضی بیش از 32 میلیون تومان آب می خورد.

???? سرانجام مرکز آمار ایران گزارش تورم در فروردین ماه سالجاری را منتشر کرد که براساس آن بوشهر با نرخ 48 درصد جزو سه استان دارای پایین ترین تورم معرفی شده است.

???? برخی شنیده ها از احتمال کنار زدن چند عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر حکایت دارد و گویا دلیل آن نیز مرتبط با اعتراضات سال گذشته عنوان می شود. در شرایطی که معمولا حکم اعضای هیات علمی تا پایان سال صادر می شود، برای برخی چهره ها در بوشهر تا تیرماه حکم صادر گردیده و ادامه آن منصوط به نتیجه استعلامات شده است، اتفاقی که برای برخی از آنها، نوعی اخراج محترمانه قلمداد شده است. ظاهرا رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای ادامه کار این اعضای هیات علمی که برخی از آنها از پزشکان خوشنام بوشهر هستند پیگیری هایی داشته، اما شایسته است  این مداخله و پیگیری به صورت موثری تا حصول نتیجه ادامه یابد. 

???? شنیده می شود مشاوران قالیباف رییس مجلس پیگیر شناسایی و رایزنی با چهره های دارای توان رای آوری در استان ها هستند که امکان نزدیکی با قالیباف دارند و می توانند اکثریت مجلس آینده را به وی نزدیک تر کند. 

???? شورای شهر عسلویه مسعود غلامزاده فرد را به عنوان شهردار جدید انتخاب و برای صدور حکم به استانداری معرفی کرد. علامزاده فرد پیش از این مدیر سازمان های پسماند و فرهنگی شهرداری بوشهر بوده است.

???? محمد روشن، بخشدار سیراف کنگان از سمت خود  کناره گیری کرد. وی علت این اقدام خود را، ناهماهنگی موجود و پایان ماموریت خود در این سمت دانست.

???? بوشهر از نظر بهسازی مسکن روستایی در بین 4 استان دارای پایین ترین عملکرد قرار گرفته است. طرح به سازی مسکن روستایی از سال 1384 توسط بنیاد مسکن با هدف ارتقای سطح ایمنی روستاییان کلید خورده است. براساس داده‌های مرکز پژوهش‌های مجلس، بین سال‌های 1395 تا پایان 1400 بهترین عملکرد در این خصوص برای کرمان و فارس ثبت شده و بوشهر نیز در رتبه 28 قرار گرفته است.

???? طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس اگر تا پایان تابستان مصوبه مجلس و تاییدیه شورای نگهبان را بگیرد، برای انتخابات اسفندماه اجرایی می شود. این طرح با هدف افزایش 40 نماینده به تصویب کمیسیون امور داخلی و شوراها رسیده و برای نهایی شدن باید به تصویب صحن علنی مجلس برسد. در این طرح تعداد نمایندگان استان بوشهر به 5 نفر می رسد که براین اساس حوزه بوشهر، گناوه و دیلم صاحب دو کرسی در بهارستان خواهد شد. البته در طرح مجلس قبل، پیشنهاد مستقل شدن حوزه انتخابیه شهرستان بوشهر داده شد که ظاهرا به دلیل برخی ملاحظات قرار شده تغییری در حوزه های انتخابیه استان بوشهر رخ ندهد.

???? اسماعیل عبدالهی رییس سابق دانشگاه آزاد بوشهر به عنوان مدیر اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری در بوشهر منصوب شد. این اندیشکده در استان ها زیرنظر مرکز پژوهش های مجلس فعالیت می کند. 

???? داستان خرمای دشتستان و حواشی تمام نشدنی آن با نزدیک شدن به فصل برداشت همچنان ادامه دارد. گویا بیش از 15 تن محصول قبل در سردخانه ها مانده که با مشکل بازار فروش مواجه اند و از سویی سردخانه داران هم بر تسویه حساب کشاورزان اصرار دارند.

???? برآوردها از اجاره نشینی حدود یک سوم جمعیت استان حکایت دارد. براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 95، در مجموع 31درصد از خانوار استان اجاره نشین هستند، اما با توجه به فاصله بیش از شش ساله از آمار مذکور، به طور حتم هم اکنون تعداد مستاجران این استان بیشتر شده و برآوردها نشان می دهد شامل یک سوم جمعیت استان می شود.

????  برخی نانواها مدعی هستند به دلیل مشکلات کارتخوان هوشمند سهمیه آنها کاهش یافته است.

???? در راستای پایداری برق مشترکان خانگی، محدودیت برق صنایع تا نیمه اول شهریور اعمال می شود. براین اساس واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی یک روز در هفته (به جز پنجشنبه و جمعه) بین ساعت 11 تا 23 باید مصرف خود را به زیر 10 درصد برسانند.این میزان مصرف معمولا برای روشنایی و نگهبانی و کارهای این چنینی واحدهاست.از طرفی مشترکان چاه های کشاورزی نیز باید هر روز هفته از ساعت 11 تا 18 مصرف برق خود را قطع کنند و در صورتی که این اعمال مدیریت را انجام دهند هزینه برق مصرفی آن ها در دیگر ساعات روز رایگان خواهد بود. همچنین از کارخانه های سیمان استان هم خواسته شده دوره تعمیرات را به ماههای تیر و مرداد منتقل کنند.

???? حق‌ الزحمه عوامل اجرایی انتخابات برای انتخابات مجلس شورای دوازدهم اصلاح می ‌شود. گویا به ازای هر روز فعالیت عوامل اجرایی ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می ‌شده که با توجه به شرایط اقتصادی و نرخ تورم این عدد اصلاح می شود.

???? دست آخر اینکه سامانه 137 شهرداری های استان پاسخگو نبوده و اخیرا هم دچار اختلال مخابراتی شده، طوری که تماس ها را به عسلویه ارجاع می دهد! هفته پیش که برخی شهروندان با این شماره تماس گرفتند، بجای بوق آزاد یا پیامگیر، از آن طرف خط شخصی پاسخ داد که مشخص شد به منطقه ویژه پارس وصل شده و ارتباطی با شهرداری ندارد!

خلیج فارس

[کد خبر:AJ41845]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب