آینه جم :  استاندار بوشهر گفت: بیش از ۸۰ هزار نیروی کار از سراسر کشور در صنایع استان اشتغال دارند.

به گزارش آینه جم ، احمد محمدی‌زاده صبح پنج شنبه در نشست مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: وجود صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر و فعالیت بیش از ۸۰ هزار نیروی کار فعال از سراسر کشور در این صنایع، استان بوشهر را به ایرانی کوچک تبدیل کرده و آن جایگاه ممتازی در بعد فرهنگی به آن بخشیده است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۷۴ درصد از گاز کشور در استان بوشهر تولید می‌شود یادآور شد: اصلی ترین مجتمع پالایشگاه گازی کشور در این استان قرار دارد و ۱۲ پالایشگاه بزرگ تنها در منطقه پارس جنوبی روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز را شیرین می‌کند.

استاندار بوشهر ادامه داد: اکنون ۵۰ درصد از تولید محصولات پتروشیمی (سالانه بیش از ۳۰ میلیون تن) در ۲۱ واحد پتروشیمی فعال در این استان صورت می‌گیرد و ۱۹ واحد نیز در دست ساخت است که با به مدار آمدن آن، این سهم به ۵۵ درصد می‌رسد.

صدور ۹۵ درصد نفت کشور از استان بوشهر

وی اضافه کرد: ۹۵ درصد نفت کشور از استان بوشهر صادر می‌شود و عمده نفت فلات قاره ایران که از سکوها و چاه‌های دریایی تولید می‌شود در استان بوشهر است.

استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر تعاملات بالای فرهنگی با پنج کشور کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات متحده عربی دارد و تأثیرگذاری و تأثیر پذیری فرهنگی در این زمینه داشته است.

[کد خبر:AJ40327]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب