آینه جم/ خبرنگاران این رسانه در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

???? نخست آنکه مغازه داران و رانندگان کالاهای ته لنجی خصوصا بخشی که با اقلام خوراکی و شیرینی جات سروکار دارند، از دور جدید توقیف خودروهای شوتی در محورهای استان گلایه مند هستند. به گفته آنها، این روند برخلاف وعده های استاندار مبنی بر عدم توقیف حمل و نقل چنین کالاهایی در درون استان است و علاوه بر متضرر شدن مغازه داران و مالکان خودرو، قیمت برخی از این اقلام را در بازار بوشهر گرانتر می کند.

???? خبر می رسد وزارت آموزش و پرورش حدود 1300 دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان برآورد کرده که گویا تاکنون 50 درصد آنها شناسایی شده است.

???? وزیر ورزش و جوانان حکم مدیرکلی کمال صالح احمدی را به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان بوشهر صادر کرد. وی در خردادماه سالجاری به سرپرستی این اداره کل منصوب شده بود.

???? جعفر پورکبگانی عضو شورای شهر بوشهر از رویه برخی همکارانش که وکیل مدافع شهرداری شده اند گلایه کرده و در نشست اخیر این شورا گفته: «دفاع اعضای شورا از شهردار مسیر شورا را به جهت دیگری می برد و از آنجا که شهردار بالغ است، همکاران ما باید اجازه دهند درخصوص موارد مرتبط با شهرداری ایشان شخصا دفاع کند.»

???? اخیرا رییس سازمان اداری و استخدامی کشور ضمن اعلام تعطیلی پنجشنبه ها در سراسر کشور، از پیش بینی ساعت کار 8 تا 16 سخن گفته بود. برخلاف برخی ذهنیت های پیش آمده که قرار است این ساعت برای کارمندان بوشهر نیز اعمال شود، باید یادآور شد آنچه این مقام مسئول گفته، لایحه پیشنهادی دولت است که باید به مجلس ارسال شود و پس از تصویب نمایندگان و تایید شورای نگهبان قابلیت اجرایی برای سراسر کشور دارد، روندی که در بروکراسی اداری کشور زمانبر است. البته با توجه به اینکه در بسیاری از کشورها تعطیلات آخر هفته است و برخی کشورها هم جمعه و شنبه تعطیل هستند، بنابراین اگر ایران پنج‌شنبه‌ها را تعطیل رسمی کند، تعاملات ایران با روزهای کاری بین المللی به 3 روز در هفته کاهش می یابد. از این رو برخی کارشناسان سالهاست می گویند اگر بنای دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته می باشد، بهتر است جمعه و شنبه باشد.

???? با خبر شدیم مجددا رئیس شورای ششم شهر اهرم تعلیق گردیده و عضو علی البدل وارد شورا شده است. این برای دومین بار است در این دوره شورای شهر اهرم چنین اتفاقی برای رئیس شورا رخ می دهد.

???? استاندار بوشهر وعده داده طرح نهضت مسکن در شهر بوشهر هم اجرایی خواهد شد. محمدی زاده با بیان اینکه تاکنون شهروندان بوشهری برای ساخت مسکن به عالیشهر معرفی می شوند که مورد رضایت برخی متقاضیان نیست گفت: قطعا تا پایان سال اراضی موردنظر برای ساخت مسکن 3 هزار جوان در کنار شهر بوشهر فراهم می شود. گویا پیشنهاداتی برای تغییر کاربری اراضی مقابل محله تنگک و همچنین بعد از پلیس راه بوشهر به منظور ساخت مسکن مطرح شده است.

???? معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خسارت ۱۹۰ میلیارد تومانی باران و تگرگ اخیر به محصولات کشاورزان دشتستان، جم، دشتی، گناوه و دیلم در استان بوشهر را متوجه یک دستگاه دیگر کرده است. رضایی با اشاره به اینکه کشاورزان شهرستان دشتستان از بارش تگرگ بی‌اطلاع بودند، تصریح کرد: هواشناسی نمی‌تواند زمان و مکان بارندگی را به‌طور دقیق پیش‌بینی کند از این رو کشاورزان استان نتوانسته بودند اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

???? تورهای جام جهانی روی دست آژانس‌ها ماند. ایران نه ‌تنها نتوانست گردشگر خارجی از جام جهانی ۲۰۲۲ جذب کند، بلکه در جذب علاقه‌مندان ایرانی در داخل کشور هم موفق نشد. حالا برخی از آژانس‌های هواپیمایی تورهای ۶۰۰ میلیونی و ۳۰۰ میلیون تومانی خود را ۲۰۰ میلیون تومان به فروش گذاشته‌اند.

???? کارکنان شهرداری های استان بوشهر حدود یکسال است که در انتظار تشکیل هیات ممیزی و ارتقا شغلی خودشان هستند. این موضوع باید توسط معاونت عمرانی و دفتر امور شهری استانداری دنبال شود.

???? دولت برای حمایت از پلتفرم‌های داخلی به ترفندهای عجیبی متوسل شده است. گویا مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در حمایت از ورود افراد به فضای کسب‌ و کار پلتفرم های داخلی معادل همان میزانی که صفحه یک کسب‌وکار در اینستاگرام دنبال‌کننده داشته، فالوور تشویقی و حمایتی در پلتفرم‌های داخلی به وی می‌دهد! موضوعی که به فیک بودن مخاطبان برخی از کانال ها در پیام رسان های داخلی دامن زده است.

???? آموزش و پرورش به فروش املاک مازاد رو آورده است. گویا این بار عمل به تعهدات به خیران مدرسه‌ ساز دلیل این اقدام است.

???? هزینه ساخت مسکن در یکسال 80 درصد رشد کرده است. بر همین اساس هزینه ساخت مسکن از متری 5 میلیون تومان در سال گذشته به متری 9 میلیون تومان در سال جاری رسیده است.

???? با وجود اینکه جمعیت دانش آموزان استان بوشهر در رشته های هنرستانی از میانگین کشوری بالاتر است (38 درصد به 35 درصد) ولی بررسی ها نشان می دهد امکانات کارگاههای این مراکز آموزشی فرسوده و در حد نامطلوبی است. گویا آموزش و پرورش استان، تجهیز هنرستان ها را نیازمند 100 میلیارد تومان می داند که تاکنون برای این موضوع گره گشایی نشده است.

???? هیئت وزیران با اصلاح محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در قسمت‌های پارس (۱) و (۲) موافقت کرد. حفظ محیط زیست و حفاظت از حریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها و شهر‌ها و روستاها، از جمله دلایل اصلاح محدوده منطقه یاد شده است.

???? دست آخر اینکه اداره کل کتابخانه های بوشهر پیگیر تفاهم نامه ای با شهرداری است تا بخشی از اراضی مجتمع فرهنگی شامل نمازخانه، بوفه و مقداری از ساختمان کتابخانه فرسوده آن که در مالکیت شهرداری است را به ساختمان کتابخانه مرکزی استان اختصاص دهد. ظاهرا پیشنهاد شده مالکیت این زمین برای شهرداری بماند و امکان استفاده کتابخانه ها در آن باشد.

خلیج فارس

[کد خبر:AJ40320]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب