اینه جم: سال هاست نسخه ایجاد بیمارستان خصوصی برای ارتقای درمان در استان بوشهر پیچیده می شود، اما همه چیز در حد وعده و پروژه های بر زمین مانده باقی مانده است.

به گزارش آینه جم؛ بوشهر از نظر سرانه تخت فعال بیمارستانی در رتبه 31 کشور جاخوش کرده و هرچند طی این سالها برخی فضاهای بیمارستانی جدید اضافه شده، اما همچنان عقب ماندگی تاریخی استان جبران نشده است.

در این بین، سرمایه گذاری بخش خصوصی در زیرساخت های درمانی خصوصا بیمارستان برای ارتقا خدمات به بیماران اجتناب ناپذیر است، خصوصا اینکه بیمارستان های خصوصی برای جذب پزشکان حاذق و خدمات مطلوب تر به بیمارانی که توان پرداخت هزینه ها را دارند، دست بازتری در مقایسه با بیمارستان های دولتی دارند.

اما از اواسط دهه 80 که مسئولان استانی خصوصا روسای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وعده های متعددی درباره اختصاص زمین برای احداث بیمارستان خصوصی داده اند تا امروز همه چیز در حد وعده و پروژه های نافرجام بوده که ضرورت دارد مورد واکاوی و بررسی دستگاههای مسئول قرار بگیرد.

در همین زمینه باخبر شدیم متولی یکی از پروژه های بیمارستانی بخش خصوصی در بوشهر، معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است که زمین این پروژه در سنوات قبل در پیرامون بزرگراه امام علی در اختیار وی قرار گرفته، اما این پروژه هنوز به نتیجه نرسیده است.

یکی از قوانین مهم درباره اختصاص زمین های دولتی مدت مشخص برای اجرای پروژه است که ضرورت دارد اداره کل راه و شهرسازی در خصوص پروژه بیمارستانی مورد اشاره شفاف سازی کند که آیا نظارت ها پیرامون آن انجام شده است؟

همچنین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر باید پاسخ دهد درخصوص اجرای بیمارستان های خصوصی چه برنامه و نظارت هایی دارد تا در مهلت مقرر به فرجام برسد؟

[کد خبر:AJ39278]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب