آینه جم: در آیینی با حضور استاندار بوشهر و مدیران استان بوشهر، منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر کلنگ‌زنی شد.

https://cdn.yjc.news/files/fa/news/1401/4/14/16296822_212.jpg

به گزارش آینه جم ؛ احمد محمدی زاده شامگاه روز سه‌شنبه در آیین کلنگ‌زنی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان با اشاره به اهمیت و جایگاه اقتصادی و تجاری گناوه و دیلم گفت:  گناوه و دیلم از دیرباز در حوزه تجارت دریایی و اقتصاد دریامحور نقش ویژه‌ای داشته‌اند و توسعه فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی در این منطقه یک ضرورت است.

او می‌گوید: با توجه به نام گذاری امسال به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، راه‌اندازی منطقه ویژه شمال استان بوشهر گام بزرگی در ایجاد اشتغال پایدار است.

به گفته استاندار بوشهر، منطقه ویژه شمال استان در سال ۹۲ تصویب شد، ولی اقدامی صورت نگرفت و روی زمین ماند و در دولت سیزدهم و با سفر رئیس جمهور به استان، مجددا احیا شد و امروز در کمترین زمان ممکن شاهد کلنگ‌زنی این منطقه هستیم.

محمدی‌زاده بیان کرد که دیلم در جوار دو منطقه بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی یعنی ماهشهر و عسلویه قرار گرفته و اگر صنایع پایین دستی پتروشیمی در این منطقه راه‌اندازی شود، سودآوری بالایی دارد.

استاندار بوشهر گفت: گناوه نیز مرکز بزرگ تجاری و اقتصادی است و این منطقه ویژه می‌تواند سکوی پرتابی در حوزه صنعت و تولید باشد.

او می‌گوید: مردم روستاهای اطراف منطقه ویژه شمال استان، همکاری بسیار نزدیکی در توسعه زیرساخت‌ها داشته و باید بکارگیری جوانان این روستاها اولویت شرکت‌های منطقه باشد.

[کد خبر:AJ39273]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب