آینه جم/ خبرنگاران این رسانه  در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:
 
 
نخست اینکه اظهارات استاندار بوشهر درباره اینکه برای تنظیم بازار میوه مرکز استان بر وانت های میوه در معابر سختگیری نشود به مذاق اصناف خوش نیامده و معتقدند با توجه به پرداخت مالیات و سایر هزینه ها، حمایت از دستفروشی به ضرر آنهاست. البته راهکار اصلی برای کاهش قیمت میوه و تره بار در مرکز استان به فعال سازی میدان میوه و بازارچه های محلی مرتبط با آن بستگی دارد که سالهاست اراده ای در شهرداری برای این مهم دیده نمی شود.
 
 
وزیر اقتصاد وعده داده: کالای ته لنجی به رسمیت شناخته می‌شود. خاندوزی در آبادان گفته: به زودی معلوم می‌شود که این اقلام چه اقلامی هستند و مشخص می‌شود که در سال چند بار می‌توانند تردد کنند و گمرک به کالاهای آن ها تاییدیه بزند و کالاهای آن ها چون تاییدیه دارند، در بیرون استان هم به عنوان کالای رسمی مجاز قبول کند. به نظر می رسد قرار است برای دور زدن تحریم ها، واردات اقلام ضروری مواد غذایی و بخشی از ماشین آلات صنعتی و تولیدی به ته لنجی سپرده شود.
 
 
 ساختمان مدرسه شهدای هسته ای بوشهر که با گذشت چندین سال غیرفعال و بلااستفاده مانده، به گفته استاندار قرار است تا مهرماه به بهره برداری برسد. البته درباره شیوه اداره آن میان استان و سازمان انرژی اتمی اختلاف نظر وجود دارد، هرچند به نظر می رسد اگر زمینه جذب دبیران با تجربه خارج از استان در این مدرسه فراهم و سهمیه مشخصی به دانش آموزان نخبه استان اختصاص یابد، مشابه مدارس انرژی اتمی در مشهد و تهران می تواند به برندی آموزشی مبدل و خدمات آن به بوشهر نیز ارائه شود.
 
 
 به گفته مدیرکل زندانهای استان، امسال تاکنون 5 محکوم به قصاص در زندان های بوشهر از چوبه دار رهایی یافته است.
 
 
گفته می شود انتصاب عبدالکریم اخترشناس به سرپرستی اداره حمل و نقل و راهداری استان به تاخیر افتاده و دلیل آن هم عدم هماهنگی این سازمان با استان درخصوص این انتصاب عنوان می شود. هفته پیش قرار بود 11 سال مدیریت حمیدرضا علم در این سازمان به دلیل بازنشستگی وی پایان یافته و اخترشناس معاون وی به سرپرستی منصوب شود.
 
 
نرخ پیشنهادی برای سرویس دانش آموزان بوشهری بین 55 تا 80 درصد نسبت به سال قبل تر افزایش داشته است. براساس آنچه به شورای شهر ارسال شده و در انتظار تصمیم گیری است، سرویس مدرسه در منطقه یک 400 هزارتومان و از منطقه یک به دو بالعکس 450 هزارتومان در نظر گرفته شده است.
 
 
ترخیص کاران بوشهری از تعقیب مالیاتی و مسدود شدن حساب های شان گلایه دارند و با بیان اینکه واردکننده و صادرکننده فرد دیگری است، خواستار رفع تعرض مالیاتی از خودشان هستند. گویا تاکنون چندین بار این مشکل در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت استان و کشور مطرح و با وجود قول های مسئولان مالیاتی، همچنان لاینجل مانده یا به صورت سلیقه ای و موردی رفع می شود.
 
 
مشکلات چندین ساله آب آشامیدنی شهروندان بادوله در شهرستان دشتی تشدید شده است. مجتمع آبرسانی بادوله برای تامین آب خانوار این شهر و سه روستای مجاور در سال ۹۵ احداث شد تا مشکل تامین آب را رفع کند اما در سالهای بعد شهر و روستاهای دیگر نیز به این مجتمع وصل شدند تا در نهایت سهم مردم بادوله از آب تخصیصی به کمترین حد ممکن برسد.
 
 
شاغلان در بازارچه ساحلی دیلم که در مهرماه 99 دچار آتش سوزی شد، خواستار تسریع در بازسازی آن شده اند. به گفته این افراد که اغلب شان در این حادثه سرمایه خود را از دست داده و دستفروش شده اند. طی این مدت خبری از کمک بلاعوض هم نبوده و برای پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی برای بازسازی این بازارچه دچار مشکل شده اند.
 
 
گفته شده دومین سفر استانی هیات دولت سیزدهم به بوشهر در مهرماه آینده برنامه ریزی شده است. قرار است دولت تا مردادماه پرونده سفر به 7 استان باقی مانده را ببند و مجدد دور دوم سفرها آغاز شود. این درحالی است که به عقیده ناظران بسیاری از وعده های مهم دولت در سفر به بوشهر از جمله راه آهن بدون پیشرفت و بلاتکلیف مانده است.
 
 
مدیرکل بنیاد شهید استان بوشهر گفته: برخلاف تصور بسیاری از مردم که گمان می‌کنند همه فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل هستند اما نرخ بیکاری جامعه ایثارگری استان بوشهر ۲ برابر نرخ بیکاری کلی استان است.
 
 
روند ملایم افزایش مبتلایان به کرونا در کشور خصوصا استان های همجوار بوشهر، نگرانی درباره بازگشت پیک جدید بیماری در تابستان را داغ کرده است.
 
 
نمایندگان بوشهر در میان امضاکنندگان نامه ای که از دولت درخواست شده شکایت از رسانه ها را پس بگیرد، حضور نداشتند. اخیرا دادستان تهران در نشست خبری گفته بود که «تعداد شکایات علیه اصحاب رسانه در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.»
 
 
آب هر تانکرهای سیار در بوشهر به حدود 500 هزارتومان افزایش یافت که برای مشتریان آن نظیر باغداران، دامداران و واحدهای تولید بتن گران در می آید. تا پیش از این نرخ هر تانکر 12 تنی آب 240 هزارتومان بر روی بوده که اکنون بدون علام دلیل و مبنای آن، به صورت ناگهانی رشد بیش از دو برابری را تجربه کرده است.
 
 
با وجود مصاحبه نماینده بوشهر در مجلس مبنی بر بازگشت بوشهر به لیست مناطق جنگی، اما برخی کارمندان می گویند همچنان نامه اش به سازمان های استان ارسال نشده و برای تبدیل وضعیت یا افزایش حقوق ملاک عمل نیست. 
 
 
 در آشفته بازار تعرفه های نامشخص و گران تزریق عصب و مفصلی، خبری از نظارت دانشگاه علوم پزشکی یا نظام پزشکی نیست. به گفته برخی شهروندان، تزریق به عصب بین 600 تا 700 هزارتومان در مطب ها متغیر است و هر کسی قیمت متفاوتی دارد.
 
 
انتقال دانش ‌آموزان از مدارس غیرانتفاعی به دولتی افزایش یافته است. گویا با افزایش شهریه مدارس غیرانتفاعی، والدین ترجیح می ‌دهند دانش ‌آموزان را به مدارس دولتی برای ثبت نام منتقل کنند. این درحالی است که با وجود افزایش شهریه این مدارس، حقوق ماهانه معلمان مدارس غیرانتفاعی چندان رشد نداشته است.
 
 
کمبود داروهای بیهوشی تزریقی باعث شده تا به ‌صورت قطره‌چکانی در بیمارستانها توزیع شود. این در شرایطی می باشد که پس از فروکش کردن کرونا، میزان جراحی ‌های غیراورژانسی یافته و به همین دلیل مصرف داروهای بیهوشی بالا رفته است.
 
 
با گذشت حدود یک ماه از اطلاع رسانی دولت درباره پرداخت وام ودیعه مسکن، ولی بانک های بوشهر از عدم ارسال بخشنامه مرتبط با آن می گویند و همین موضوع باعث سرگردانی مستاجران متقاضی این وام شده است. براساس مصوبه دولت، وام ودیعه برای بوشهر فقط 40 میلیون تومان تعیین شده است/
 
 
مالک تیم شاهین بندر عامری که به لیگ آزادگان صعود کرده، گفته: توان هزینه مسابقات لیگ یک را نداریم و به دلیل عدم حمایت مسئولان، امتیاز تیم را واگذار می کنیم. با این شرایط به نظر می رسد در سالی که برای فوتبال بوشهر تلخ بود، تنها اتفاق شیرین در آن هم نافرجام می ماند.
 
فعالان تولیدی بوشهر خصوصا در شهرک های صنعتی نسبت به ساعت های قطع برق معترضند و می گویند: مسئولان برق می گویند چون خاموشی در بخش خانگی تبعات اجتماعی دارد، صنایع در اولویت اول خاموشی ها قرار گرفته اند. آنها خواستار کاهش زمان قطع برق و تجدیدنظر در این روند شده اند.
 
دست آخر اینکه براساس گزارش مرکز آمار از تورم خانوار در خرداد سالجاری، سفره بوشهری ها نسبت به سال قبل 70 درصد گرانتر شده است.
[کد خبر:AJ39227]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب