آینه جم: فعالان صنفی بوشهر از رقم های بالای مالیات شگفت زده شده و بسیاری از آنها می گویند برای ادامه فعالیت دچار تردید شده اند.

به گزارش آینه جم؛ شماری از بازاریان بوشهر از نحوه ارزیابی مالیات عملکرد سالی که درگیر کرونا بوده اند گلایه مند بوده و خواستار شفاف سازی و تجدیدنظر در این ارقام شده اند.

به گفته آنها، صدور برگه های مالیاتی با ارقام میلیونی و نجومی در شرایط رکود کسب و کارها باعث می شود تا بسیاری از اصناف بساط کاسبی شان را جمع کنند.

اعتراض فعالان صنفی بوشهر به مالیات جدید

یک فعال صنفی در بازار بوشهر با بیان اینکه برای استودیو عکاسی وی طی یکسال 80 میلیون تومان مالیات وضع شده، می گوید: این درحالی است که به دلیل کرونا، ناچار به تعدیل نیرو شده و درآمدمان کاهش یافته، اما رقم مالیات حدود 40 میلیون تومان بیشتر از گذشته شده است.

یک مغازه دار پوشاک در بوشهر هم با اشاره به رکود بازار و اینکه در بسیاری از روزهای کرونا به دلیل رنگ بندی کرونایی، مغازه بسته بوده، می گوید: مالیات به این مسائل توجه نمی کند و با رقم 120 میلیونی که بریده، باید مالیات روزهای تعطیل هم بپردازیم.

مالک یک سوپرمارکت هم که نسبت به تعیین مالیات 64 میلیونی معترض است، می گوید: بابت کارتخوانی که در مغازه دارم، این رقم توسط مالیات وضع شده که بیشتر از سود ماست و انگار به سرمایه مان هم که طی این سالها جمع کرده ایم چشم دارند. با این وضعیت چاره ای جز جمع کردن مغازه ندارم.

وی افزود: نحوه محاسبه مالیات روشن نیست و متولیان امر نیز پاسخ روشنی در این زمینه ارائه نمی کنند.

یک فروشنده موبایل در بوشهر نیز نسبت به مالیات تعیین شده معترض است و می گوید: تراکنش‌ های بانکی را مبنای محاسبه مالیات قرار دادند که روی آن بحث است. همچنین درصد سود فروشندگان با آنچه که محاسبه قرار گرفته متفاوت است؛ الان با ضریب 5.8 درصد محاسبه کرده‌ اند، یعنی همه رقم را یکباره از فروشنده آخر گرفته اند، درحالی که قبلا از واردکننده هم مالیات گرفته شده است.

اداره مالیاتی بوشهر شفاف سازی کند

شایسته است اتاق اصناف استان بوشهر نسبت به پیگیری اعتراض کسبه پیگیری کرده و اداره کل امور مالیاتی هم نسبت به شفاف سازی به کسبه اقدام کند.

امور مالیاتی استان باید شفاف سازی کند که چه تعداد از مودیان از ظرفیت ماده 100 و معاف مالیاتی برخوردار شده اند؟

شایان ذکر است سال گذشته درآمد مالیاتی بوشهر بیش از 35 درصد بالاتر از تعهد قانونی بوده و از این محل 7 هزار و 400 میلیارد تومان روانه خزانه شده؛ اتفاقی که این استان را در میان چند استان اول از نظر درآمد مالیاتی تثبیت کرده است.

[کد خبر:AJ39088]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب