آینه جم؛  ار روز گذشته نان های پرمصرف نظیر همبری، باگت، بربری و… در بوشهر کمیاب شده و طبق مشاهدات خبرنگار ما تا امروز هم ادامه دارد.

به گزارش آینه جم ؛ این اتفاق همزمان با نرخ جدید آرد صنعتی رخ داده که باعث شده هر کیسه آرد با افزایش 10 برابری، از حدود 67 هزارتومان به 630 هزارتومان برسد.

بررسی خبرنگار ما از نان فانتزی های سطح شهر حکایت از آن دارد که اغلب شان نداشتن آرد را بهانه می کنند، درحالی که شیرینی تازه پخت و آماده عرضه بود(!)، برخی نیز تعمیرات را دلیل عدم فعالیت شان می دانند!

تنها نان فانتزی در بوشهر که همچنان نان با نرخ فعلی عرضه می کرد، با اذعان به اینکه همکارانش آرد دارند، ولی منتظر قیمت جدید هستند تا آردهای موجودشان را استفاده کنند، گفت: «برخی از آنها با من هم تماس گرفته و پیشنهاد می دهند نرخ نان همبری و باگت را 7 هزارتومان بدهم!»

این در شرایطی می باشد که کمتر از دو ماه پیش (21 اسفند) نان فانتزی در بوشهر رشد 50 درصدی را تجربه کرد و نان همبری و باگت به 1100 تومان رسید، حالا در این فاصله کوتاه باید منتظر جهش 10 برابری نرخ این نان ها به بهانه جهش قیمت آرد باشیم.

قطعا اصلی ترین دلیل چنین شرایطی، ضعف عملکرد دستگاههای متولی و رها بودن نظارت بر بازار است که این بار با کمیاب شدن نان فانتزی خود را نشان داده؛ داستانی که عمدتا برای گران کردن کالاها در کشور تکرار می شود!

[کد خبر:AJ38787]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب