آذر فخری

تیپاکس، یک شرکت پستی خصوصی است؛ شرکتی که قرار است طبق معرفی و تبلیغاتی که در باره خود انجام می‌دهد، مرسوله‌های مردم را سالم و سریع، به مقصد برساند. تیپاکس، همچنین مدام در حال ایجاد نمایندگی‌های مختلف در اقصانقاط کشور است؛ نمایندگی که هرکسی می‌تواند با یک درخواست، آن‌را به دست آورد.

اما تیپاکس، شرکت پستی است فراتر از همه این‌ها! شرکتی است که عملا و به گونه‌ای پنهانی- و به دلایل نامعلوم!- تضمین کرده است که مرسوله شما را در دیرترین زمان ممکن، بعضا با آسیب دیدگی و فاسدشدگی، به مقصد برساند. 

چرا تیپاکس به این روز افتاده است؟

مدتی است شکایت‌های مختلفی از شرکت خصوصی پستی تیپاکس توسط مشتریان به گوش می‌رسد، شکایت‌هایی که گرچه توسط مشتریان هم در فضای مجازی منتشر می‌شود و هم به گوش مسئولان و نمایندگی‌های تیپاکس می‌رسد و هم کار به شکایت در مراجع ذیصلاح می‌کشد، اما نتیجه‌ای ندارد. 

پرسش این است که چرا تیپاکس که هم‌چنان در حال گسترش نمایندگی‌های خود نیز هست، و در تبلیغاتش انواع خدمات پستی خود را معرفی می‌کند، عملا مرسوله شکسته و خراب و فاسد شده را به دست مشتری می‌رساند، آن‌هم در دیرترین زمان ممکن.

شاید مهم‌ترین دلیل عمده افتادن به چنین روزی این است که مدیرعامل با یک دست، یا با هر دو دست چندین هندوانه برداشته؛ مدیری که ادعای اداره ۱۵ شرکت هلدینگ را دارد، مسلما وقتی برای رسیدگی به مشکلات یک شرکت پستی بسیار قدیمی، با خدمات قرون وسطایی ندارد!

صدای مشتریان معترض به گوش کسی نمی‌رسد

مشتریان ناراضی تیپاکس، مدتی است در شبکه‌های مجازی، از خدمات در حد صفر و گاه زیر صفر و نامطلوب این شرکت، شاکی هستند و بسیاری از آنان، ضمن ابراز شکایت و نارضایتی خود از این شرکت قدیمی، اعلام می‌کنند که در شکایت از این شرکت، عملا کسی به حرف‌شان گوش نداده و به کارشان رسیدگی نکرده.

مادری که می‌خواهد از باغ خود چند انار برای فرزندش که در شهر دیگری است، بفرستد به تیپاکس و تبلیغاتش در ارائه خدمات سریع، اطمینان می‌کند؛ اما نتیجه این است که چند ماه بعد، انارهای فاسد شده، به دست فرزندش می‌رسد، آن‌هم در حالی‌که مامور تیپاکس، طلبکارهم هست که خودتان در منزل نبودید که مرسوله را به موقع دریافت کنید؛ خوب برادر مامور! مرسوم این است که اگر برفرض محال، کسی برای دریافت مرسوله در خانه نبود، شما مرسوله را بلافاصله به مبداء ارسال، ارجاع و بازگشت دهید؛ به‌ویژه اگر مرسوله، حاوی مواد فاسد شدنی هم باشد، که حتما باید این مورد روی بسته ذکر شده باشد.

تیپاکس اگر می‌خواهد در میدان بماند، باید مانند هر شرکت خدماتی دیگری، برای به روز شدن، و ارائه خدمات مناسب دو سویه، جانفشانی و هزینه کرده و خود را به تکنولوژی روز برساند. در غیر این صورت با ادامه چنین روندی، بهتر است تا مرسولات و افراد بیشتری صدمه ندیده‌اند، از میدان خارج شود./مرجع:فراز

[کد خبر:AJ37435]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم

کانال تلگرامی پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم