آینه جم: سینما روباز انجمن سینمای جوان بوشهر به نام داریوش غریب زاده هنرمند بوشهری افتتاح شد. سینما روباز بوشهر افتتاح شد

به گزارش آینه جم؛ مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر دوشنبه شب در این آئین اظهار داشت: دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای ساخت سینمای روباز انجمن سینمای جوان در بوشهر هزینه شده است.

عبدالرحمن برزگر با اشاره به اینکه این سینما به همت انجمن سینمای جوانان استان بوشهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر پس از ۴۰ سال به بهره‌برداری رسیده، ظرفیت این سینما را ۷۰ نفر عنوان کرد.

رئیس انجمن سینمای جوان بوشهر ادامه داد: سینما روباز بوشهر به پاس چهار دهه فعالیت در عرصه آموزش و تولید فیلم کوتاه در ایران با افتخار به نام «داریوش غریب زاده» نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: افتتاح این سینما پس از چهار دهه وقفه در بوشهر حاصل همدلی، دوستی و رفاقت هنرمندان بوشهری است و داریوش غریب زاده نماینده همه پیشکسوتان و هنرمندان انجمن سینمای جوان بوشهر است که این سینما بنام ایشان نامگذاری شد.

برزگرزاده از راه‌اندازی موزه عکس و فیلم و استودیو دیجیتال انجمن سینمای جوان بوشهر در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم زمینه مناسبی برای فعالیت هنرمندان فراهم شود.

داریوش غریب زاده هنرمند بوشهری هم گفت: شایسته این محبت نبودم که سینمای روباز بوشهر به‌نام بنده نامگذاری شود، انجمن سینمای جوانان بوشهر چهره‌های بزرگی را به عرصه هنر ایران تقدیم کرده است و افتخار می‌کنم با این هنرمندان کار کردم.

او با اشاره به فعالیتش در حوزه فیلم کوتاه، بیان کرد: فیلم کوتاه ماهیتی معنوی و صمیمانه دارد و جواهری بود که اجازه نداد به سمت فیلم بلند بروم. فیلم کوتاه قالب خاصی است، پول و شهرت ندارد، اما حس خوبی به سازنده آن می‌دهد.

در ادامه، بخشی از مستند فیلم زاغی عشق سینما ساخته میثم فرهومند و آریو انصاری، مستند سازی بخشی از طرح ملاقات با بوشهر تصویر و تدوین رضا حسین پور و همچنین فیلم کوتاه و ماندگار سکار اثر داریوش غریب زاده اکران شد.

در این برنامه از هنرمندان گروه فرهنگی، هنری هومهر به سرپرست مهدی جلالی که اجرا‌های مختلفی را در آلمان، لهستان و ترکیه داشتند قدردانی شد.

[کد خبر:AJ37177]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب