آینه جم: قیمت هر پاکت سیمان در بورس کالا به کیسه‌ ای 25 هزار تومان رسیده، اما نگاهی به بازار بوشهر نشان می دهد این کاهش قیمت هنوز در بازار تاثیری نگذاشته است. 

به گزارش اینه جم؛ اخیرا وزیر صمت از کاهش هر کیسه سیمان به 25 هزار تومان خبر داده که به گفته وی نسبت به ماههای قبل کاهش چشمگیری است، اما  این ادعا در حالی است که هنوز در بازار بوشهر سیمان با این قیمت یافت نمی شود.

 پیگیری‌ خبرنگار از مصالح ساختمانی های بوشهر نشان می دهد همچنان هر پاکت سیمان را با قیمت 35 تا 42 هزارتومان عرضه می شود.

به گفته مصالح فروشی ها، هر پاکت سیمان 25 هزار تومانی از درب کارخانه و بدون احتساب ارزش افزوده و هزینه حمل و نقل فروخته می‌ شود و وقتی این هزینه ها هم روی آن می آید، قیمت بالاتر می رود.

هر کیسه سیمان، ۳۷ هزار تومان!

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی شهرستان بوشهر گفت: قیمت امروز هر کیسه سیمان در کف انبار عاملین فروش ۳۷ هزار تومان است.

نعمت اله قاسمی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با هزینه حمل و کرایه حدود ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان هر کیسه سیمان برای خریدار تمام می‌شود.

وی تصریح کرد: عاملین فروش در سفارش خرید جدید خود هر تن سیمان را ۴۸۰ خریده‌اند، که فروشنده با احتساب ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به علاوه هر تنی ۸۴ هزار تومان، هر کیسه را ۳۶ هزار تومان را می‌تواند بفروشد، البته مشخص نیست چه زمانی سفارش به دست عاملین فروش برسد.

قاسمی‌زاده بیان کرد: اگر خرید و فروش سیمان روزانه انجام می‌شد بازار به ثبات می‌رسید، عاملین فروش سیمان یک ماه در صف انتظار خرید سیمان می‌مانند.

[کد خبر:AJ36808]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب