اینه جم: نشست حدود 5 ساعته شورای شهر بوشهر درباره انتخاب شهردار مرکز استان بی نتیجه ماند.

به گزارش آینه جم؛ اعضای این شورا از ساعت 9 صبح پنج شنبه با دستور کار بررسی برنامه گزینه های شهرداری وارد صحن علنی شدند، اما قبل از شروع جلسه نامزد تصدی این پست انصراف خود را اعلام کردند که شامل حمید رضا اسماعیلی (شهردار منطقه 6 شیراز)، مهدی علیرضایی (معاون عمرانی و برنامه ریزی شهرداری منطقه 10 تهران) و علی مقاتلی(مدیر عامل شرکت عمران عالیشهر) بود.

اتفاقی که گفته می شود به زمزمه های اخیر مبنی بر مشخص شدن گزینه شهرداری قبل از این جلسات بی ارتباط نبوده است.

برهمین اساس طی جلساتی که تا ساعت 14 ادامه داشت، حسین حیدری مدیرکل سابق کار استان، صدرالله حیدری شهردار سابق جم و حمید خدری مدیر منطقه ده انتقال گاز هرکدام در فرصت جداگانه دو ساعته به ارائه برنامه های خود و پاسخگویی به سوالات اعضای شورا پرداختند.

این جلسه که برای نخستین بار از طریق اینستاگرام شورای شهر به صورت زنده پخش می شد و یک نمره مثبت محسوب می شود، نشان داد هر سه گزینه صرفا به بیان آسیب و چالش های شهرداری یا بعضا اعلام برخی اهداف شان در صورت در دست گرفتن سکان شهرداری می پردازند، اما هیچکدام برنامه مشخصی درباره پیگیری اولویت ها و مشکلات شهر ارائه نکردند.

نهایتا در شرایطی که انتظار می رفت پس از پایان حضور سه نامزد تصدی شهرداری، برای انتخاب یکی از آنها رای گیری صورت بگیرد، اعضای شورا به این نتیجه رسیدند که باید گزینه های دیگری نیز به لیست نامزدهای شهرداری اضافه شوند؛ گویا آنها نیز متوجه شده اند انتخاب شهرداری در تراز مرکز استان و وعده های بزرگ برخی اعضای شورای ششم برای تحول با چهره های موجود به جایی نمی رسد.

زندی نیا سخگوی شورای شهر بوشهر نیز در استوری اینستاگرام خود اعلام کرد: قرار است گزینه های بیشتری به لیست نامزدهای شهرداری اضافه شود، ضمن اینکه گزینه های امروز هم در رای گیری پایانی حضور دارند.

به نظر می رسد شورای ششم بوشهر در برنامه ریزی رسیدن به گزینه شهردار اگر حرفه ای و دقیق تر عمل می کرد، ضمن اینکه می توانست گزینه های قوی تری را روی میز داشته باشد، با انصراف نیمی از گزینه های موجود هم مواجه نمی شد، گزینه هایی که از قضا سابقه کار در شهرداری های کلانشهرها یا حوزه مرتبط با شهرداری نظیر شرکت عمران عالیشهر انصراف نمی دادند.

باید دید اعضای شورای شهر بوشهر برای برون رفت از این آزمون چه برنامه و طرحی در نظر دارند؟

[کد خبر:AJ36736]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب