آینه جم: مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مردم خواست با توجه به روند افزایشی کرونا در استان، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

به گزارش آینه جم؛ میمنت توبه خاک گفت: این روز‌ها شاهد افزایش شیوع کرونا در استان هستیم و باید راهکارهای مقابله با این بیماری که مواردی ساده هستند، بیشتر مد نظر قرار گیرد.

او افزود: از مردم می‌خواهیم تا آنجا که می‌توانند از حضور در مکان‌های عمومی خودداری کنند و تنها اگر ضرورتی پیش آمد به این مکان‌ها بروند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مردم خواست، تا جایی که می‌شود کار‌های اداری را به زمانی که پیشرفت بیماری کاهش یابد، موکول کنند، خریدهارا اینترنتی انجام دهند و از حضور در بازارها بپرهیزند، و سفرهای غیرضروری را به زمانی دیگر موکول کنند.

توبه‌خاک با اشاره به برگزاری مراسم عزا و عروسی در استان، تاکید کرد: از هم استانی‌ها می‌خواهیم در این مراسم شرکت نکنند.

او همچنین گفت: یکی از مواردی که باید به دقت رعایت شود این است که افراد به محض خروج از منزل ماسک استفاده کنند و هنگام حضور در  مکان‌های عمومی فاصله یک تا دو متری را حفظ کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه شست و شوی دست‌ها باید جدی گرفته شود، عنوان کرد: در این روزها که به علت گرمای هوا همه جا از کولر استفاده می‌شود باید افزون بر مکان‌های عمومی در منازل هم درها و پنجره‌ها کمی باز گذاشته شوند تا تهویه هوا صورت گیرد، به ویژه وقتی که چند نفر در خانه دور هم نشسته‌اند.

[کد خبر:AJ36169]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب